|
Post by time on Feb 27, 2014 11:33:47 GMT 1
Så här skrev en IKO-supporter igår (sen dess har ytterligare 2 spelare lämnat Almtuna)
"IKO får möta ett AIS utan P. Svensson, V. Rollin Karlsson, M. Karlsson, A. Bibic, E. Hanses och M. Högström. Hur nöjda är MIK/TIK med det?"
Tänk om vi legat i ingenmansland och hyrt ut ex Angell, Simon, Jordan, Jimmy, Emil, Lindholm, Jahnols o Wiklund till ett lag som slogs med Almtuna kring ett streck.
Nu är det ju så att man tänker på sin egen ekonomi och skiter i det sportsliga. Men 27/2 är helt åt helvete
|
|
|
Post by 31an on Feb 27, 2014 20:02:16 GMT 1
Nu tar VIK in Bellissimo också!! Livrem och hängslen på mv-fronten, ingen dålig mv-trio!
|
|
|
Post by Sverker on Feb 28, 2014 11:25:42 GMT 1
Per Bäckman har ett bra inlägg på sin blogg!
TRANSFER PARODI Ishockeyförbundets ordförande Englund säger att fönstret senarelagts för att klubbar skulle kunna ersätta spelare som skadat sig under OS- turneringen. Man kan bli skadad på träning och det var inte speciellt många av OS deltagarna som spelar i SHL och Allsvenskan.
Det är självklart att de som inte har någonting att spela för gör sig av med kostnader, det skulle naturligtvis förbundet ha tänkt på. Det innebär att avslutningen i Allsvenskan inte blir sportslig rättvis.
Det blir panik bland de lag som skall spela i kvalserien, alla vill spela i SHL. Sista dagen var det rena börsrallyt. Helt plötsligt verkar alla ha bra ekonomi. En del lag har förändrat ursprungs truppen med 8-10 nya spelare. Det är att underkänna sitt eget arbete. Något felköp får man räkna med, men det som händer nu känns inte seriöst. Det är märkligt att det finns så många skickliga spelare på marknaden den här årstiden. Enligt sportcheferna är spelarna duktiga tvåvägsspelare med bra skridskoåkning och ett snabbt skott. Det är bara att gratulera till dessa fynd.
Det som en gång i tiden var viktigt, att bygga lag ovh skapa laganda gäller inte längre. Hur kan man inbilla sig att det bara är att kasta in nya spelare utan att det påverkar gruppdynamiken. Normalt tar det flera månader att skola in 1 ny spelare. De nya blir lovade PP och mycket speltid, innan de har visat upp sig. Hur tänker de som hamnar långt ned i hierarkin, som tidigare har haft en betydande roll?
UTBILDNING OCH TÅLAMOD VERKAR INTE VARA POPULÄRT. GRÄSET ÄR INTE ALLTID GRÖNARE PÅ ANDRA SIDAN.
*källa* Bäckis blogg
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Feb 28, 2014 12:10:14 GMT 1
Doping medelst "transfersion"...
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 28, 2014 12:27:24 GMT 1
Nu tar VIK in Bellissimo också!! Livrem och hängslen på mv-fronten, ingen dålig mv-trio! Gjorde de verkligen de till slut?
|
|
|
Post by time on Feb 28, 2014 14:11:59 GMT 1
Bäckis må ha ett hett temprament. Men kloka åsikter har han. Men det har väl alla FBKare :-)
|
|
|
Post by 31an on Feb 28, 2014 15:24:47 GMT 1
Nu tar VIK in Bellissimo också!! Livrem och hängslen på mv-fronten, ingen dålig mv-trio! Gjorde de verkligen de till slut? Jodå: www.vik.se/nyheter/qawbxtekrdFransson, Bellissimo och Boltshauser. Tre duktiga målisar.
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 28, 2014 15:46:12 GMT 1
Ja jävlar..fast nånstans så tror jag att de plottrat för mycket med laget och att de kommer gå åt skogen i KS
|
|
|
Post by Zäta on Feb 28, 2014 15:48:40 GMT 1
För min del hoppas jag att det går bättre för Vik än Malmö. Mycket roligare att spela mot Malmö tycker jag.
|
|
|
Post by time on Feb 28, 2014 15:52:58 GMT 1
De har inte lämnat något åt slumpen. Nu hjälper det inte ens för KS-moståndarna att köra över Fransson
|
|
|
Post by 31an on Feb 28, 2014 22:46:51 GMT 1
Ja jävlar..fast nånstans så tror jag att de plottrat för mycket med laget och att de kommer gå åt skogen i KS Kan ju mycket väl vara så. Men säger som Zäta, hellre att VIK går upp. De ger mig inga som helst känslor. Bättre MIF stannar i HA.
|
|
|
Post by time on Mar 14, 2014 8:35:39 GMT 1
Bröderna Westerholm klara för SHL-klubb. Pratas om Brynäs.
|
|
|
Post by Zäta on Mar 14, 2014 9:27:08 GMT 1
Bröderna Westerholm klara för SHL-klubb. Pratas om Brynäs. Har även pratats om Modo.
|
|
|
Post by gloriel64 on Mar 14, 2014 9:40:25 GMT 1
Bröderna Westerholm klara för SHL-klubb. Pratas om Brynäs. Har även pratats om Modo. Jag tror också det blir Modo, hade hoppats på Frölunda, men frågan är om de platsar där.
|
|
|
Post by Teddybear on Mar 15, 2014 0:43:07 GMT 1
Bröderna Westerholm klara för SHL-klubb. Pratas om Brynäs. Har även pratats om Modo. Nja, hörde ett rykte om en annan klubb också. Mer söderut i så fall.
|
|