|
Post by gloriel64 on Jun 11, 2013 18:15:26 GMT 1
Jag har större förtroende än vissa andra på Bengtzen och hans lagbygge. Jag vet hur nöjd han själv är så här långt, med pjäserna vi har i laget. Jag förstår inte varför man ska tro att han ska misslyckas?... Eller varför han inte ska lyckas i Karlskrona? Samtidigt ska det sägas att den stora majoriteten man talar med, oavsett lagtillhörighet tycker att Karlskrona har något mycket spännande på gång... Jag tror ju att KHK gör sin bästa säsong hittills
|
|
|
Post by time on Jun 11, 2013 20:32:48 GMT 1
Mitt junitips angående allsvenskan utifrån de trupper som nu finns eller förväntas finnas. 1) Rögle 2) Västerås 3) Bofors -------------------- 4) Oskarshamn 5) Djurgården 6) Södertälje 7) Timrå -------------------- 8) Björklöven 9) Malmö 10) Troja 11) Almtuna 12) Mora -------------------- 13) Karlskrona 14) Asplöven
|
|
|
Post by time on Jun 11, 2013 20:33:33 GMT 1
Mitt junitips angående allsvenskan utifrån de trupper som nu finns eller förväntas finnas. 1) Rögle 2) Västerås 3) Bofors -------------------- 4) Oskarshamn 5) Djurgården 6) Södertälje 7) Timrå -------------------- 8) Björklöven 9) Malmö 10) Troja 11) Almtuna 12) Mora -------------------- 13) Karlskrona 14) Asplöven Hur kan du tippa KHK före Asplöven? Utvecka gärna
|
|
|
Post by time on Jun 11, 2013 20:34:50 GMT 1
Jag tror att Asplöven,Björklöven,Almtuna kommer vara bakom oss. Timrå toksist som trupperna nu ser ut
|
|
|
Post by khkkrille on Jun 11, 2013 20:40:17 GMT 1
8-11 låter väl godkänt i mina öron. Troja, Asplöven och Almtuna är väl lag som det ska vara realistiskt att ha bakom sej.
|
|
|
Post by time on Jun 11, 2013 20:43:01 GMT 1
8-11 låter väl godkänt i mina öron. Troja, Asplöven och Almtuna är väl lag som det ska vara realistiskt att ha bakom sej. håller med. Men lättare att tippa när trupperna är klara
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jun 11, 2013 21:37:06 GMT 1
att inte kunna jaga 7:e-platsen med våra idiotpriser, omtalade sponsorer och publikantal, ser jag som bedrövligt, men klubben verkar inte alls satsa på det... 3000 pers "förtjänar" ett sånt mål! Att blicka uppåt och inte neråt. Bengtzen själv mumlade väl bara om plats 10-11...? Minns inte om det var i Sunes intervju eller någon annan. I stort sett inte en klubb satsar på mindre än plats 7 om man kollar Madhawks intervju...och värvar därefter. Innan jag SETT detta lag på benen är jag mkt skeptisk och som sagt, att bara ha ett par lag bakom sig, ser jag som långt ifrån godkänt, med vår omsättning och "hundra" anställda!
Anledningen är inte elitseriekval, utan att det ska vara tryggt och LÅNGT till det nedre strecket, efter denna helvetessäsong. En någorlunda lugn resa
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Jun 11, 2013 21:53:56 GMT 1
Min känsla att KHK kan knipa en 7:e plats lika väl som man komma sist i serien. Mycket kommer att hänga på hur "chans värvningarna" från ettan står sig i HA. Och hur på hur Söder & Larssons andra säsong i HA utvecklar sig.
KHK; ett lag fullt med chansningar och överraskningar?
ps. är lite oroad över orutinen på backsidan.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jun 11, 2013 22:08:45 GMT 1
instämmer till fullo!
|
|
|
Post by khkkrille on Jun 12, 2013 8:27:41 GMT 1
Qallahan//Tror målet internt är en topp 7 plats och tror den officiella målet med kommer hamna där nånstans. Men ska man se nyktert på det så tar det ju ett litet tag att spela ihop en stomme, vi börjar ju från scratch och då är det inte så stor nytta med en jäkla massa pengar. Ett exempel på det är ju Malmö förrförra säsongen, där det värvades stjänor till höger och vänster som sedan föll platt. Jag tycker det verkar nyttigt att ta ett litet steg i taget och nyckelordet för oss är nog tålamod.
|
|
|
Post by Zäta on Jun 18, 2013 9:49:37 GMT 1
Förra säsongen va det många som trodde att vi skulle kunna kriga om 7:e platsen. Inför kommande säsong tycker jag folk är mer skeptiska.
Jag tippar på 8-11:e plats.
|
|
|
Post by vsn on Jun 18, 2013 19:36:31 GMT 1
Ja årets trupp är ju inte bättre på pappret. Får väl hoppas att vi lärt oss något och klarar oss från negativt kval, även om jag tycker att det ser jävligt mörkt ut.
|
|
|
Post by Zäta on Jun 20, 2013 13:19:27 GMT 1
Ja årets trupp är ju inte bättre på pappret. Får väl hoppas att vi lärt oss något och klarar oss från negativt kval, även om jag tycker att det ser jävligt mörkt ut. Jag håller faktiskt inte med. Vi är framförallt bättre på målvaktssidan. Framåt har vi en mycket intressantare trupp än förra säsongen (tycker jag). Det som oroar mig är backsidan. Men med ett riktigt tungt namn in kan även det bli bra.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Jun 26, 2013 23:52:28 GMT 1
Nu är jag även lite oroad över forwardsbesättningen, hade gärna sett att man värvat någon klasspelare till.
Målvakterna ser jag som KHKs starkaste position.
|
|
|
Post by Zäta on Jun 27, 2013 13:22:12 GMT 1
Nu är jag även lite oroad över forwardsbesättningen, hade gärna sett att man värvat någon klasspelare till. Målvakterna ser jag som KHKs starkaste position. På målvaktsposten ser vi riktigt starka ut tycker jag. På backsidan är vi unga och lite orutinerade. Forwardsbesättningen kunde se riktigt bra ut, men jag håller mer om att det saknas ett riktigt bra namn där. Jag är rädd att det kommer att bli en tuff säsong återigen. Känner faktiskt inte det minsta lugn inför starten.
|
|