|
Post by time on Apr 5, 2013 16:01:14 GMT 1
Det är ett sjukt stort problem, Sverker, som följt med oss sedan klubben drog igång och ville klättra dnabbt..frågan är om det går och hur vi ska ta oss ur det? Ps.Snart kommer Time och rättar dig genom att säga att du är dum i huvet, , sverker.Ds Varför skulle jag göra det? Har jag kallat dig det khkkrille? Vi vet ju att McDonell har 110-130 iom bötfällningen. Däremot tror jag finns de som har mindre än 18 (studerande tex) Men sen är det ju ganska komiskt när en spelare i Karlskoga blev bötälld och att han skulle ha en lön på 5000 kr per månad. Ni får själva spekulera i hur ni tror att vissa andra klubbar avlönar sina spelare ... När det gäller KHK's löner i serieklättringen tror jag inte vi har större problem än vad Lakers hade under samma resa
|
|
|
Post by Sverker on Apr 5, 2013 16:24:02 GMT 1
Det är ett sjukt stort problem, Sverker, som följt med oss sedan klubben drog igång och ville klättra dnabbt..frågan är om det går och hur vi ska ta oss ur det? Ps.Snart kommer Time och rättar dig genom att säga att du är dum i huvet, , sverker.Ds Men sen är det ju ganska komiskt när en spelare i Karlskoga blev bötälld och att han skulle ha en lön på 5000 kr per månad. Räknas lön för arbete in i straffen? Var ju reportage i Expressen om Karlskoga och då stod det att nästan alla hade jobb också. Går tydligen att kombinera hockey och arbete även i HA och ha bra lag ändå.
|
|
|
Post by time on Apr 5, 2013 17:31:01 GMT 1
Erbjud nr 8 130 000 i månaden om han inte redan gjort klart med ny klubb, så tror jag han stannar! Tror inte han får så mycket i Frankrike. Hellre honom kvar än nr 12. Hoppas inte man gett Timo ett kontrakt för 70-80 000 i månaden bara, det är inte en reserv värd! 20-30 000 kan vara ok, men då hade han väl inte skrivit på? Vi måste ha en ny förste målvakt i HA nästa säsong! Nja jag har ganska bra koll på dessa summorna, så jag räds inte time gällande detta. Varför skulle man betala 70-80 i månaden. Vet inte vad syftet är med dina skriverier är. Att ge KHK dåligt rykte som klubb. Vad vet jag? Att du har ett horn i sidan är ju helt klart. Har du blivit illa behandlad? Nåt fel är det i alla fall. Tydlig Connie Nilsson känsla .. Du har lika "bra" koll som när du snackade om Bates lön Men du kan mycket om det som händer på isen vilket jag mer än gärna ger dig kred för.
|
|
|
Post by Sverker on Apr 5, 2013 17:55:19 GMT 1
Erbjud nr 8 130 000 i månaden om han inte redan gjort klart med ny klubb, så tror jag han stannar! Tror inte han får så mycket i Frankrike. Hellre honom kvar än nr 12. Hoppas inte man gett Timo ett kontrakt för 70-80 000 i månaden bara, det är inte en reserv värd! 20-30 000 kan vara ok, men då hade han väl inte skrivit på? Vi måste ha en ny förste målvakt i HA nästa säsong! Nja jag har ganska bra koll på dessa summorna, så jag räds inte time gällande detta. Varför skulle man betala 70-80 i månaden. Vet inte vad syftet är med dina skriverier är. Att ge KHK dåligt rykte som klubb. Vad vet jag? Att du har ett horn i sidan är ju helt klart. Har du blivit illa behandlad? Nåt fel är det i alla fall. Tydlig Connie Nilsson känsla .. Du har lika "bra" koll som när du snackade om Bates lön Men du kan mycket om det som händer på isen vilket jag mer än gärna ger dig kred för. Vad är det för märkligt med den lönen? Beviserligen har han ju haft det innan, eller? Skulle du minska din lön med 20-30000 i månaden frivilligt? Har absolut inget horn i sidan till KHK, varför skulle jag det? Tycker det är en relevant fundering. Det är väl silly vi diskuterar, eller? Vad är det som gör att man inte får ifrågasätta ngt om KHK för dej, utan att du ser det som ett "horn i sidan"? Har aldrig blivit illa behandlad av KHK.
|
|
|
Post by 31an on Apr 5, 2013 21:05:29 GMT 1
Filip Owesson och Kim Karlsson klara för KHK enligt KarlXI.
