|
Post by Sir Ironpants on Oct 6, 2012 11:41:12 GMT 1
Precis, att man ändrar ståndpunkt efter fakta är väl inget konstigt? Pölle kom hit och underpresterade ifrån början, klart han skall ha negativ kritik då. Sedan var han vår ledande spelare och en stor orsak till lyckad uppgång, klart han skall ha positiv kritik då! Vad är konstigt med det? kaffe letar väl än i matchtrådarna förra säsongen där jag ex berömde Pölle. Det gick snabbt att hita det negativa jag skrev i början av säsongen;D Ja, de negativa gick väl att hitta ganska så snabbt, de andra bli lite svårare att hitta pga. uppenbara anledningar. ;D
|
|
|
Post by Mr Hockey on Oct 6, 2012 11:43:31 GMT 1
Precis, att man ändrar ståndpunkt efter fakta är väl inget konstigt? Pölle kom hit och underpresterade ifrån början, klart han skall ha negativ kritik då. Sedan var han vår ledande spelare och en stor orsak till lyckad uppgång, klart han skall ha positiv kritik då! Vad är konstigt med det? Inte det minsta. Det jag reagerar på är de som nu sågar lagbygget och hyllade det innan serien startade och nu låtsas som om de redan då visste att KHK inte skulle räcka. En väldig skillnad. För egen del var jag skeptiskt till att behålla så många och att då de får kanske inte höll den klass som åtminstone jag förväntade mig. Den kritiken framförde jag och fick ju många mothugg. Samtidigt så uppskattade jag tanken att de som svettats och slagits för att KHK verkligen till slut tog sig upp, oxå fick chansen att fortsätta var väldigt sympatiskt eftersom man lärt känna många av spelarna privat och vet att dessa är så goa personer. Men, det har inte gått så många omgångar än. ALLT kan verkligen hända fortfarande. Dock är det väldigt viktigt för vår nuvarande ledning att man är a jour med resultat och omvärld. Dvs att man inte låter saker och ting lämnas oförändrade OM det inte lyckas. Tålamod är en sak, men dumdristigt envishet in i absurdum något annat...... Tycker att Höökens ambition av nyförvärv tyder på det första. Men återigen: Tidigare historik av hockey/krona är ju inte speciellt bra, DET kan väl ingen förneka.....
|
|
|
Post by time on Oct 6, 2012 11:45:57 GMT 1
Ni som bara är positiva, har ni fundert över: Varför hade HH inget lag att spela i när säsongen startade om han är så bra? Va han för dyr eller var det annat som avgjorde det? Varför ville inte FBK ha honom kvar? OBS jag är inte negativ, jag bara undrar- En fråga: Hur många matcher har du sett Hannes spela? Jag var själv lire skeptisk när fbk värvade honom förra hösten. Men han överbevisade mig direkt. . Blev inget svar på denna fråga. Öm tå? Personligen tycker jag det är lättare att bedöma en spelare man kanske sett 100 matcher än att göra det genom vad man hört. Men visst framtiden kommer att utvisa om Sverker har rätt. Jag tror det blir som med Pöllänen
|
|
|
Post by Sverker on Oct 6, 2012 11:47:31 GMT 1
Däri ligger en stort problem för vissa här på forumet, tyvärr. Han man kritiserat en spelare i början av serien som sen blir bra i slutet, så kommer vissa personer här bara komma ihåg när man kritiserade spelaren. De hittar inlägg på det negativa man skrivit och klistrar in, men när man ber dem ta fram inlägg där man varit positiv till spelaren, så är mödan inte så stor. kaffe letar väl än i matchtrådarna förra säsongen där jag ex berömde Pölle. Det gick snabbt att hita det negativa jag skrev i början av säsongen;D Jag fick inget svar på hur många natcher du sett Hannes spela Då jag istort sett ser FBKs alla matcher som visas på CMore (fd Canal Plus) genom åren, så har jag sett honom åtskilliga gånger. Även tidigare säsonger när han var i FBK. Om det är 20, 30, 40 eller 50 har jag tyvärr ingen statistik över. Vill du att jag ska gå igenom de matcher som visats med FBK när HH varit med eller är du nöjd? Han har ett fruktansvärt skott! Producerar i PP! I 5-5 spelet har jag inte tyckt han gjort spec mycket. Tar emellanåt idiotutvisningar! Jättebra att man har ett 1 månaderskontrakt, detta kan bli riktigt bra. Om det inte blir så, är det ju bara att avsluta samarbetet. Det jag tycker Calle gör bra, är att han inte väntar tills man eventuellt skulle vara 8-10 p efter lagen ovan strecket!
