|
Post by Sverker on Mar 27, 2013 13:44:30 GMT 1
Då misstänker jag att du går även nästa säsong om det blir div 1. Jag är övertygad om att ett vinnade KHK skulle snitta runt 2500 pers. i ettan. Då är det ju nästan bättre att dom är i div 1, för med det snittet skulle man göra en otrolig vinst med tanke på de korta resor som är till bortamatcherna. Dessutom mycket mycket lägre budget för spelarlönerna.
|
|
friberg
Björnligan
V?XJ? LAKERS FOR EVER
|
Post by friberg on Mar 30, 2013 12:25:58 GMT 1
två som ja vill se hos er är Steve Saviano och Tom Linder om han inte blir hos oss :-)
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 30, 2013 13:01:39 GMT 1
mkt trist att Linder fick lämna oss så snabbt..
|
|
|
Post by Sardaukar on Apr 2, 2013 11:08:12 GMT 1
Många har ju faktiskt köpt nytt säsongkort för att behålla sin plats, för att ha en plats man tycker om och trivs med när vi går upp i allsvenskan, kalla det en investering för framtida underhållning.. De senaste 2-3 säsongerna är det nog en rimlig mängd som har tänkt just så. Åker vi ner direkt så kanske det inte är så många av dessa som är beredda att "investera" på nytt.. Det blir en ganska dyr investering kopplat till underhållningen.. och gud vet när vi är tillbaka i allsvenskan! Sen är det nog många som är riktigt förbannade hur man lyckas göra KHK till det sämsta laget någonsin i allsvenskan, när laget har haft de bästa förutsättningarna en nykomling haft på länge.. och det med mina "investerade" pengar! Då har vi en ansenlig skara som har under 3-4 säsonger "investerat" i en produkt som ska ge avkastning i framtida underhållning. Men precis när man ska "skörda" vinsten visar det sig att man har investerat i ett luftslott.. Kanske inte så många som skulle åter igen investera i samma produkt! Man ska inte glömma att de flesta inte är hardcore-fans.. de vill ha underhållning, sen att det existerar klubbkärlek, det gör det ju givetvis.. men kanske inte på det sättet att de ställer upp i alla väder utan att få någonting för det.. Liten rättelse...Mariestad och Hammarby var sämre när de senast spelade i Allsvenskan
|
|
|
Post by Sverker on Apr 3, 2013 12:08:17 GMT 1
Läste att Roger Jönsson var och kollade in J-SM slutspelet. Undrar om vår sportchef var där? Kan ju finnas några bra spelare där som kanske vill spela hos oss om vi är kvar i HA.
|
|
|
Post by 31an on Apr 3, 2013 13:08:43 GMT 1
L�ste att Roger J�nsson var och kollade in J-SM slutspelet. Undrar om v�r sportchef var d�r? Kan ju finnas n�gra bra spelare d�r som kanske vill spela hos oss om vi �r kvar i HA. Enligt twitter hade KHK folk på plats. Om de hittade nåt vet jag däremot inte...
|
|
|
Post by tratofflan on Apr 4, 2013 15:04:35 GMT 1
|
|
|
Post by rolgy66 on Apr 4, 2013 16:41:13 GMT 1
|
|
|
Post by Sverker on Apr 5, 2013 11:51:24 GMT 1
Hur mycket tycker ni spelarna ska få kosta hos oss? Jag tar för givet att vi är kvar i HA. Jag har hört från trovärdig källa (OBS vet ej) att lönespannet i Oskarshamn ligger på 12 000-- 15 000 för de lägst betalda och upp till 45 000 för de högst betalda. Hos oss kan jag tänka mej (vet ej) att de sämst betalda ligger på 18 000 - 22 000 och högst upp till 130 000. Eftersom de flesta inte arbetar så kan man väl inte betala lägre lön än 18 000? Om man ser det så får ju Oskarshamn ut mer pengar för varje krona de satsar. Förtydligande så 31:an slipper tänka: Lönerna är/månad. ;D
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 5, 2013 13:18:11 GMT 1
Det är ett sjukt stort problem, Sverker, som följt med oss sedan klubben drog igång och ville klättra dnabbt..frågan är om det går och hur vi ska ta oss ur det?
Ps.Snart kommer Time och rättar dig genom att säga att du är dum i huvet, , sverker.Ds
|
|
|
Post by Sverker on Apr 5, 2013 13:25:04 GMT 1
Erbjud nr 8 130 000 i månaden om han inte redan gjort klart med ny klubb, så tror jag han stannar! Tror inte han får så mycket i Frankrike. Hellre honom kvar än nr 12.
Hoppas inte man gett Timo ett kontrakt för 70-80 000 i månaden bara, det är inte en reserv värd! 20-30 000 kan vara ok, men då hade han väl inte skrivit på? Vi måste ha en ny förste målvakt i HA nästa säsong!
Nja jag har ganska bra koll på dessa summorna, så jag räds inte time gällande detta.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 5, 2013 13:35:53 GMT 1
Svårt att välja vem som är viktigast att betala så mycket, men bevisligen kan inte Kent motivera sig att spela seriespel, då detta är andra säsongen i rad som han inte sätter fart förrän de sista matcherna. Detta gör ju att man inte kan lägga en sån massa pengar en hel säsong på honom. Kevin däremot har väl haft ungefär samma fart konstant. Agerar som ett fullblodsproffs
Håller med om att det är skandal om man redan nu (eller för ett bra tag sedan) bestämt att Timo ska ha 70-80000! Han ÄR ju verkligen på gränsen....
|
|
|
Post by Sverker on Apr 5, 2013 13:40:44 GMT 1
Håller med om att det är skandal om man redan nu (eller för ett bra tag sedan) bestämt att Timo ska ha 70-80000! Han ÄR ju verkligen på gränsen.... De skrev väl kontrakt med honom i december tror jag. OBS jag vet inte om han får detta, bara ett antagande! Varför skulle han gå ner i lön? Det är så jag tänker.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Apr 5, 2013 15:14:24 GMT 1
Håller med om att det är skandal om man redan nu (eller för ett bra tag sedan) bestämt att Timo ska ha 70-80000! Han ÄR ju verkligen på gränsen.... De skrev väl kontrakt med honom i december tror jag. OBS jag vet inte om han får detta, bara ett antagande! Varför skulle han gå ner i lön? Det är så jag tänker. Om vi fortsätter att spekulera: Han skulle gå ner i lön för att kunna stanna i Karlskrona där han och familjen trivs, inte vara uttalad förstemålvakt och, vem vet, kanske vara tillgänglig i klubben även på andra sätt? Spekulationer, men det är ju det det handlar om här
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 5, 2013 15:16:14 GMT 1
Tror nog Timo gått ner i lön i det nya kontraktet..annars är det absurt! Kan också tänka mej att han blivit erbjuden en tjänst i klubben vid sidan om.
Qallahan//Vad är ett fullblodsproffs för dej? Vad gör hövdingen till det?!
|
|