|
Post by Sir Ironpants on Jun 3, 2014 17:59:42 GMT 1
Det här var en jävla pungspark man fick sig som KHK supporter idag. Dock så har jag förståelse för bägge parter men det är verkligen synd att SB lämnar. Han vill vidare i karriären och KHK vill inte hindra honom, det hade ingen tjänat på. Dessutom så sparar man säkerligen en rejäl slant (han lär ha haft riktigt bra betalt) på detta + lite ersättning från Brynäs.
Hoppas att han hinner plocka in några rejäla förstärkningar innan han drar vidare till Gävle.
Tror att KHKs hårt prövade supportrar snart behöver lite positiva nyheter, för denna vår har inte varit den bästa...
|
|
|
Post by Sverker on Jun 3, 2014 18:33:19 GMT 1
Hur kommer det att gå med times profetia nu? Han har ju varit säker på att SB "sparat" pengar för att sen kunna köpa spelare under säsongen. Vem ska fixa det nu? Blir det som första säs i HA? Detta som hänt idag är INTE bra för KHK!
|
|
|
Post by khkkrille on Jun 3, 2014 18:35:12 GMT 1
Problemet är väl att vi inte har några pengar att lösa ut någon med.. Bara att komma till en klubb i en hög serie kan ju locka. Säkert..men frågeställningen var om vi kunnatgöra på samma sätt som Brynäs gjort och hugga en under kontrakt i en lägre serie..detta tror inte jag att det finns pengar till. Ser ut som att tex Hånberg ska ingå i en sportgrupp som ska ta över så länge..ingen bra lösning tycker jag.
|
|
|
Post by khkkrille on Jun 3, 2014 18:39:58 GMT 1
Hur kommer det att gå med times profetia nu? Han har ju varit säker på att SB "sparat" pengar för att sen kunna köpa spelare under säsongen. Vem ska fixa det nu? Blir det som första säs i HA? Detta som hänt idag är INTE bra för KHK! Kan man undra..det är inte bara en människa som försvinner utan en filosofi..en filosofi efterträdaren måste ta till sej.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Jun 3, 2014 19:30:03 GMT 1
Alla spelare som KHK dragit i mitt under säsongen, jag tänker speciellt på en spelare som spelade här förra säsongen och året innan det spelade för en utav våra rivaler. En vi tog hit mitt i säsongen och som var bra, eller menar du Jordan? Om det är Jordan du menar så går det inte att jämföra, för TAIF hade inte råd att behålla honom. Med facit i hand, hade KHK inte heller råd med honom! Tror inte riktigt du förstår vad jag menar... När KHK drog i Jordan mitt under säsongen så var det inget problem för mrQ. Nu när Brynäs drar i Stefan och han väljer att sticka till Brynäs då är det oh så förfärligt för mrQ.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jun 3, 2014 19:46:11 GMT 1
när sa jag att det var BRA? I så fall mest för att det var TAIF. God moral är det knappast i det, men det kan man väl inte vänta sig i dagens idrott
|
|
conny
Ungdomslirare
|
Post by conny on Jun 3, 2014 20:53:43 GMT 1
Var ju djävligt bra att man inte betalade 5000 i år i denna Kalle anka förening !
|
|
|
Post by time on Jun 3, 2014 21:09:54 GMT 1
Hur kommer det att gå med times profetia nu? Han har ju varit säker på att SB "sparat" pengar för att sen kunna köpa spelare under säsongen. Vem ska fixa det nu? Blir det som första säs i HA? Detta som hänt idag är INTE bra för KHK! Det blir väl SB's efterträdares uppgift att förstärka i dec tex. Finns nog ingen som tycker det är bra att SB lämnar. En del säger nu i besvikelse att man inte ska köpa säsongskort. Blir det en kännbar minskning av publikintäkterna så kommer det självklart inte att fungera att ha samma kostnad för truppen som förra säsongen. Utgår från att man på årsmötet kommer att presentera en budget där spelarbudgeten ligger på runt 10 millar. Men skulle det visa sig att publiken sviker måste man förstås anpassa kostymen. Att inte köpa säsongskort/lösbiljetter är det säkraste tipset om man inte vill se bra hockey i Karlskrona framöver
|
|
|
Post by time on Jun 3, 2014 21:12:12 GMT 1
För övrigt tycker jag att man i detta läge kunde ställt krav på Brynäs att vänta med att offentliggöra detta. SB ska ju inte börja jobba där förrän 1 aug.
|
|
|
Post by chriande on Jun 3, 2014 21:32:38 GMT 1
För övrigt tycker jag att man i detta läge kunde ställt krav på Brynäs att vänta med att offentliggöra detta. SB ska ju inte börja jobba där förrän 1 aug. Det hade inte gått att hålla detta "hemligt" under så lång tid, detta med tanke på våra "skarpa" och på djupet "grävande" journalister i vår närhet.
|
|
|
Post by veteran on Jun 3, 2014 21:33:17 GMT 1
För övrigt tycker jag att man i detta läge kunde ställt krav på Brynäs att vänta med att offentliggöra detta. SB ska ju inte börja jobba där förrän 1 aug. Hade ju förmodligen varit en omöjlig situation för SB att sitta och blåljuga spelare/agenter rakt upp i ansiktet när han ska sätta de 3-4 sista spelarna. Pengabiten att köpa loss en sc från en närklubb borde ju vara en baggis iom bidraget från BIF.
|
|
|
Post by chriande on Jun 3, 2014 21:36:34 GMT 1
Var ju djävligt bra att man inte betalade 5000 i år i denna Kalle anka förening ! Om du inte vill stödja KHK för att en Sportchef lämnar, då finns det inte mycket till KHK-hjärta.
|
|
|
Post by time on Jun 3, 2014 21:41:48 GMT 1
För övrigt tycker jag att man i detta läge kunde ställt krav på Brynäs att vänta med att offentliggöra detta. SB ska ju inte börja jobba där förrän 1 aug. Det hade inte gått att hålla detta "hemligt" under så lång tid, detta med tanke på våra "skarpa" och på djupet "grävande" journalister i vår närhet. men kanske nån vecka till. Det är ju en månad sedan han blev tillfrågad av Brynäs.
|
|
|
Post by casadoc on Jun 3, 2014 23:09:09 GMT 1
Chriande Tummen upp?
|
|
|
Post by casadoc on Jun 3, 2014 23:09:27 GMT 1
Tummen upp!!!
|
|