|
Post by Sir Ironpants on Oct 6, 2012 11:13:22 GMT 1
....men skulle det bli bra så kommer jag självklart att ändra åsikt om både honom och värvningen. Tänk om vissa andra kunde gör det, att erkänna att man hade fel är såååå svårt för vissa.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 6, 2012 11:13:55 GMT 1
Nu får vi betänka att Hyvönen "går ner" en division jämfört vad han brukar spela i. KHK är laget i serien som gjort minst mål så en vass målskytt behövs. I två matcher har det läckt rejält bakåt (Leksand & SSK) mot ex. MIF, Troja, Almtuna & Örebro så har motståndarnas målskytte varit betydligt mindre framgångsrikt och försvaret hållit ganska tätt trots rejäl press från motståndarna. Så jag tror faktiskt attt försvaret inte är det största bekymret. Som jag ser det har vi haft enorma problem att skapa tryck i offensiv zon och få puckuslingen i nät och det är där som Hyvönen kommer in i handlingen. Rutin + en jävel på i att hitta nätet hos motståndarna. Ålder på hockey spelare, varför skall man alltid dra upp åldern på hockeyspelare (eller hur mr C). Hur som helst så tror jag att han kommer producera mycket framåt... hoppas att andra farhågor inte besannas (1 månads kontrakt så ingen skada skedd i så fall). Dock hade jag gärna sett en bra back till i laget. Vi får helt enkelt lite på Höökens & Kempes hockeykunnade de är ju trots allt "lite" kunnigare än oss läktarexperter, även om det finns vissa som ALLDRIG skulle kunna erkänna detta faktum. Jag håller med du. Eller word som vissa analytiker brukar säga.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Oct 6, 2012 11:14:39 GMT 1
Wörd, heter det.
|
|
|
Post by dragkrok on Oct 6, 2012 11:17:00 GMT 1
....men skulle det bli bra så kommer jag självklart att ändra åsikt om både honom och värvningen. Tänk om vissa andra kunde gör det, att erkänna att man hade fel är såååå svårt för vissa. När man har fel så ofta som jag så blir livet ohållbart om man inte kan ändra åsikt. Yttrade exempelvis något om en tjock, trött, lat finne som borde åka hem i höstas.....tror bestämt det var samme man som, mer eller mindre, sköt oss till HA i våras.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Oct 6, 2012 11:20:18 GMT 1
Nu får vi betänka att Hyvönen "går ner" en division jämfört vad han brukar spela i. KHK är laget i serien som gjort minst mål så en vass målskytt behövs. I två matcher har det läckt rejält bakåt (Leksand & SSK) mot ex. MIF, Troja, Almtuna & Örebro så har motståndarnas målskytte varit betydligt mindre framgångsrikt och försvaret hållit ganska tätt trots rejäl press från motståndarna. Så jag tror faktiskt attt försvaret inte är det största bekymret. Som jag ser det har vi haft enorma problem att skapa tryck i offensiv zon och få puckuslingen i nät och det är där som Hyvönen kommer in i handlingen. Rutin + en jävel på i att hitta nätet hos motståndarna. Ålder på hockey spelare, varför skall man alltid dra upp åldern på hockeyspelare (eller hur mr C). Hur som helst så tror jag att han kommer producera mycket framåt... hoppas att andra farhågor inte besannas (1 månads kontrakt så ingen skada skedd i så fall). [glow=red,2,300]Dock hade jag gärna sett en bra back till i laget.[/glow] Vi får helt enkelt lite på Höökens & Kempes hockeykunnade de är ju trots allt "lite" kunnigare än oss läktarexperter, även om det finns vissa som ALDRIG skulle kunna erkänna detta faktum. Jag hade också gärna sett en riktig backklippa till. Kanske Du skulle starta in insamling och lägga ned lite jobb för det här? Slå Hoacki, Largo samt några andra en signal, så kanske de oxå kan hjälpa till? Att gå ifrån ord till handling är ju ett karaktärsdrag som är sympatiskt....