|
|
|
Post by 31an on Apr 5, 2013 21:11:38 GMT 1
Och Marcus Wallmark drar till Norge...
|
|
|
Post by matse on Apr 5, 2013 21:15:40 GMT 1
Vad ska vi med Owesson till? Nej han blir nog kvar i hemmaklubben. Annars är han rökt där uppe.
|
|
|
Post by Back to Front on Apr 5, 2013 21:36:58 GMT 1
Filip Owesson och Kim Karlsson klara för KHK enligt KarlXI. Mycket substitut ikväll April april...
|
|
|
Post by Teddybear on Apr 5, 2013 21:44:25 GMT 1
Filip Owesson och Kim Karlsson klara för KHK enligt KarlXI. Två spelare som jag mer än gärna hade sett i KHK nästa säsong! Särskilt med tanke på hur många som ska bort...
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 5, 2013 22:06:54 GMT 1
Ja rensar man inte nu, när ska man då göra der? Ge oss två nya femmor som producerar! Ta kontakt med Linder och Saviano oxh ge dem bra kontraktförslag..bygg kring dessa i varsin lagdel!
|
|
|
Post by Teddybear on Apr 5, 2013 22:24:27 GMT 1
Ja rensar man inte nu, när ska man då göra der? Ge oss två nya femmor som producerar! Ta kontakt med Linder och Saviano oxh ge dem bra kontraktförslag..bygg kring dessa i varsin lagdel! Linder är bra men inget man bygger en defensiv på, Saviano däremot hade varit ett fantastiskt tillskott!
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 5, 2013 22:40:31 GMT 1
Tycker iaf det hade varit en väldigt bra början!
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Apr 5, 2013 22:40:32 GMT 1
Reviderad start på Silly Season 13/14 pga. att KHK på något mirakulöst sätt hittade den mytomspunna "kappen" i den elfte timmen som resulterade i spel i HA även nästa säong.
Rykten IN Johan Persson, från Mariestad (kanske inte längre aktuellt pga. spel i HA) Per Johnsson, från Mariestad (kanske inte längre aktuellt pga. spel i HA) Kim Karlsson, från TAIF Michal Zajkowski, från TAIF Daniel Olsson Trkulja, från KRIF Mark Hurtubise, från Leksand Lukas Sandström, från Asplöven Filip Owesson, från TAIF
Under kontrakt: Timo Leinonen - kontrakt 13/14 Kurki - kontrakt 13/14 Mingotti - kontrakt 14/15 Elofsson - kontrakt 14/15 (undrar om han blir kvar?)
Reviderade GISSNINGAR av mig:
Östlund - får inget nytt kontrakt Dennis Karlsson - lån, erbjuds inte kontrakt Mattias Modig - lån, erbjuds inte kontrakt
Jean-Luc Grand-Pierre - får inget nytt kontrakt Hecquefeuille - lämnar (rykten säger; redan gjort klart med en ny klubb) Grönlund - får inget nytt kontrakt Johan Pettersson - får inget nytt kontrakt Calle Rosén - lån, erbjuds kontrakt Roger Wahlqvist - får inget nytt kontrakt/slutar spela hockey?
Gustav Hjalmarsson - lån, erbjuds kontrakt Martin Janolhs - lån, erbjuds kontrakt Jesper Jensen - erbjuds nytt kontrakt Niklas Johansson - får inte nytt kontrakt Emil Larsson - erbjuds nytt kontrakt "Fimpen" - lägger nog av med hockey Kent McDonell - "legoknekten" drar vidare för spel i en annan klubb Erik Nyström - lån, erbjuds inte kontrakt Tomi Pöllänen - får inte nytt kontrakt, dvs. inget optionsår Ruiz - får inte nytt kontrakt, dvs. inget optionsår Jimmie - erbjuds nytt kontrakt/slutar spela hockey? Söder - erbjuds nytt kontrakt Marcus Wallmark - får inte nytt kontrakt (drar till Norge enlig senatse ryktet) Lucas Wallmark - lån, erbjuds nytt kontrakt (men lämnar för spel i annan klubb) Ågren - spelar i Nybro nästa säsong
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 5, 2013 22:43:10 GMT 1
Om man ska tro Hööken så jobbar man ju för att få behålla Kenta även nästa säsong, men tror inte heller att det blir så.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 5, 2013 22:43:32 GMT 1
Ja, gissningarna är det inget fel på men hade gärna behållit Wahla..gjort en helt ok säsong och kanske den enda som gjort det bättre än man kunnat förvänta sej
|
|