|
Post by qALLAHAN on Feb 18, 2014 15:01:19 GMT 1
HAHA...NEJ, vi har inte 8 backar som håller. Har sagt det sedan serien började. Obegripligt att det hela tiden bara snackas forwards. Men visst skulle det hjälpa om Kurki kunde gå ner igen och att Simon kan spela mer, så har vi åtminstone 3-4 bra backar
|
|
|
Post by Sverker on Feb 18, 2014 15:04:15 GMT 1
HAHA...NEJ, vi har inte 8 backar som håller. Har sagt det sedan serien började. Obegripligt att det hela tiden bara snackas forwards. Men visst skulle det hjälpa om Kurki kunde gå ner igen och att Simon kan spela mer, så har vi åtminstone 3-4 bra backar Bra gjort att ligga fyra i HA med alla dessa dåliga backar, det är jävligt imponerande!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 18, 2014 15:34:47 GMT 1
visst är det, men mycket beror ju på att så många forwards är bra och har dels hållit oss från egen zon och dels backcheckat bra. PLUS målvakterna naturligtvis...och att Angell får spela för två. Är tanken forfarande att vi ska orka checka hårt och hålla oss från egen zon? Det går ju inte utan topp-tvåvägs-forwards. Lär aldrig få ett svar på vad som gör SB och Janne nöjda med backbesättningen...
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 18, 2014 16:38:10 GMT 1
Han borde titta på en Back som kan spela PP, nu har vi bara ett backpar som klarar detta 7 och 24. Som andra backpar i PP har 64 och 39 spelat de senaste matcherna, 64;an har 0 mål och 4 ass på 46 matcher, alltså väldigt små offensiva kvalitéer. Så här säger han exakt. kommer ni komplettera truppen innan 27 feb? Ja, vi tittaroch intresse finns, men det ska vara rätt förutsättningar också. Vi känner inte att det är ngt vimåste förstärka.Det är ingen sådan jakt. Samtidigt är vi skadedrabbade och om ni nu ska ge oss in i kampen vill vi även ge oss själva chansen med fullt manskap. vilken spelartryp söker ni? Vi har åtta backar så det är fw sidan vi vill komplettera. Kan ngn spelare lämna truppen? Nej, alla våra spelare är under avtal och vi tänker inte sälja ngn. Det låter FATTIG lång väg och givetvis är det pengarna som sätter stopp..De hade garanterat vätvat spets på alla positioner om de kunnat. Givetvis vill alla ha VIKs plånbok och sponsorer men det har vi inte. Vi ska va jävligt nöjda med denna säsongen! På tal om backar så tycker jag det är två som inte riktigt håller måttet medan resten håller hygglig eller riktigt bra allsvensk klass..Rosén har ju varit rent grym på sistone! De som jag tycker inte håller är Mingotti och Pudas..Pudas har dock större talang och kan nog utvexklas till nåt riktigt bra medans jag inte troe Mingotti kommer så mycket längre som hockeyspelare. Ska det in forwards så ska de va spets men det har vi inte råd med..
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 18, 2014 16:40:23 GMT 1
visst är det, men mycket beror ju på att så många forwards är bra och har dels hållit oss från egen zon och dels backcheckat bra. PLUS målvakterna naturligtvis...och att Angell får spela för två. Är tanken forfarande att vi ska orka checka hårt och hålla oss från egen zon? Det går ju inte utan topp-tvåvägs-forwards. Lär aldrig få ett svar på vad som gör SB och Janne nöjda med backbesättningen... Här har du en poäng..men tycker nog inte backarna är så värdelösa som du vill ha de till..
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 18, 2014 16:46:53 GMT 1
Lägg 55 till 4 och 64, så är det rejält urvattnat. Och när nu 5 inte spelar back, så är det bara 4 bra av de 8 backar SB pratar om. Spelar inte 24, så är det 3...
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 18, 2014 16:51:29 GMT 1
Tycker inte #55 är dålig! Spelar säkert och lugnt..borde dock bli bättre på att utnyttja sin storlek men de kommer väl. Som natt o dag att jämföra honom med #4
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 18, 2014 16:56:55 GMT 1
säkert och lugnt??? Typ när han hakar och skickar ut pucken på läktaren? Lika seg som Patrik Magnusson och indianare var och varannan match! Han platsade inte från början och gör det inte nu...jo, om man inte har några alternativ. Det var ju så han kom in i spel
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 18, 2014 16:58:54 GMT 1
Jag tycker åtminstone han är det..de räcker för mig
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 18, 2014 17:58:07 GMT 1
Ja klart den är slut för minskad kan den ju inte va för de har Rolf sagt..*suck* Känns bra att ha en ren lögnare som ordförande Ja det är beklämmande! Och inga siffror förmedlar de heller.. Då tänker jag såhär att när Rolf sa att de ljusnat så borde man va snabba med att få ut siffror på det, för att slå sej lite för bröstet, men istället är det total tystnad så jag misstänker att de bara var tomma ord. Kommer fortsätta att ha en väldigt misstänksam inställning till ekonomin och uttalanden som ledningen gör om de inte kan stödja de med något konkret!
|
|
|
Post by Zäta on Feb 18, 2014 18:17:38 GMT 1
Det skulle ju vara närmast efterblivet att inte vara ärliga i detta skede. Att säga att det ljusnat en aning om det inte stämmer vore ju ordentligt puckat. Tror ni han är så dum? Han skulle ju på så sätt sätta sig själv i ännu sämre dager?
|
|
|
Post by Sverker on Feb 18, 2014 18:42:05 GMT 1
Dom väntar in tills kvalserien är slut innan de säger något om ekonomin. Det är iaf vad jag tror. Ekonomin kan väl iofs inte vara så dålig om man lämnar K-na en söndag, för att återkomma söndagen efter. Blir en hel del hotellnätter och hyrda istider.
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 18, 2014 19:13:33 GMT 1
Dom väntar in tills kvalserien är slut innan de säger något om ekonomin. Det är iaf vad jag tror. Ekonomin kan väl iofs inte vara så dålig om man lämnar K-na en söndag, för att återkomma söndagen efter. Blir en hel del hotellnätter och hyrda istider. Inte så säker på att det hade vart billigt att åka buss tre gånger heller..
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 18, 2014 19:15:25 GMT 1
Det skulle ju vara närmast efterblivet att inte vara ärliga i detta skede. Att säga att det ljusnat en aning om det inte stämmer vore ju ordentligt puckat. Tror ni han är så dum? Han skulle ju på så sätt sätta sig själv i ännu sämre dager? Jag vet inte..kan va som Sverker säger att man inväntar kvalseriesiffror för då kan man bolla lite hur man vill med siffrorna.. Spekulationer dock men de har ju inte bevisat motsatsen direkt
|
|
|
Post by Sverker on Feb 18, 2014 19:49:40 GMT 1
Dom väntar in tills kvalserien är slut innan de säger något om ekonomin. Det är iaf vad jag tror. Ekonomin kan väl iofs inte vara så dålig om man lämnar K-na en söndag, för att återkomma söndagen efter. Blir en hel del hotellnätter och hyrda istider. Inte så säker på att det hade vart billigt att åka buss tre gånger heller.. Tre gånger? Om de åkt hem från V-ås och upp till Uppsala för att sen vara kvar tills Mora matchen hade blivit två resor och två mindre övernattningar på hotell. Vilket tror du är billigast?
|
|