|
Post by dragkrok on May 16, 2013 18:55:26 GMT 1
Tror du verkligen vi går hela vägen till kvalserien?.....själv tror jag det är slutspelat redan efter förkvalserien.......men en intressant tanke är ju att de två senaste säsongerna har laget som gått vidare från förkvalserien gått hela vägen. Japp, jag ser mycket positivt på lagbygget denna säsong. ;D det var väl det jag visste..... ;D
|
|
|
Post by pekka on May 16, 2013 19:58:00 GMT 1
Kollade runt lite bland lagen. Flera lag tycker jag känns bättre än förra säsongen. Vilka lag tror ni vi kommer ha bakom oss nästa säsong? Kanske asplöven. Ser ut som det blir en div. 1-trupp i år också
|
|
|
Post by Zäta on May 27, 2013 17:18:26 GMT 1
Västerås har tagit det slopade importförbudet på allvar. 5 transatlanter i laget än så länge.
|
|
|
Post by Zäta on Jun 6, 2013 10:57:32 GMT 1
Enligt bloggen dragskott så gick Almtuna 900 000 plus förra säsongen. Inte illa.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Jun 6, 2013 11:05:11 GMT 1
Mycket imponerande.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Jun 8, 2013 1:00:17 GMT 1
Här är något för Miro. En fystränare som verkligen bygger metodiskt och vet vad han pratar om. mrmadhawk.se/2013/june/intervju-med-fystranare-sjogren.html#commentDet roliga i sammanhanget är att grunden till allt stavas "STAC" och finns nästgårds... i Ronneby! Någon som vet om Miro har en lika genomtänkt gameplan i sin fysträning, eller är det bara tuta och kör stenhårt? (Vi hade ju en del skadeproblem den gångna säsongen, speciellt under hösten. Blir det likadant i år igen?)
|
|
|
Post by Zäta on Jun 11, 2013 9:18:44 GMT 1
Äckliga Leksand gjorde én vinst på 13,4 miljoner. Kan inte KHK med köpa en Trottoar? Det verkar lönande.....
|
|
|
Post by gloriel64 on Jun 11, 2013 11:55:44 GMT 1
Mitt junitips angående allsvenskan utifrån de trupper som nu finns eller förväntas finnas.
1) Rögle 2) Västerås 3) Bofors -------------------- 4) Oskarshamn 5) Djurgården 6) Södertälje 7) Timrå -------------------- 8) Björklöven 9) Malmö 10) Troja 11) Almtuna 12) Mora -------------------- 13) Karlskrona 14) Asplöven
|
|
|
Post by Zäta on Jun 11, 2013 12:52:52 GMT 1
Hm, jag har tippat KHK någonstans mellan 8-11 placering.
|
|
|
Post by gloriel64 on Jun 11, 2013 13:44:44 GMT 1
Hm, jag har tippat KHK någonstans mellan 8-11 placering. Få se ditt tips
|
|
|
Post by Zäta on Jun 11, 2013 14:22:40 GMT 1
Det egentligen intressanta för min del är KHK:s placering. Den tror jag kommer att ligga någonstans 8-11.
Jag tycker vi har en ganska intressant trupp. Dock är backsidan ett frågetecken för min del. Men kommer det in en rutinerad pjäs där så kommer det kännas bättre.
|
|
|
Post by gloriel64 on Jun 11, 2013 14:43:12 GMT 1
Det egentligen intressanta för min del är KHK:s placering. Den tror jag kommer att ligga någonstans 8-11. Jag tycker vi har en ganska intressant trupp. Dock är backsidan ett frågetecken för min del. Men kommer det in en rutinerad pjäs där så kommer det kännas bättre. Intressant att få veta vilka lag du tror vi skall ha bakom oss, alltså vilka som har en sämre trupp.
|
|
|
Post by Zäta on Jun 11, 2013 14:54:12 GMT 1
Jag tror att Asplöven,Björklöven,Almtuna kommer vara bakom oss.
|
|
|
Post by oneandonly on Jun 11, 2013 15:20:07 GMT 1
Jag har större förtroende än vissa andra på Bengtzen och hans lagbygge.
Jag vet hur nöjd han själv är så här långt, med pjäserna vi har i laget. Jag förstår inte varför man ska tro att han ska misslyckas?... Eller varför han inte ska lyckas i Karlskrona?
Samtidigt ska det sägas att den stora majoriteten man talar med, oavsett lagtillhörighet tycker att Karlskrona har något mycket spännande på gång...
|
|
|
Post by Zäta on Jun 11, 2013 16:07:39 GMT 1
Jag har större förtroende än vissa andra på Bengtzen och hans lagbygge. Jag vet hur nöjd han själv är så här långt, med pjäserna vi har i laget. Jag förstår inte varför man ska tro att han ska misslyckas?... Eller varför han inte ska lyckas i Karlskrona? Samtidigt ska det sägas att den stora majoriteten man talar med, oavsett lagtillhörighet tycker att Karlskrona har något mycket spännande på gång... Jag tror inte att SB kommer att misslyckas i KHK. Jag ser en placering någonstans mellan 8-11 är ett lyckande.
|
|