|
Post by norrhockey on Mar 31, 2013 23:11:37 GMT 1
khkkrillePrecis, modernt Ingen vet hur laget ser ut nästa vecka Inga egna NHL produkter Ingen ungdomstradition Måste finnas lite hjärta, bara pengar håller inte i längden
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 1, 2013 4:54:34 GMT 1
Som i NHL då?
|
|
|
Post by sheriff on Apr 1, 2013 8:38:09 GMT 1
Detta blir tight Tror inte Löven tappar ngn mer poäng Men KHK klarar sig vidare på enklare program Hästen slår ett stukat Taif Lakers är ett plastlag Om löven inte tappar fler poäng så har inte KHK ett lättare program. Sen är tex Umeå, Piteå och Karlskrona yngre än 400 år. Jag tror aldrig Västerås eller Stockholm kallat dessa för popkornstäder utan tradition och hjärta. Man gör knappast det om barn heller utan ser deras potential, livsglädje och förmåga att utvecklas till en bättre version av oss gamla stofiler.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 1, 2013 9:21:45 GMT 1
khkkrillePrecis, modernt Ingen vet hur laget ser ut nästa vecka Inga egna NHL produkter Ingen ungdomstradition Måste finnas lite hjärta, bara pengar håller inte i längden Vilket förlegat synsätt du har på saker och ting. Förr, för 20-30 år sedan, var det vanligt att spelarna spelade hela sina karriärer i en klubb eller möjligen gick till grannklubben. Nu är vi på 2000 talet där pengar är viktigt, där folk inte gifter sej och skaffar barn så tidigt, där folk tycker om att se sej om i världen. Så hade Växjö Lakers och KHK kommit fram i början på 80 talet så hade jag förstått din negativa attityd till vad du kallar "plastlag". Och det här med ungdomar, Både Lakers och vi själva är unga klubbar med väldigt många unga killar i spel, vi lider av att J20 spelat på en lite för dålig nivå så talangwrna som kommer fram har stuckit till Malmö, Linköping och Tingsryd för att utvecklingsmöjligheterna då varit bättre där.Vänta och se när våra U och J lag är i fas med resten av klubben, då kan no renskötare sitta där och undra vad fan som hände.
|
|
|
Post by Sardaukar on Apr 1, 2013 9:38:51 GMT 1
khkkrillePrecis, modernt Ingen vet hur laget ser ut nästa vecka Inga egna NHL produkter Ingen ungdomstradition Måste finnas lite hjärta, bara pengar håller inte i längden Vilket förlegat synsätt du har på saker och ting. Förr, för 20-30 år sedan, var det vanligt att spelarna spelade hela sina karriärer i en klubb eller möjligen gick till grannklubben. Nu är vi på 2000 talet där pengar är viktigt, där folk inte gifter sej och skaffar barn så tidigt, där folk tycker om att se sej om i världen. Så hade Växjö Lakers och KHK kommit fram i början på 80 talet så hade jag förstått din negativa attityd till vad du kallar "plastlag". Och det här med ungdomar, Både Lakers och vi själva är unga klubbar med väldigt många unga killar i spel, vi lider av att J20 spelat på en lite för dålig nivå så talangwrna som kommer fram har stuckit till Malmö, Linköping och Tingsryd för att utvecklingsmöjligheterna då varit bättre där.Vänta och se när våra U och J lag är i fas med resten av klubben, då kan no renskötare sitta där och undra vad fan som hände. Klockrent! Det folk inte förstår är att alla klubbar en gång har varit i hockeyns bakgård. Fråga HV71 som inte ens fanns i början av 70-talet.
|
|
|
Post by Sverker on Apr 1, 2013 12:03:11 GMT 1
Vilket förlegat synsätt du har på saker och ting. Förr, för 20-30 år sedan, var det vanligt att spelarna spelade hela sina karriärer i en klubb eller möjligen gick till grannklubben. Nu är vi på 2000 talet där pengar är viktigt, där folk inte gifter sej och skaffar barn så tidigt, där folk tycker om att se sej om i världen. Så hade Växjö Lakers och KHK kommit fram i början på 80 talet så hade jag förstått din negativa attityd till vad du kallar "plastlag". Och det här med ungdomar, Både Lakers och vi själva är unga klubbar med väldigt många unga killar i spel, vi lider av att J20 spelat på en lite för dålig nivå så talangwrna som kommer fram har stuckit till Malmö, Linköping och Tingsryd för att utvecklingsmöjligheterna då varit bättre där.Vänta och se när våra U och J lag är i fas med resten av klubben, då kan no renskötare sitta där och undra vad fan som hände. Klockrent! Det folk inte förstår är att alla klubbar en gång har varit i hockeyns bakgård. Fråga HV71 som inte ens fanns i början av 70-talet. Aldrig hört talas om Husqvarna och Vätterstad? Det var inga dåliga hockeylag.