|
|
|
Post by time on Oct 6, 2012 11:23:59 GMT 1
Nu får vi betänka att Hyvönen "går ner" en division jämfört vad han brukar spela i. KHK är laget i serien som gjort minst mål så en vass målskytt behövs. I två matcher har det läckt rejält bakåt (Leksand & SSK) mot ex. MIF, Troja, Almtuna & Örebro så har motståndarnas målskytte varit betydligt mindre framgångsrikt och försvaret hållit ganska tätt trots rejäl press från motståndarna. Så jag tror faktiskt attt försvaret inte är det största bekymret. Som jag ser det har vi haft enorma problem att skapa tryck i offensiv zon och få puckuslingen i nät och det är där som Hyvönen kommer in i handlingen. Rutin + en jävel på i att hitta nätet hos motståndarna. Ålder på hockey spelare, varför skall man alltid dra upp åldern på hockeyspelare (eller hur mr C). Hur som helst så tror jag att han kommer producera mycket framåt... hoppas att andra farhågor inte besannas (1 månads kontrakt så ingen skada skedd i så fall). [glow=red,2,300]Dock hade jag gärna sett en bra back till i laget.[/glow] Vi får helt enkelt lite på Höökens & Kempes hockeykunnade de är ju trots allt "lite" kunnigare än oss läktarexperter, även om det finns vissa som ALDRIG skulle kunna erkänna detta faktum. Jag hade också gärna sett en riktig backklippa till. Kanske Du skulle starta in insamling och lägga ned lite jobb för det här? Slå Hoacki, samt några andra en signal, så kanske de oxå kan hjälpa till? Att gå ifrån ord till handling är ju ett karaktärsdrag som är sympatiskt.... Tror inte denna värvning utesluter att det kommer en ny back.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Oct 6, 2012 11:24:40 GMT 1
Tänk om vissa andra kunde gör det, att erkänna att man hade fel är såååå svårt för vissa. När man har fel så ofta som jag så blir livet ohållbart om man inte kan ändra åsikt. Yttrade exempelvis något om en tjock, trött, lat finne som borde åka hem i höstas.....tror bestämt det var samme man som, mer eller mindre, sköt oss till HA i våras. Precis, att man ändrar ståndpunkt efter fakta är väl inget konstigt? Pölle kom hit och underpresterade ifrån början, klart han skall ha negativ kritik då. Sedan var han vår ledande spelare och en stor orsak till lyckad uppgång, klart han skall ha positiv kritik då! Vad är konstigt med det?
|
|
|
Post by time on Oct 6, 2012 11:27:13 GMT 1
När man har fel så ofta som jag så blir livet ohållbart om man inte kan ändra åsikt. Yttrade exempelvis något om en tjock, trött, lat finne som borde åka hem i höstas.....tror bestämt det var samme man som, mer eller mindre, sköt oss till HA i våras. Precis, att man ändrar ståndpunkt efter fakta är väl inget konstigt? Pölle kom hit och underpresterade ifrån början, klart han skall ha negativ kritik då. Sedan var han vår ledande spelare och en stor orsak till lyckad uppgång, klart han skall ha positiv kritik då! Vad är konstigt med det? Inte det minsta. Det jag reagerar på är de som nu sågar lagbygget och hyllade det innan serien startade och nu låtsas som om de redan då visste att KHK inte skulle räcka. En väldig skillnad.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Oct 6, 2012 11:27:38 GMT 1
Nu får vi betänka att Hyvönen "går ner" en division jämfört vad han brukar spela i. KHK är laget i serien som gjort minst mål så en vass målskytt behövs. I två matcher har det läckt rejält bakåt (Leksand & SSK) mot ex. MIF, Troja, Almtuna & Örebro så har motståndarnas målskytte varit betydligt mindre framgångsrikt och försvaret hållit ganska tätt trots rejäl press från motståndarna. Så jag tror faktiskt attt försvaret inte är det största bekymret. Som jag ser det har vi haft enorma problem att skapa tryck i offensiv zon och få puckuslingen i nät och det är där som Hyvönen kommer in i handlingen. Rutin + en jävel på i att hitta nätet hos motståndarna. Ålder på hockey spelare, varför skall man alltid dra upp åldern på hockeyspelare (eller hur mr C). Hur som helst så tror jag att han kommer producera mycket framåt... hoppas att andra farhågor inte besannas (1 månads kontrakt så ingen skada skedd i så fall). [glow=red,2,300]Dock hade jag gärna sett en bra back till i laget.[/glow] Vi får helt enkelt lite på Höökens & Kempes hockeykunnade de är ju trots allt "lite" kunnigare än oss läktarexperter, även om det finns vissa som ALDRIG skulle kunna erkänna detta faktum. Jag hade också gärna sett en riktig backklippa till. Kanske Du skulle starta in insamling och lägga ned lite jobb för det här? Slå Hoacki, samt några andra en signal, så kanske de oxå kan hjälpa till? Att gå ifrån ord till handling är ju ett karaktärsdrag som är sympatiskt.... Bidra till en insamling gör jag gärna... men tyvärr så är rätt man att starta eller hålla i en insamling. Det gäller ju att känna till sin egna begränsningar, tror att den insamlingen skulle floppa totalt.
