|
Post by slavko on Mar 26, 2013 23:40:08 GMT 1
Lite konstigt är det ju,för hjälps alla hockeyintresserade åt så får ju klubben in bra med pengar,pengar är förvisso inte allt men ett sjukt bra redskap för att nå resultat! Publiken är ju själva navet i allt..mindre publik blir mindre sponsorer som leder till att man inte kan värva som man vill. Allt detta handlar om OM vi hamnar i ettan. Jag förstår fullt ut om man inte har råd,jag har det själv ganska knapert och får prioritera bort en del saker för att kunna gå på ishockey.Men om mina farhågor slår in så kommer nästan säsongskorten att halveras och så många tror jag inte det är som får försämrad ekonomi på en säsong. du slår huvudet på spiken!hade bara ledningen insett detta när man förlängde med kempe,gick in med för klen trupp i HA,sparkade tränarna,gjorde dåliga "stjärnvärvningar",vägrade värva nhl spelare,sedan höll i plånboken och tog på skygglapparna o trodde det skulle ordna sig bara för att "vi som är khk" i kvalserien osv osv..då hade vi spelat kvar i ha utan att tappa publik,sponsorer och kanske haft några kronor mindre på banken påköpet,men det är väl bättre med pengar på banken och div1 om man lyssnar på vissa här.dock tänker inte marginalpubliken så,de köper en produkt/event och den varan är inte lika eftertraktad i div1 tyvärr.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 27, 2013 0:33:30 GMT 1
Det där med pengar på banken, slavko, är intressant! Visst finns det säkert en grå skala mellan det som är vitt o svart när det gäller det. Själv förordar jag en sund ekonomi i ettan någon säsong framöver framför några säsonger i HA som lär sluta i kk. Främst för att jag avskyr när lag köper för pengar de inte har men även för att jag även i framtiden vill ha ett lag att följa.
|
|
|
Post by Sverker on Mar 27, 2013 8:14:46 GMT 1
khkkrille/ Kan det var som så att vissa inte vill se Helsingborg, Pantern osv igen och därför inte förlänger sina säsongskort?
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 27, 2013 9:26:07 GMT 1
Absolut, det kan det säkert, Sverker! Men om väldigt många slutar köpa så blir det ju en ond cirkel för då lär vi få se Helsingborg och Pantern ett bra tag framöver, eller hur?
|
|
|
Post by Sverker on Mar 27, 2013 9:29:49 GMT 1
Absolut, det kan det säkert, Sverker! Men om väldigt många slutar köpa så blir det ju en ond cirkel för då lär vi få se Helsingborg och Pantern ett bra tag framöver, eller hur? Tänkte inte på det sista du skrev. ;D
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Mar 27, 2013 12:28:47 GMT 1
khkkrille/ Kan det var som så att vissa inte vill se Helsingborg, Pantern osv igen och därför inte förlänger sina säsongskort? Jag vill inte heller se Helsingborg, Pantern, Kungälv... men jag vill se KHK!
|
|
|
Post by Sverker on Mar 27, 2013 12:40:58 GMT 1
khkkrille/ Kan det var som så att vissa inte vill se Helsingborg, Pantern osv igen och därför inte förlänger sina säsongskort? Jag vill inte heller se Helsingborg, Pantern, Kungälv... men jag vill se KHK! Då misstänker jag att du går även nästa säsong om det blir div 1. Om det blir div 1 och samma organisation i klubben som nu med klubbchef, så kommer iaf inte jag var med och betala för det.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 27, 2013 12:47:16 GMT 1
Du säger precis det jag är rädd för..om inte alla ansvariga får gå, så skiter folk i det av princip! Inte nerdar som jag, men såna finns det inte stora mängder av. Hoppas styrelsen inser det bara..
|
|
|
Post by Sverker on Mar 27, 2013 13:00:06 GMT 1
Jag är rädd för att de redan har en plan om vi åker ur och den presenteras på Polenresan, så blir alla glada och nöjda.
