|
Post by hockeyfarsan on Apr 5, 2013 23:55:51 GMT 1
Hm, läste just i nättidningen att Kevin dementerar att något är klart med någon annan klubb. En mikroskopisk chans finns det nog där ändå då " Jag har inte sajnat med någon annan klubb. Jag väntar på erbjudanden, vi får se vad som händer längre fram i sommar."
|
|
|
Post by matse on Apr 6, 2013 6:12:26 GMT 1
Kolla vilka vi ska möta. Djurgården, Timrå, Rögle, Malmö, Mora, Södertälje, Västerås m fl. Inte svårt att räkna ut vår plats i näringskedjan. Här behövs fingertoppskänsla, skicklighet och en hel del tur för att kunna ställa ett konkurrenskraftigt lag på banan. Ska bli spännande att följa silly under våren.
|
|
|
Post by Bart on Apr 6, 2013 7:25:30 GMT 1
Om Timrå ens är kvar i AS, har det mycket jobbigt enligt vissa bloggar. Men vi kan inte bli sämre än detta hockey år, eller?
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 6, 2013 8:23:09 GMT 1
Kolla vilka vi ska möta. Djurgården, Timrå, Rögle, Malmö, Mora, Södertälje, Västerås m fl. Inte svårt att räkna ut vår plats i näringskedjan. Här behövs fingertoppskänsla, skicklighet och en hel del tur för att kunna ställa ett konkurrenskraftigt lag på banan. Ska bli spännande att följa silly under våren. Pengar är en nog så viktig igrediens..vi behöver antagligen betala nån krona extra men för rätt spelare kan det vara värt de. Dif och Timrå och antagligen Mora kommer få ställa något som ur deras syn är budgetlag. Plats 8-12 är godkänt för mig, över det är för jävla bra.
|
|
|
Post by Zäta on Apr 6, 2013 14:54:00 GMT 1
Vilka tror vi stannar kvar?
Jag tippar att det skrivs kontrakt med #3 och #19 inom kort.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 6, 2013 15:09:52 GMT 1
Jag med, plus #40 och om man får drömma lite även #8 och #12
|
|
|
Post by darthvader on Apr 6, 2013 15:27:45 GMT 1
Hoppas VERKLIGEN att #55 blir erbjuden kontrakt. Hur grym som helst!
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 6, 2013 15:40:39 GMT 1
Vi behöver väldigt mycket...
|
|
|
Post by ksoze on Apr 6, 2013 16:44:31 GMT 1
Det är viktigt att inte bli sentimental igen.. Vi behöver minst 2 helt nya femmor + en målvakt. Vill behålla:
Roger Rosén Kevin Jensen Niklas Jimmy Söder Lukas
Mycket annat är det nog inte värt att behålla.. Kan dock ha missat någon.. men jag tror inte det! Vi har ju några som redan är klara, och där står väl Kurki ut som den bästa. Ågren och Elof blir nog att låna ut, för faktum är att det finns inga som vi har kvar som platsar in en 1 eller 2 kedja.. spelare till 3 och 4e kedjan har vi, det vi behöver att backar och fw till 1 och 2a kedjan..
|
|
|
Post by Sverker on Apr 6, 2013 16:48:57 GMT 1
Det är viktigt att inte bli sentimental igen.. Vi behöver minst 2 helt nya femmor + en målvakt. Vill behålla: Roger Rosén Kevin Jensen Niklas Jimmy Söder Lukas Mycket annat är det nog inte värt att behålla.. Kan dock ha missat någon.. men jag tror inte det! Vi har ju några som redan är klara, och där står väl Kurki ut som den bästa. Ågren och Elof blir nog att låna ut, för faktum är att det finns inga som vi har kvar som platsar in en 1 eller 2 kedja.. spelare till 3 och 4e kedjan har vi, det vi behöver att backar och fw till 1 och 2a kedjan.. Niklas? Inte Mingotti? Behåll 2 cf 40 och 19 och ta hit 2 nya.
|
|
|
Post by ksoze on Apr 6, 2013 16:58:05 GMT 1
Som sagt.. kan ha missat någon.. Självklart missade jag Mingotti! Ang Niklas så tycker jag ändå att han har potential och när han är som bäst så har han kvalitér.
|
|
|
Post by ksoze on Apr 6, 2013 17:00:31 GMT 1
Men jag håller med dig om C som 40 och 19.. Tänker nog inte Niklas som en C, utan isf som en FW annars måste vi skicka honom.. Vi MÅSTE ha in två riktigt bra centrar!
|
|
|
Post by Joewson on Apr 6, 2013 17:24:13 GMT 1
Just nu ser truppen ut så här:
MV Timo
Back Mingotti Back Kurki
FW Ågren FW Elof
Man behöver värva en ny första line, en ny andra line samt några backar till plus målvakt.
De som behöver lämna är:
Forwards:
Niklas Jensen Ågren Elofsson Nyström Pöllänen Wallmark Sr Magnusson Hjalmarsson Ruiz
Backar:
JLGP Grönlund JP (beror på vad man hittar).
Sen har vi de som vi får svårt att behålla:
Mcdonell Hecquefeuille Wallmark Jr Janolhs
Med andra ord, rätt många. Ja, jag tycker inte att Jensen håller då han är livrädd för närkamper men i en 3/4e kedja så behöver man faktiskt ta en tackling då och då. Jensen är inte tillräckligt bra för att spela i en producerande kedja om man ser på prestationen den här säsongen.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 6, 2013 17:31:39 GMT 1
Niklas??? Ett stooooort NEJ FÖR I HELVETE delas ut på den! Lukas och Kevin kan vi glömma.. Nä en förstamålis, 3-4 backar av bra kvalité (vill att Mingotti lånas ut, ,Rosèn kan va 7a alt wahla) Kommer också behövas 2 nya centrar om nu Jespdr blir kvar, Önskemålen här är Jens plus en förstacenter. Bland forwardsen behövs 5-6 nya, kanske någon till beroende på om Kent och Janohls stannar..de bägge skulle gå in bland topp2 kedjorna. Stannar Hjalmar tro? Hade blivit en riktigt jobbig kedja att möta om man petat in Jimmy och Söder där. Söder är den av våra egna som jag tycker har störst utvecklingspotential i laget.
|
|
|
Post by Sverker on Apr 6, 2013 17:38:23 GMT 1
Jensen kan lätt bli en bra andra cf, med rätt yf.
|
|