|
|
|
Post by time on Oct 6, 2012 11:47:42 GMT 1
Inte det minsta. Det jag reagerar på är de som nu sågar lagbygget och hyllade det innan serien startade och nu låtsas som om de redan då visste att KHK inte skulle räcka. En väldig skillnad. För egen del var jag skeptiskt till att behålla så många och att då de får kanske inte höll den klass som åtminstone jag förväntade mig. Den kritiken framförde jag och fick ju många mothugg. Samtidigt så uppskattade jag tanken att de som svettats och slagits för att KHK verkligen till slut tog sig upp, oxå fick chansen att fortsätta var väldigt sympatiskt eftersom man lärt känna många av spelarna privat och vet att dessa är så goa personer. Men, det har inte gått så många omgångar än. ALLT kan verkligen hända fortfarande. Dock är det väldigt viktigt för vår nuvarande ledning att man är a jour med resultat och omvärld. Dvs att man inte låter saker och ting lämnas oförändrade OM det inte lyckas. Tålamod är en sak, men dumdristigt envishet in i absurdum något annat...... Tycker att Höökens ambition av nyförvärv tyder på det första. Men återigen: Tidigare historik av hockey/krona är ju inte speciellt bra, DET kan väl ingen förneka..... Nu hoppas jag du förstod att jag inte syftade på dig.
|
|
|
Post by time on Oct 6, 2012 11:49:30 GMT 1
Jag fick inget svar på hur många natcher du sett Hannes spela Då jag istort sett ser FBKs alla matcher som visas på CMore (fd Canal Plus) genom åren, så har jag sett honom åtskilliga gånger. Även tidigare säsonger när han var i FBK. Om det är 20, 30, 40 eller 50 har jag tyvärr ingen statistik över. Vill du att jag ska gå igenom de matcher som visats med FBK när HH varit med eller är du nöjd? Han har ett fruktansvärt skott! Producerar i PP! I 5-5 spelet har jag inte tyckt han gjort spec mycket. Tar emellanåt idiotutvisningar! Jättebra att man har ett 1 månaderskontrakt, detta kan bli riktigt bra. Om det inte blir så, är det ju bara att avsluta samarbetet. Det jag tycker Calle gör bra, är att han inte väntar tills man eventuellt skulle vara 8-10 p efter lagen ovan strecket! Då har du nog som jag sett närmare 100 matcher. Bra! (Under förutsättning att du har det canalpaket där man kan se alla es-matcher)
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Oct 6, 2012 11:49:49 GMT 1
Jag fick inget svar på hur många natcher du sett Hannes spela Då jag istort sett ser FBKs alla matcher som visas på CMore (fd Canal Plus) genom åren, så har jag sett honom åtskilliga gånger. Även tidigare säsonger när han var i FBK. Om det är 20, 30, 40 eller 50 har jag tyvärr ingen statistik över. Vill du att jag ska gå igenom de matcher som visats med FBK när HH varit med eller är du nöjd? Han har ett fruktansvärt skott! Producerar i PP! I 5-5 spelet har jag inte tyckt han gjort spec mycket. Tar emellanåt idiotutvisningar! Ni kanske har olika sätt att se på hockey? "time" kanske ser saker som du inte gör och tvärt om?
|
|
|
Post by time on Oct 6, 2012 11:51:46 GMT 1
Då jag istort sett ser FBKs alla matcher som visas på CMore (fd Canal Plus) genom åren, så har jag sett honom åtskilliga gånger. Även tidigare säsonger när han var i FBK. Om det är 20, 30, 40 eller 50 har jag tyvärr ingen statistik över. Vill du att jag ska gå igenom de matcher som visats med FBK när HH varit med eller är du nöjd? Han har ett fruktansvärt skott! Producerar i PP! I 5-5 spelet har jag inte tyckt han gjort spec mycket. Tar emellanåt idiotutvisningar! Ni kanske har olika sätt att se på hockey? Det har vi. Men framför allt olika sätt att se på KHK som klubb.