|
|
|
Post by Sverker on Oct 6, 2012 11:32:30 GMT 1
När man har fel så ofta som jag så blir livet ohållbart om man inte kan ändra åsikt. Yttrade exempelvis något om en tjock, trött, lat finne som borde åka hem i höstas.....tror bestämt det var samme man som, mer eller mindre, sköt oss till HA i våras. Precis, att man ändrar ståndpunkt efter fakta är väl inget konstigt? Pölle kom hit och underpresterade ifrån början, klart han skall ha negativ kritik då. Sedan var han vår ledande spelare och en stor orsak till lyckad uppgång, klart han skall ha positiv kritik då! Vad är konstigt med det? Däri ligger en stort problem för vissa här på forumet, tyvärr. Han man kritiserat en spelare i början av serien som sen blir bra i slutet, så kommer vissa personer här bara komma ihåg när man kritiserade spelaren. De hittar inlägg på det negativa man skrivit och klistrar in, men när man ber dem ta fram inlägg där man varit positiv till spelaren, så är mödan inte så stor. kaffe letar väl än i matchtrådarna förra säsongen där jag ex berömde Pölle. Det gick snabbt att hita det negativa jag skrev i början av säsongen;D
|
|
|
Post by time on Oct 6, 2012 11:33:50 GMT 1
Precis...jag kan ju tro något idag, som imorgon inte alls stämmer med verkligheten. Exempel: Jag kan erkänna att jag tidigt ville skickat Pöllänen. Fanns ju INGET som talade för att han skulle bli så avgörande i slutet. Nu har jag svängt över igen, då jag inte tycker han räcker till. Kanske kan McDonell få fart på honom..såg tendenser mot SSK en orsak kan ju vara att han spelade skadad under hösten. Välkommen tillbaka callahan. Kul att se dig igen efter din långa avstängning Hoppas få se en callahan som ibland skriver om något positivt och inte bara går igång när det går tungt.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Oct 6, 2012 11:34:48 GMT 1
Jag hade också gärna sett en riktig backklippa till. Kanske Du skulle starta in insamling och lägga ned lite jobb för det här? Slå Hoacki, samt några andra en signal, så kanske de oxå kan hjälpa till? Att gå ifrån ord till handling är ju ett karaktärsdrag som är sympatiskt.... Bidra till en insamling gör jag gärna... men tyvärr så är rätt man att starta eller hålla i en insamling. Det gäller ju att känna till sin egna begränsningar, tror att den insamlingen skulle floppa totalt. Varför skulle den floppa? Något som är bra för KHK står väl alla bakom i alla väder? Eller är du rädd för att vissa "supportrar" skall baktala, håna dig om du lyckas, eller om du inte vill fortsätta efter lyckad prestation? För den risken kanske finns, det kan ju jag intyga........
|
|
|
Post by time on Oct 6, 2012 11:35:13 GMT 1
Precis, att man ändrar ståndpunkt efter fakta är väl inget konstigt? Pölle kom hit och underpresterade ifrån början, klart han skall ha negativ kritik då. Sedan var han vår ledande spelare och en stor orsak till lyckad uppgång, klart han skall ha positiv kritik då! Vad är konstigt med det? Däri ligger en stort problem för vissa här på forumet, tyvärr. Han man kritiserat en spelare i början av serien som sen blir bra i slutet, så kommer vissa personer här bara komma ihåg när man kritiserade spelaren. De hittar inlägg på det negativa man skrivit och klistrar in, men när man ber dem ta fram inlägg där man varit positiv till spelaren, så är mödan inte så stor. kaffe letar väl än i matchtrådarna förra säsongen där jag ex berömde Pölle. Det gick snabbt att hita det negativa jag skrev i början av säsongen;D Jag fick inget svar på hur många matcher du sett Hannes spela
|
|
|
Post by time on Oct 6, 2012 11:36:33 GMT 1
Bidra till en insamling gör jag gärna... men tyvärr så är rätt man att starta eller hålla i en insamling. Det gäller ju att känna till sin egna begränsningar, tror att den insamlingen skulle floppa totalt. Varför skulle den floppa? Något som är bra för KHK står väl alla bakom i alla väder? Eller är du rädd för att vissa "supportrar" skall baktala, håna dig om du lyckas, eller om du inte vill fortsätta efter lyckad prestation? För den risken kanske finns, det kan ju jag intyga........ Menar du att du blir baktalad för att Powerteamet inte satsar något denna säsong?
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Oct 6, 2012 11:38:41 GMT 1
Bidra till en insamling gör jag gärna... men tyvärr så är rätt man att starta eller hålla i en insamling. Det gäller ju att känna till sin egna begränsningar, tror att den insamlingen skulle floppa totalt. Eller är du rädd för att vissa "supportrar" skall baktala, håna dig om du lyckas, eller om du inte vill fortsätta efter lyckad prestation? Vem fan skulle våga gör det? Då skulle jag banna dem från denna klagomur. ;D
|
|