|
Post by Zäta on Feb 17, 2014 12:35:25 GMT 1
Malmö har värvat en italienare/kanadick som ÖST in poäng i Italien. Är han klar? Framgår bara på mrmadhawk att de är riktigt intresserade. Konstig värvning tycker jag..TAIF hade väl några sådana kanadensare som öste in poäng där nere och visade sej vara kassa här? Inga meriter dessförinnan heller..så njaaaa Han ska tydligen vara klar. Spelar ev idag till och med!! MIF har värvat riktigt bra inför denna säsongen. Sylvegård känns väldigt noga med vilka han plockar in. Men den som lever får se.
|
|
|
Post by 31an on Feb 17, 2014 13:46:56 GMT 1
Nej! SHL kan behålla Örebro och de kan ta tråk-VIK också, så tar vi AIK. Blir en härlig HA Allvarligt, kommer bli en grym KS med MIF, VIK och troligen DIF. Lagen uppifrån har all anledning att darra!
|
|
|
Post by sydost on Feb 17, 2014 20:47:20 GMT 1
Är han klar? Framgår bara på mrmadhawk att de är riktigt intresserade. Konstig värvning tycker jag..TAIF hade väl några sådana kanadensare som öste in poäng där nere och visade sej vara kassa här? Inga meriter dessförinnan heller..så njaaaa Han ska tydligen vara klar. Spelar ev idag till och med!! MIF har värvat riktigt bra inför denna säsongen. Sylvegård känns väldigt noga med vilka han plockar in. Men den som lever får se. www.eliteprospects.com/player.php?player=18019Han spelar enligt swehockey.se
|
|
|
Post by Zäta on Feb 25, 2014 17:40:32 GMT 1
Simon Olsson till Rögle. Markus Högström till Dif.
Två riktigt bra spelare båda två som kommer som förstärkning till stundande uppgifter. Måste vara kul som supporter att se att klubbarna satsar......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
Post by gloriel64 on Feb 25, 2014 21:03:04 GMT 1
Simon Olsson till Rögle. Markus Högström till Dif. Två riktigt bra spelare båda två som kommer som förstärkning till stundande uppgifter. Måste vara kul som supporter att se att klubbarna satsar......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vi har inga pengar, vore idiotiskt att satsa nu, då dör klubben. Mannen som förstörde vår klubb kanske kan gå in med pengar.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 26, 2014 9:25:36 GMT 1
Alan Bibic till Rögle också. Skrev tidigare att vi skulle kunnat ta ngn ex från Almtuna, hade nog inte varit dyrare än att ta Block.
|
|
|
Post by Zäta on Feb 26, 2014 11:32:11 GMT 1
Mcgrath till Vik......dom kör hårt i år gurkorna!!! Almtuna släpper Hanses till SAIK.
|
|
|
Post by time on Feb 26, 2014 12:09:08 GMT 1
Mcgrath till Vik......dom kör hårt i år gurkorna!!! Almtuna släpper Hanses till SAIK. och Hyka Trodde nog att VIK skulle prioritera en rutinerad backup till Fransson. Men transferfönstret är ju inte stängt än ...
|
|
|
Post by 31an on Feb 26, 2014 12:29:07 GMT 1
Jävla cirkus med ett öppet fönster så här sent. Klantförbundet har som vanligt ingen koll på verkligheten. VIK snart ett helt nytt lag...?
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 26, 2014 12:51:07 GMT 1
Faktiskt lite tveksam till om det är rätt väg att värva så många lirare inför en kvalserie..kan bli svårt att få ihop det även om det givetvis handlar om skickliga spelare!
|
|
|
Post by Zäta on Feb 26, 2014 16:13:47 GMT 1
SSK har släppt 4 spelare, tydligen ytterligare en på gång enligt Madhawk. Är det seriöst? Har man inte ett ansvar mot övriga lag?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 26, 2014 16:41:18 GMT 1
kan vi inte åtminstone bredda truppen, om vi inte kan toppa den? Man undrar varför publiken sviker, men vi gör ju INGET för att konkurrera!? Även om det bara beror på att det är omöjligt ekonomiskt, så tycker jag det är naturligt att många skiter i kvalet också och bara säger att "vi har inte en chans, när andra satsar och vi bara tittar på, med halvfullt lag". Tråkigt mot laget, ja, men inte alls ologiskt om man inte är hockeyfanatiker
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 26, 2014 17:11:57 GMT 1
kan vi inte åtminstone bredda truppen, om vi inte kan toppa den? Man undrar varför publiken sviker, men vi gör ju INGET för att konkurrera!? Även om det bara beror på att det är omöjligt ekonomiskt, så tycker jag det är naturligt att många skiter i kvalet också och bara säger att "vi har inte en chans, när andra satsar och vi bara tittar på, med halvfullt lag". Tråkigt mot laget, ja, men inte alls ologiskt om man inte är hockeyfanatiker Antagligen många som väntar på nästa säsong..jag med egentligenq men jag kommer vara där för att jag gillar hockey så förbannat! Är jäkligt nöjd med denna fantastiska säsongen! Så tänker dock inte "Svensson". Bredda? Vi har inte pengar till något! Rolf skrev ju i medlemsbrevet att eventuella sponsorpengar skulle gå direkt till skulder så inte en chans att det finns pengar till någonting!
|
|
|
Post by Zäta on Feb 26, 2014 17:21:31 GMT 1
Hoppas klubben satsar mycket på att värva fler medlemmar. För egen del har jag inte ens tänkt tanken på att gå med så länge Mats varit med. Sen hör man ju att vissa inte får sina medlemsbrev eller ens inbetalningskort...
Fler medlemmar som skapar en riktig vikänsla och pengar i kassan nästa säsong!! Då kanske vi kan spetsa nästa säsong?
|
|
|
Post by Zäta on Feb 27, 2014 11:05:04 GMT 1
Almtuna har släppt 8!! Spelare sen igår!! Är det seriöst? Ska dom bara möta avhända lag? Men dom sparar många sköna slantar!!
|
|