|
|
|
Post by Sverker on Oct 6, 2012 11:51:48 GMT 1
En fråga: Hur många matcher har du sett Hannes spela? Jag var själv lire skeptisk när fbk värvade honom förra hösten. Men han överbevisade mig direkt. . Blev inget svar på denna fråga. Öm tå? Personligen tycker jag det är lättare att bedöma en spelare man kanske sett 100 matcher än att göra det genom vad man hört. Men visst framtiden kommer att utvisa om Sverker har rätt. Jag tror det blir som med Pöllänen Vadå öm tå? Jag gör annat än bara sitter framför datorn, så hoppas du sett mitt svar.
|
|
|
Post by time on Oct 6, 2012 11:53:01 GMT 1
Blev inget svar på denna fråga. Öm tå? Personligen tycker jag det är lättare att bedöma en spelare man kanske sett 100 matcher än att göra det genom vad man hört. Men visst framtiden kommer att utvisa om Sverker har rätt. Jag tror det blir som med Pöllänen Vadå öm tå? Jag gör annat än bara sitter framför datorn, så hoppas du sett mitt svar. Japp. har tom svarat på det. Nu blir det ett par timmars trädgårdsarbete.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Oct 6, 2012 11:53:46 GMT 1
Blev inget svar på denna fråga. Öm tå? Personligen tycker jag det är lättare att bedöma en spelare man kanske sett 100 matcher än att göra det genom vad man hört. Men visst framtiden kommer att utvisa om Sverker har rätt. Jag tror det blir som med Pöllänen Jag gör annat än bara sitter framför datorn Jävlig svårt att tro med alla dessa inlägg. ;D
|
|
|
Post by Sverker on Oct 6, 2012 11:56:16 GMT 1
Ni kanske har olika sätt att se på hockey? Det har vi. Men framför allt olika sätt att se på KHK som klubb. Tycker du han varit bra i 5-5 spelet i FBK? Tycker inte du han emellanåt dragit på sej idiotutvisningar? Skillnaden mellan Dej och mej när det gäller KHK, är att Du tycker allt man gör är bra. Själv försöker jag se både det som är mindre bra och det som är bra. Det finns ju en anledning till att Calle fick honom på 1 månad, fundera över varför det blev så. McDonell har vi hela säsongen!
|
|
|
Post by Mr Hockey on Oct 6, 2012 11:56:35 GMT 1
Varför skulle den floppa? Något som är bra för KHK står väl alla bakom i alla väder? Eller är du rädd för att vissa "supportrar" skall baktala, håna dig om du lyckas, eller om du inte vill fortsätta efter lyckad prestation? För den risken kanske finns, det kan ju jag intyga........ Menar du att du blir baktalad för att Powerteamet inte satsar något denna säsong? Nej, det kan jag väl inte påstå. Som jag tidigare sagt, anledningen till Powerteamets frånvaro till den här säsongen var klubbat och klart sedan tidigare. Det är inte seriöst att hela tiden ändra ingångna avtal. Sådant beteende vinner man aldrig i längden med. Däremot gällande mitt egna företags sponsring, det är ju bara att läsa bland tidigare trådar, särskilt "Årsmötet 2012" i slutet. Där blev jag mörkrädd, allvarligt talat. Det hade jag aldrig väntat mig. Att vi alla här inne har olika åsikter och prövar dem mot varandra är väl själva syftet med forumet? Men när anonyma alias kraftigt går till osmakliga personliga attacker, det är klart att man inte glömmer sådant i första taget. Naturligtvis är dessa i minoritet, men ändå... Problemet kanske är att det är lätt att sitta anonym bakom tangentbordet och skicka skit. Nästan alla har ju alias här, skillnaden är ju att vissa av oss öppet har gått ut och berättat vilka vi är. Andra inte.
|
|
|
Post by Sverker on Oct 6, 2012 11:57:26 GMT 1
Jag gör annat än bara sitter framför datorn Jävlig svårt att tro med alla dessa inlägg. ;D Skrivet av en som postat över 10000 inlägg.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Oct 6, 2012 11:59:28 GMT 1
Det har vi. Men framför allt olika sätt att se på KHK som klubb. Skillnaden mellan Dej och mej när det gäller KHK, är att Du tycker allt man gör är bra. Get used to it, han är en obotlig optimist. ;D
|
|