Bara jag som funderat på hur man tänkte när man planerade Polenresan? Tog man för givet att det skulle bli HA spel nästa säsong, eller?
|
|
|
Post by chriande on Mar 27, 2013 13:07:06 GMT 1
Jag vill inte heller se Helsingborg, Pantern, Kungälv... men jag vill se KHK! Då misstänker jag att du går även nästa säsong om det blir div 1. Om det blir div 1 och samma organisation i klubben som nu med klubbchef, så kommer iaf inte jag var med och betala för det. Tur att jag inte hade samma tankar när du stod i båset, då hade man missat en hel del matcher. Jag har aldrig brytt mig om vem som är tränare eller är med i styrelsen, jag vet vilket jobb som krävs för att ställa upp på sådana uppdrag, helt utan ekonomisk ersättning. Nu är det andra tider, det är svårt att få någon att ställa upp med 40-50 tim i veckan på sådana vilkor. Det kommer alltid att finnas en medgångspublik som hoppar av när det börjar gå dåligt, många av dessa var med även under den förra hypen med Karlskrona IK. Så det är oerhört viktigt att rätt typ av satsning kommer igång direkt, att man visar att detta var en engångshändelse, annars går det snabbt utför.
|
|
|
Post by time on Mar 27, 2013 13:25:15 GMT 1
Jag vill inte heller se Helsingborg, Pantern, Kungälv... men jag vill se KHK! Då misstänker jag att du går även nästa säsong om det blir div 1. Om det blir div 1 och samma organisation i klubben som nu med klubbchef, så kommer iaf inte jag var med och betala för det. Du kanske är sugen att vara klubbchef?
|
|
|
Post by Sverker on Mar 27, 2013 13:32:59 GMT 1
Då misstänker jag att du går även nästa säsong om det blir div 1. Om det blir div 1 och samma organisation i klubben som nu med klubbchef, så kommer iaf inte jag var med och betala för det. Du kanske är sugen att vara klubbchef? Inte det minsta och är man i div 1 tycker jag inte det behövs en sådan överhuvudtaget. När man etablerat sej i HA, behövs det en utan tvekan. Var däremot tveksam till att man tillsatte en inför denna säsongen, tror dessa pengarna kunnat användas till ngt bättre.
|
|
|
Post by casadoc on Mar 27, 2013 13:34:34 GMT 1
Har egentligen tröttnat på att läsa och framför allt skriva här, pga alla experter, men en sak är säker. Jag är hockeyintresserad och kommer att sitta på min plats nästa år också. Oavsett vilken serie som KHK spelar i!
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Mar 27, 2013 13:36:08 GMT 1
Jag vill inte heller se Helsingborg, Pantern, Kungälv... men jag vill se KHK! Då misstänker jag att du går även nästa säsong om det blir div 1. Utan tvekan. Och jag tror att det är många som kommer att göra det samma. KHK kommer säkert att tappa lite publik vid en degradering. Men KHK har även fått nya supportrar under sin misslyckade HA-säsong, supportrar som kommer att följa laget ner i ettan. Jag är övertygad om att ett vinnade KHK skulle snitta runt 2500 pers. i ettan.
|
|
|
Post by ksoze on Mar 27, 2013 13:39:06 GMT 1
Många har ju faktiskt köpt nytt säsongkort för att behålla sin plats, för att ha en plats man tycker om och trivs med när vi går upp i allsvenskan, kalla det en investering för framtida underhållning..
De senaste 2-3 säsongerna är det nog en rimlig mängd som har tänkt just så. Åker vi ner direkt så kanske det inte är så många av dessa som är beredda att "investera" på nytt.. Det blir en ganska dyr investering kopplat till underhållningen.. och gud vet när vi är tillbaka i allsvenskan!
Sen är det nog många som är riktigt förbannade hur man lyckas göra KHK till det sämsta laget någonsin i allsvenskan, när laget har haft de bästa förutsättningarna en nykomling haft på länge.. och det med mina "investerade" pengar! Då har vi en ansenlig skara som har under 3-4 säsonger "investerat" i en produkt som ska ge avkastning i framtida underhållning. Men precis när man ska "skörda" vinsten visar det sig att man har investerat i ett luftslott.. Kanske inte så många som skulle åter igen investera i samma produkt!
Man ska inte glömma att de flesta inte är hardcore-fans.. de vill ha underhållning, sen att det existerar klubbkärlek, det gör det ju givetvis.. men kanske inte på det sättet att de ställer upp i alla väder utan att få någonting för det..
|
|