|
Post by Rocket on Feb 10, 2014 21:41:51 GMT 1
och ändå pratar VIK om tre till!!? Och det har hela tiden pratats om VIKs dåliga ekonomi! Kan inte vi få tag på finansiärer till någonting, när en del kan ta in den ena efter den andra...ska vi ens ha framtida storplaner? Vi har haft råd med ett tre, fyra dyra spelare...och sedan knappt haft pengar till full trupp. Ändå är vi storback! I och med att deras uttalade mål är att ta sig upp i SHL detta år så chansar de säkert ordentligt också vilket också äventyrar deras ekonomi. Denna säsong så har de väl i och för sig knutit till sig fler sponsorer som gått in med mer pengar. Mao så är de duktiga på att paketera sina sponsorerbjudanden så att sponsorerna känner att de får något tillbaka för pengarna de investerar. Bidragssponsringens tid är ju förbi 2014! VIK har större ekonomiska förutsättningar än vi liksom vi har större ekonomiska förutsättningar än ex. Troja. Västerås är en betydligt större stad med större möjligheter inom näringslivet än vad Karlskrona är. Dessutom så är VIK smarta och har inte bara lokala sponsorer utan har hittat finansiärer utanför kommunen och länet
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 10, 2014 21:48:26 GMT 1
Det borde väl finnas rikligt med div1 spelare man kunde locka hit för noll i stort sätt. 10 matcher att få visa upp sig mot allsvenskt motstånd? Tror knappast det skulle betyda att vi behöver skicka hem ngn annan. precis vad jag menar! SB brukar jaga OCH hitta spelare i div 1, men inte just nu tydligen... :/
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 10, 2014 21:53:27 GMT 1
Vad jag mena va att vi gick in i denna säsongen med en liten trupp och det tycks ju fyllt vår budget..så vilken lirare med hög lön hade du velat ha bort för att få i två till..alltså fler i truppen. Jag tycker dom prioriterade helt rätt fast jag gillar ju facit och det gör inte du? Jag fattar lika lite som de flesta hur fan budgeten är...var... Jag minns bara att det fanns pengar kvar efter Angell-värvningen. Bara inte tillräckligt till toppcenter. Alltså borde det finnas i budget EN hyfsad spelare, utöver Cepis och Somma. Nu är dessa borta, varav ens lön lär räcka till två hyfsade spelare. Rent logiskt så borde vi idag ha råd till två mer spelare än vi började med. Och då inte av junislånklass eller tryoutspelare som gör allt bara för att få visa upp sig. Jag får inte alls ihop ekvationerna av vad SB och herr ordförande säger...rimmar mkt dåligt
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 10, 2014 21:55:39 GMT 1
Zäta och qallahan// jag menar inte nu..jag menar inför säsongen..qallahan har ju haft ont i magen av truppens storlek ända sedan första matchen i princip. Många div1 spelare som kommer flytta på sej innan söndag då många är färdigspelade..man kan hoppas på att tex Vimmerby är färdiga efter söndag..
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 10, 2014 21:59:23 GMT 1
Vad jag mena va att vi gick in i denna säsongen med en liten trupp och det tycks ju fyllt vår budget..så vilken lirare med hög lön hade du velat ha bort för att få i två till..alltså fler i truppen. Jag tycker dom prioriterade helt rätt fast jag gillar ju facit och det gör inte du? Jag fattar lika lite som de flesta hur fan budgeten är...var... Jag minns bara att det fanns pengar kvar efter Angell-värvningen. Bara inte tillräckligt till toppcenter. Alltså borde det finnas i budget EN hyfsad spelare, utöver Cepis och Somma. Nu är dessa borta, varav ens lön lär räcka till två hyfsade spelare. Rent logiskt så borde vi idag ha råd till två mer spelare än vi började med. Och då inte av junislånklass eller tryoutspelare som gör allt bara för att få visa upp sig. Jag får inte alls ihop ekvationerna av vad SB och herr ordförande säger...rimmar mkt dåligt Det var de jag var inne på i en annan tråd..jag får inte heller ihop logiken i det hela och det är därför jag sagt att ni inte ska tro på vad Rolf och nu även SB säger om att det sportsliga inte drabbas! Man fick säkert ge både Somma och Cepis en liten slant men den kan ju omöjligt va så stor som om de skulle lirat här hela säsongen så mm det är nåt som inte stämmer här...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 10, 2014 22:01:06 GMT 1
menar du verkligen att Vimmerby har någon spelare som tillför särskilt mycket? Testar hellre någon som kanske gör det... Men kanske är det så att alla bättre fortsätter spela
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 10, 2014 22:12:51 GMT 1
Jacob gjorde ett bra jobb tycker jag och det är nog breddspelare och inte spetsspelare vi får inrikta oss på om de blir något
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 10, 2014 23:03:58 GMT 1
Jag fattar lika lite som de flesta hur fan budgeten är...var... Jag minns bara att det fanns pengar kvar efter Angell-värvningen. Bara inte tillräckligt till toppcenter. Alltså borde det finnas i budget EN hyfsad spelare, utöver Cepis och Somma. Nu är dessa borta, varav ens lön lär räcka till två hyfsade spelare. Rent logiskt så borde vi idag ha råd till två mer spelare än vi började med. Och då inte av junislånklass eller tryoutspelare som gör allt bara för att få visa upp sig. Jag får inte alls ihop ekvationerna av vad SB och herr ordförande säger...rimmar mkt dåligt Det var de jag var inne på i en annan tråd..jag får inte heller ihop logiken i det hela och det är därför jag sagt att ni inte ska tro på vad Rolf och nu även SB säger om att det sportsliga inte drabbas! Man fick säkert ge både Somma och Cepis en liten slant men den kan ju omöjligt va så stor som om de skulle lirat här hela säsongen så mm det är nåt som inte stämmer här... Tragiskt att ljuga rakt ut, för något annat får jag det inte till..."den sportsliga satsningen ska inte påverkas"...my ass...
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 10, 2014 23:20:15 GMT 1
Exakt! Det jag sagt hela tiden!
|
|
|
Post by Sverker on Feb 17, 2014 11:02:53 GMT 1
VIK tar ännu en från SHL. De satsar på SHL!
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 17, 2014 11:12:07 GMT 1
Mm känns som deras och Malmös år i år..tror vi har AIK och Örebro i allsvenskan nästa säsong
|
|
|
Post by Sverker on Feb 17, 2014 11:21:40 GMT 1
Pass upp för DIF!
|
|
|
Post by Zäta on Feb 17, 2014 11:59:12 GMT 1
Malmö har värvat en italienare/kanadick som ÖST in poäng i Italien.
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 17, 2014 12:11:21 GMT 1
Malmö har värvat en italienare/kanadick som ÖST in poäng i Italien. Är han klar? Framgår bara på mrmadhawk att de är riktigt intresserade. Konstig värvning tycker jag..TAIF hade väl några sådana kanadensare som öste in poäng där nere och visade sej vara kassa här? Inga meriter dessförinnan heller..så njaaaa
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 17, 2014 12:12:13 GMT 1
|
|