|
Post by qALLAHAN on Nov 3, 2014 11:23:28 GMT 1
Crap....I hoped to get him back!! Dont know yet, if Tessier can do what Smotherman did for us
|
|
|
Post by Zäta on Jan 9, 2015 18:53:10 GMT 1
Klar för Rögle enl madhawk!!!!
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 9, 2015 20:15:27 GMT 1
Ganska väntat men ändå jäkligt tråkigt..återstår att se om han är samma spelare som lämnade oss eller vilket hållhan utvecklats..
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 10, 2015 1:15:37 GMT 1
Rögle IGEN! Först tar de och betalar saftigt för Jensen....(bara en svindyr spelare). Undrade DÅ hur mycket de hade råd med. Men pengarna tar visst aldrig slut! :/ Här är det tyst som i graven...jobbas det ALLS för att få till några power team eller liknade? Många andra verkar plötsligt hitta nytt kapital. Smothie hade varit perfekt att få tillbaka, då jag fortfarande hävdar att vi inte har någon riktig målgörare. Vi har MÅNGA, men inte "den där"!
|
|
|
Post by Sardaukar on Jan 19, 2015 9:48:53 GMT 1
Tycker klubben gör helt rätt i att inte värva spelare som "kanske" gör nytta. Bättre säkra upp HA-kontraktet istället.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 19, 2015 12:10:06 GMT 1
Tycker klubben gör helt rätt i att inte värva spelare som "kanske" gör nytta. Bättre säkra upp HA-kontraktet istället. Är det i fara?
|
|
|
Post by veteran on Jan 19, 2015 16:33:14 GMT 1
Tycker klubben gör helt rätt i att inte värva spelare som "kanske" gör nytta. Bättre säkra upp HA-kontraktet istället. Är det i fara? Lika oförstående jag. Kontraktet var ju klart vid 65 pinnar.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 19, 2015 18:12:26 GMT 1
Lika oförstående jag. Kontraktet var ju klart vid 65 pinnar. Kanske menar med ekonomin. Kan påminna om att det är nu eller aldrig, nästa säsong är ha lika ointressant som att se färg torka. Inga tvpengar och inget att spela för...
|
|
|
Post by Sardaukar on Jan 20, 2015 10:15:52 GMT 1
Ja jag menar ekonomin. Hellre att KHK fortsätter spela i HA nästa säsong än att bli degraderade till div.1 eller ännu värre... Om intresset för HA minskar (vilket det förmodligen kommer göra), så blir förbundet förr eller senare tvingade till att ändra reglerna för uppflyttning igen.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 20, 2015 12:28:30 GMT 1
Ja jag menar ekonomin. Hellre att KHK fortsätter spela i HA nästa säsong än att bli degraderade till div.1 eller ännu värre... Om intresset för HA minskar (vilket det förmodligen kommer göra), så blir förbundet förr eller senare tvingade till att ändra reglerna för uppflyttning igen. Varför skulle man ändra? HA blir en farmarliga, varför skulle SHL som tycks ha all makt vilja ändra på de? HA med det intresset som nu finns skrämmer SHL klubbarna, så hellre än att göra sin egen liga mer intressant så tar de död på våran..tråkigt.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 20, 2015 12:51:30 GMT 1
Tycker nästan HA skulle göra sig självständiga då...egen liga med eget mästerskap.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 20, 2015 13:11:42 GMT 1
Ja jag menar ekonomin. Hellre att KHK fortsätter spela i HA nästa säsong än att bli degraderade till div.1 eller ännu värre... Om intresset för HA minskar (vilket det förmodligen kommer göra), så blir förbundet förr eller senare tvingade till att ändra reglerna för uppflyttning igen. Varför skulle man ändra? HA blir en farmarliga, varför skulle SHL som tycks ha all makt vilja ändra på de? HA med det intresset som nu finns skrämmer SHL klubbarna, så hellre än att göra sin egen liga mer intressant så tar de död på våran..tråkigt. Helt rätt, men synd. Man får inte ställa för många frågor i sina inlägg, tänk på det.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 20, 2015 13:30:36 GMT 1
Varför skulle man ändra? HA blir en farmarliga, varför skulle SHL som tycks ha all makt vilja ändra på de? HA med det intresset som nu finns skrämmer SHL klubbarna, så hellre än att göra sin egen liga mer intressant så tar de död på våran..tråkigt. Helt rätt, men synd. Man får inte ställa för många frågor i sina inlägg, tänk på det. Eh vaddå?
|
|
|
Post by veteran on Jan 20, 2015 16:23:37 GMT 1
Om klubbens ekonomi är i balans ( som det sägs ) och externa finansiärer puttar in extra medel, så vore det ju extremt korkat att inte ge det chansen.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 20, 2015 17:58:13 GMT 1
Om klubbens ekonomi är i balans ( som det sägs ) och externa finansiärer puttar in extra medel, så vore det ju extremt korkat att inte ge det chansen. Helt enig!
|
|