|
Post by khkkrille on Jan 20, 2015 17:59:29 GMT 1
Tycker nästan HA skulle göra sig självständiga då...egen liga med eget mästerskap. Ingen dum tanke..skulle bli som AHL och deras calder cup.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Jan 21, 2015 8:55:07 GMT 1
Om klubbens ekonomi är i balans ( som det sägs ) och externa finansiärer puttar in extra medel, så vore det ju extremt korkat att inte ge det chansen. Helt enig! Då får ni nog anse klubben som extremt korkad nu då, Hånberg sitter nöjd med truppen.
|
|
|
Post by time on Jan 21, 2015 9:07:24 GMT 1
Då får ni nog anse klubben som extremt korkad nu då, Hånberg sitter nöjd med truppen. Pelle måste vara rädd för att rubba gruppen.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 21, 2015 9:13:11 GMT 1
Då får ni nog anse klubben som extremt korkad nu då, Hånberg sitter nöjd med truppen. Vad anser du? Vilka ambitioner tycker du klubben ska ha och visa utåt när man ligger 2a med 12 omgångar kvar? Ska man då vara offensiv eller defensiv? Ellerdu kanske är en av de som sitter nöjd med att vi säkrar kontraktet till tidernas mest ointressanta svenska serie?
|
|
|
Post by time on Jan 21, 2015 9:17:00 GMT 1
Då får ni nog anse klubben som extremt korkad nu då, Hånberg sitter nöjd med truppen. Vad anser du? Vilka ambitioner tycker du klubben ska ha och visa utåt när man ligger 2a med 12 omgångar kvar? Ska man då vara offensiv eller defensiv? Ellerdu kanske är en av de som sitter nöjd med att vi säkrar kontraktet till tidernas mest ointressanta svenska serie? se silly season
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 21, 2015 9:31:26 GMT 1
Fortfarande finns inte spelaren som "gör mål på allt". Mkt sumpande igår igen. Och någon backklippa hade behövts. Bara för att vi har ett bra LAG, så ser jag det som högst osannolikt, i längden, att slå ut MIF, VIK och Rögle. Ja, även BIK. När dessa lag verkligen menar allvar och ger järnet, så vet i fan hur långt vi räcker...
|
|
|
Post by time on Jan 21, 2015 10:56:51 GMT 1
Fortfarande finns inte spelaren som "gör mål på allt". Mkt sumpande igår igen. Och någon backklippa hade behövts. Bara för att vi har ett bra LAG, så ser jag det som högst osannolikt, i längden, att slå ut MIF, VIK och Rögle. Ja, även BIK. När dessa lag verkligen menar allvar och ger järnet, så vet i fan hur långt vi räcker... Det är val de tre förstnämnda som värvar. BIK o KHK sitter lugnt i båten.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 21, 2015 11:18:35 GMT 1
ja, men BIK HAR ett bättre lag från början och således också topptippade från början. Jag påstår bara att vi rimligen är "sämst" av alla dessa lag
|
|
|
Post by vsn on Jan 21, 2015 11:43:59 GMT 1
Spelaren som "gör mål på allt" men ändå vill spela i HA?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 21, 2015 11:58:54 GMT 1
Typ Smotherman... Hur många mål hade Legace och Squires gjort hos oss, med alla chanser? Finns många exempel på spetspelare i andra lag, där övriga sedan är för dåliga
t o m en sån som Palmebjörk är ett bra exempel. Inte för att vi hade haft nytta av honom, med alla skador...men spelartypen är där
|
|
|
Post by vsn on Jan 21, 2015 14:25:46 GMT 1
Typ Smotherman... Hur många mål hade Legace och Squires gjort hos oss, med alla chanser? Finns många exempel på spetspelare i andra lag, där övriga sedan är för dåliga t o m en sån som Palmebjörk är ett bra exempel. Inte för att vi hade haft nytta av honom, med alla skador...men spelartypen är där Bra fråga. Hur många % av våra chanser hade gått till just Legace eller Squires? Bara för att laget skapar chanser så betyder det ju inte att det är den främsta målskytten som får dem. Sett till skott% så ligger Cruseman, Kellman och Tessier högre än Squires. Är det sättet de gör mål på du är missnöjd över?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 21, 2015 15:01:49 GMT 1
Jo, men man kan också fundera på om man ska avsluta vid fler tillfällen och göra mål från svårare lägen. Rent teoretiskt så kan jag spela och inte skjuta mer än när jag har öppet mål och få 100% i mål per avslut.... Man kan alltid vända och vrida på det. Jag tyckte i alla fall att Smotherman gjorde betydligt fler "svåra" mål än våra nuvarande gubbar
|
|
|
Post by benderman on Jan 21, 2015 15:10:44 GMT 1
Fast vi har gjort näst mest mål HA med taskiga målskyttar som vi har
|
|
|
Post by vsn on Jan 21, 2015 15:11:36 GMT 1
Jo, men man kan också fundera på om man ska avsluta vid fler tillfällen och göra mål från svårare lägen. Rent teoretiskt så kan jag spela och inte skjuta mer än när jag har öppet mål och få 100% i mål per avslut.... Man kan alltid vända och vrida på det. Jag tyckte i alla fall att Smotherman gjorde betydligt fler "svåra" mål än våra nuvarande gubbar Javisst, Smotherman har storleken som krävs för att alltid utmana istället för att gå runt, det saknar vi (förutom Lihagen). Det som irriterar mig är när spelarna inte siktar och dumpar puckar i magen på målvakterna, men tycker faktiskt att det sett markant bättre ut i år jmf med förra året, och det är där jag tycker att vi har haft de största problemen.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 21, 2015 15:36:09 GMT 1
Precis...Lihagen...tänk om han hade kunnat utnyttja en bråkdel av alla jättelägen han själv skapar!
|
|