|
Post by Zäta on Jul 13, 2013 14:22:36 GMT 1
Hockeyabstinensen är total. Jag satt och roade mig med att tippa tabellen till nästa säsong.
1 VIK 2 DIF 3 RÖGLE 4 MIF 5 BIK 6 SSK 7 IKO 8 TIMRÅ 9 TROJA 10 KHK 11 MORA 12 ASPLÖVEN 13 BJÖRKLÖVEN 14 ALMTUNA
Inte lätt att tippa när inte ens alla trupper är spikade. Eller när det inte spelats en enda träningsmatch.
Hur tror ni att det slutar?
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 13, 2013 22:12:37 GMT 1
Jag tror du har KHK på rätt plats men tror du kan skifta björklöven rakt av med troja. Löven ska ju in med en förstamålis och med den ekonomiska kapaciteten de besitter så tror jag det blir något riktigt bra. Skulle nog peta ner Timrå några placeringar med.Deras trupp är väldigt tunn och ihålig i stort sett vad de än fyller sista platserna med. Ser de inte upp samt har lite oflyt på vägen kan de komma oroväckande nära strecket!
|
|
|
Post by Zäta on Jul 14, 2013 9:30:26 GMT 1
Tippningen är endast byggd på magkänsla. Dock tror jag till skillnad från många andra att Timrå kommer göra en bra säsong.
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 14, 2013 9:41:29 GMT 1
Tycker dock din mage skriker på ungefär samma sätt som min Iom att Leksand försvann så finns det egentligen inga storfavoriter i HA inför säsongen. Kommer bli en väldigt rolig säsong att följa tror jag och själv hoppas jag på att Djurgården tar klivet upp i år.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jul 14, 2013 10:59:48 GMT 1
varför i h-e då??
|
|
|
Post by Zäta on Jul 14, 2013 11:03:38 GMT 1
Tycker dock din mage skriker på ungefär samma sätt som min Iom att Leksand försvann så finns det egentligen inga storfavoriter i HA inför säsongen. Kommer bli en väldigt rolig säsong att följa tror jag och själv hoppas jag på att Djurgården tar klivet upp i år. Jag hoppas vi skräller och gå upp!!!!!!
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 14, 2013 11:12:32 GMT 1
Har hållit på Djurgården sen barnsben,ja sen innan jag ens visste att det spelades hockey i staun Nu är det ett stort dilemma men DIF gör en bra säsong om de går upp och vi gör en bra säsong om vi kan komma 8-10. Så jag hoppas båda lagen kan göra en bra säsong!
|
|
|
Post by time on Jul 15, 2013 10:05:19 GMT 1
Enligt Svenska spel kommer vi 12a
Enligt Unibet på delad jumboplats med Asplöven.
Nu är ju oddsen iofs på serieseger.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jul 15, 2013 11:52:06 GMT 1
satsningen som väntades efter förra säsongen syns verkligen utåt... Och budgeten ska vara slut trots detta? Har vi bottenbudget? Spontan tanke, fortfarande överbetalning?
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 15, 2013 13:09:01 GMT 1
satsningen som väntades efter förra säsongen syns verkligen utåt... Och budgeten ska vara slut trots detta? Har vi bottenbudget? Spontan tanke, fortfarande överbetalning? Det var väl vi supportrar som väntade oss det??Mej veterligen har ingen klubbrepresentant gått ut och sagt att vi ska toksatsa? Antagligen får vi ge en slant mer för spelarna än de etablerade lagen fast denna gången för att det gick dåligt förra säsongen och inte som innan pga okunskap. Jag tror inte budgeten är helt uppäten men tycker det är väldigt konstigt att klubben satt organisation framför sportsliga resultat eller åtminstone förutsättning för det. Att ha så många heltidare vid sidan om isen är ju egentligen inte klokt..bara på Mats förmodade lön så hade vi fått hit en förstekedjelirare.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jul 15, 2013 14:09:24 GMT 1
Jag vet att ingen sagt så, men efter sju sorger och åtta bedrövelser och en jävulsk massa flyt klarade vi oss. Hade du då väntat dig att satsningen skulle ligga i närheten av botten igen? Man hör inte högre målsättning än att undvika kval nu heller! Det är i mina ögon otroligt, då vi, som du säger, har klubbchef. Därtill skyhöga priser. Uppe på allt en målvaktstränare som också borde vara dyr?! Känns som hela vår stab är av den dyrare sorten...Bentzen, Carlsson, Johansson och så en målvaktstränare från elitserien.
|
|
|
Post by matse on Jul 15, 2013 16:37:29 GMT 1
Givetvis satsar klubben på att komma så bra till som möjligt. Men det finns ju en budget att hålla sig till. Man kan ju inte spendera om kulorna är slut. Hur mkt som läggs på organisationen vet jag inte. Men KHK är ju mer än ett A-lag.
|
|
|
Post by oneandonly on Jul 15, 2013 16:58:35 GMT 1
Jag vet att ingen sagt så, men efter sju sorger och åtta bedrövelser och en jävulsk massa flyt klarade vi oss. Hade du då väntat dig att satsningen skulle ligga i närheten av botten igen? Man hör inte högre målsättning än att undvika kval nu heller! Det är i mina ögon otroligt, då vi, som du säger, har klubbchef. Därtill skyhöga priser. Uppe på allt en målvaktstränare som också borde vara dyr?! Känns som hela vår stab är av den dyrare sorten...Bentzen, Carlsson, Johansson och så en målvaktstränare från elitserien. Om Du orkar vara lite positiv. Hörde Du intervjun med Jakob Bengtzen? Han tycker vårt lag ser jätteintressant ut. Men han är väl partisk eller inkompetent också.... Eller? För övrigt: Har Du hört någon officiell målsättning från klubben? Det har inte jag. När den kommer, tror jag att den blir ungefär så här: Vi siktar på att ta en plats bland de sju. Vänta och se vad det kommer för uttalande. Förutom några här på forumet så ser alla jag diskuterar med, det mycket positivt angående vår spelartrupp. Följer Du förresten Angell på Twitter? Han har tid som räknar ner till det är dags... Han kör 2 ispass om dagen. Tränar med Cepis och är imponerad av den sistnämnde.
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 16, 2013 9:42:24 GMT 1
Man väljer allyid vad man vill se o vad man vill läsa. Inför förra säsongen tippade "alla" experter oss i botten enligt vissa fastän hälften inte gjorde det.
|
|
|
Post by Zäta on Aug 4, 2013 10:00:07 GMT 1
PÅ tal om experter.......... Harald Lückner tippade för övrigt Björklöven som 5:a(!!??) i serien i gårdagens kvällsposten. Hur tänkte han där?
|
|