|
Post by Teddybear on May 23, 2006 13:38:26 GMT 1
Krif:s två första femmor enligt mitt tycke. Anders P Jacob F Uffe P Petter H Fredrik P Christian E Christoffer S Niklas W Johan H Andreas Z Kan ni matcha detta??? Tycker inte andra femman ser speciellt vass ut! Har Johan H skrivit på?
|
|
|
Post by pirre on May 23, 2006 13:41:16 GMT 1
Krif:s två första femmor enligt mitt tycke. Anders P Jacob F Uffe P Petter H Fredrik P Christian E Christoffer S Niklas W Johan H Andreas Z Kan ni matcha detta??? Tycker inte andra femman ser speciellt vass ut! Har Johan H skrivit på? Alexander I då?? platsar han inte i 1:a el i 2:a??
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 23, 2006 14:11:21 GMT 1
Ha ha ska vi ställa upp namnen mot varandra och se vilka som är bäst;). Till hösten får vi se:)!!! Det jag på ett väldigt tydligt sätt ville visa är att när det gäller rutin och erfarenhet så är ni i nuläget väldigt långt ifrån att vara det topplag i div 2 som vissa av er drömmer om. Med vissa undantag, framförallt Callahan och Newman. Får räkna in Burnel också....även om han ibland är en drömmare... men vi är ju idioter här... ;D
|
|
|
Post by Sir Ironpants on May 23, 2006 14:46:16 GMT 1
Krif:s två första femmor enligt mitt tycke. Anders P Jacob F Uffe P Petter H Fredrik P Christian E Christoffer S Niklas W Johan H Andreas Z Kan ni matcha detta??? Johan H har ju inte skrivit på ännu! Jag tror att KHK´s nya femma (om det blir så) med Sandberg/Jönsson/Häggström är minst lika stark som KRIF´s första linje. När Norberg väl skriver på så har KHK in andra lina som är starkar än KRIF´s.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on May 23, 2006 14:53:13 GMT 1
Klippt från TIF´s hemsida.
"Senaste nytt: 23/5 Inget div 3 lag i Trelleborg Vikings har beslutat att skjuta upp beslutet om att ha ett extra seniorlag på framtiden. Brist på istid, uppenbara problem att flytta spelare mellan lagen samt krock med matchtid för både J18, Div 2 och Div 3 på söndagar gör att vi avvaktar med detta beslut till nästa säsong. Det innebär också att Vikings kommer att anmäla J20 lag liksom föregående säsong."
|
|
|
Post by fun on May 24, 2006 7:55:54 GMT 1
|
|
|
Post by fun on May 24, 2006 9:38:52 GMT 1
fr trelleborgs Allehanda:
""Poggen" lämnar – Lundin ersätter
Lämnar. Martin Svensson räddade med sitt målvaktsspel många poäng till Trelleborg under säsongen som gick. ARKIvbild: Tomas Nyberg
Martin "Poggen" Svenssons hockeykarriär går vidare i Göteborgs IK. Tif Vikings ersätter med Daniel Lundin från Tierp. Den 21-åriga målvakten är klubbens första nyförvärv inför nästa säsong.
– Trist att tappa en målvakt från stan, men Martin ville prova något annat, både socialt och hockeymässigt, säger Fredrik Jönsson i Tif Vikings styrelse.
I Martin Svensson tappar Tif Vikings ännu en av fjolårssäsongens bästa spelare.
Sedan tidigare är det klart att Andre Jönsson och målkungen Andre Sandberg lämnar för hårdsatsande Karlskrona.
Många lämnar – Att ersätta dem blir svårt. Vi måste rätta oss efter den ekonomiska situation vi har, säger Fredrik Jönsson som annars jobbar för högtryck med att ragga spelare till nästa säsong.
Det lär behövas. För listan på spelare som lämnat börjar bli lång. Utöver de redan nämnda är det klart att Peter Wickström återvänder till Göteborgs IK, att Olof Gustavsson går till Lund och att Ken Flydalen lägger av på grund av studier.
Dessutom är det frågetecken för Kristian Andersson.
– Vi behöver 8– 9 spelare till, men förhoppningsvis kommer det att hända en hel del de närmaste veckorna.
Tränarfrågan är ännu inte löst. Men Daniel Lundin blir i alla fall klubbens första nyförvärv.
21-årige Lundin är fostrad i Brynäs där han efter hockeygymnasiet vaktade målet i Hille/Åbyggeby och i Tierp i division ett.
Inget lag i trean 193 cm långe Lundin kommer att ansluta till truppen i augusti.
– Daniel spelar med butterflystil. Man vet aldrig, men vi har kollat upp honom ganska väl och han har fått goda vitsord. Förhoppningsvis håller han likvärdig klass med Martin, säger Fredrik Jönsson.
Tif Vikings har också beslutat att bara ha ett representationslag till hösten. Planen att ställa upp med ytterligare ett seniorlag i division tre har lagts på hyllan.
– Vi får inte ihop det med tider och det skulle krocka för mycket med andra matcher, säger Fredrik Jönsson.
I stället ställer Trelleborg upp med ett lag i J20-serien, precis som tidigare.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on May 24, 2006 17:14:20 GMT 1
Oj då, det verkar luta åt "en mellan säsong" för Vikingarna. Det kanske inte är så lätt att locka nya spelare till klubben när man har svårt att betala ut spelarnas löner i tid.
|
|
|
Post by newman on May 24, 2006 19:36:13 GMT 1
Det jag på ett väldigt tydligt sätt ville visa är att när det gäller rutin och erfarenhet så är ni i nuläget väldigt långt ifrån att vara det topplag i div 2 som vissa av er drömmer om. Med vissa undantag, framförallt Callahan och Newman. Får räkna in Burnel också....även om han ibland är en drömmare... men vi är ju idioter här... ;D Skönt o känna att man e bland vänner iblan oxå.. även hos "lede fiende".. tack
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 24, 2006 23:50:50 GMT 1
Fienden man älskar att hata....
|
|
|
Post by fun on May 26, 2006 7:30:28 GMT 1
|
|
|
Post by Sir Ironpants on May 26, 2006 9:33:16 GMT 1
|
|
|
Post by Sir Ironpants on May 26, 2006 9:35:01 GMT 1
Och nu fungerar inte deras hemsida längre? Får ändra mig, nu fungerar den igen.
|
|
|
Post by Teddybear on May 26, 2006 9:43:31 GMT 1
Trelleborg verkar inte få behålla någon av sina bra spelare. Kristian Andersson 35 poäng förra säsongen på väg till Pantern.
De kan nog glömma att vara med i toppen i år.
|
|
|
Post by fun on May 26, 2006 12:58:22 GMT 1
saxat fr Knight's gästbok "Till de ansvariga för hemsidan och Kalmar Knights styrelse !!! Vad händer i föreningen egentligen eller frågan kanske ska ställas om det händer någonting överhuvudtaget Vi som är intresserade av hockey i denna staden vill veta och följa arbetet med Kalmar Knights varför släpper ni ansvariga inte in oss i detta som alla andra klubbar gör Just nu är det bara pinsamt och man börjar faktiskt att tröttna på detta, efter att ha följt Kalmar HC, Kalmar Ghost´s, Kalmar Wildcats och nu Kalmar Knights i närmare 15 år totalt så funderar jag för första gången på dessa åren att lägga mina pengar på hockey i Nybro eller Oskarshamn istället eller varför inte man kanske tom. ska åka 9 mil söderut och kika på KHK... Skärpning Kalmars styrelse och ansvariga vi kräver svar !!! "
|
|