|
|
|
Post by norrhockey on Apr 1, 2013 18:38:26 GMT 1
HV är ju bra eftrsom tränaren är fostrad i Östersunds IK
No offence och notera att min provokation gällde enbart Växjö som nu har släppt långsiktsplanen med "en stomme av spelare från regionen" Jag tycker bara att fler lag borde lära av Skellefteå som nu sprutar ut talanger och dessutom låter dem spela i Alaget De exporterar NHL spelare på löpande band Se på svensk basket som är inne i en ökenvandring Hockeyn löper samma risk om vi köper in spelare i alltför stor omfattning Det slår dessutom ut egna juniorer Bättre att våga bygga på sikt o vänta ett par år extra o få en EGEN grund att stå på
F ö kul med lite forumtjat när det är ngra dgr till match och jag är ingen renskötare
|
|
|
Post by PutteA on Apr 1, 2013 19:57:50 GMT 1
Känns bara som att det är fel forum att kasta paj på Växjö Lakers. Ska du ta den diskussionen är det väl bättre du gör det på vårt forum istället. Du hittar länk på www.lakerslakejer.comDå kan vi diskutera plastlag m.m, så slipper KHK:are höra det tjötet.
|
|
friberg
Björnligan
V?XJ? LAKERS FOR EVER
|
Post by friberg on Apr 1, 2013 19:59:01 GMT 1
norrhockey är du en pajas på riktigt eller ? om du går in på ett forum och spyr galla över Lakers så kan du ju göra det på vårat dvs Lakejernas forum och inte på ett annat forum . fast du kanske är för feg för det PAJAS
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 1, 2013 20:15:55 GMT 1
HV är ju bra eftrsom tränaren är fostrad i Östersunds IK No offence och notera att min provokation gällde enbart Växjö som nu har släppt långsiktsplanen med "en stomme av spelare från regionen" Jag tycker bara att fler lag borde lära av Skellefteå som nu sprutar ut talanger och dessutom låter dem spela i Alaget De exporterar NHL spelare på löpande band Se på svensk basket som är inne i en ökenvandring Hockeyn löper samma risk om vi köper in spelare i alltför stor omfattning Det slår dessutom ut egna juniorer Bättre att våga bygga på sikt o vänta ett par år extra o få en EGEN grund att stå på F ö kul med lite forumtjat när det är ngra dgr till match och jag är ingen renskötare Och vad är isåfall skillnaden mellan Lakers och KHK?Om de nu bara var det ena lagets supportrar du ville provocera menar jag? Hur hade intresset i både Karlskrona och Växjö sett ut idag om man "väntat några år" tror du? För min del så får gärna representationslaget dra iväg från övriga organisation så länge lagen har täckning för det.Visst är det kanske kul om det spelar någon karlskronagrabb i laget men för min egen del skiter jag i vilket. Det är ett långt och segdraget arbete för att nå dit SAIK,BIF,DIF och säkert något till,nått. Vad jag minns så hade väl SAIK en del inköpta knektar för att ta sig till elitserien? Att hacka på klubbar som funnits i knappt 15 år är ju bara dumt..
|
|
friberg
Björnligan
V?XJ? LAKERS FOR EVER
|
Post by friberg on Apr 1, 2013 20:25:16 GMT 1
khkkrille det lyser igenom avundsjuka i norrhockeys inlägg då vi kan ha en sån go gemenskap vilket inte de kan få :-)
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 1, 2013 20:31:48 GMT 1
Ja,det är så patetiskt och det blir tröttsamt i längden att diskutera fenomenet "poplag".
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 1, 2013 20:40:06 GMT 1
heh...friberg...har sett på ert forum, att många inte uppskattar ditt och några andras dalt med oss...den "goa gemenskapen"..
|
|
friberg
Björnligan
V?XJ? LAKERS FOR EVER
|
Post by friberg on Apr 1, 2013 20:46:33 GMT 1
det är sant qALLAHAN men de ser ju inte längre än näsan räcker ;-)
|
|
|
Post by kaptensvart on Apr 1, 2013 20:53:52 GMT 1
det är sant qALLAHAN men de ser ju inte längre än näsan räcker ;-) ;D ;D ;D
|
|