|
Post by khkkrille on Jun 26, 2013 16:57:29 GMT 1
Det positiva är ju att Bengtzen har stenkoll på killen och jag tror inte att det hade signats om SB inte trott på honom. Är han i någorlunda form så är han en klockren 1a back för ett lag som KHK som antagligen lär hålla till på undre halvan.För ett lag som västerås som satsar stora pengar på att ta sig uppåt tycker jag det är förståeligt att de inte satsar på Nick. 1.5 mille är väldigt mycket pengar såklart men levererar han det han ska och kan hjälpa KHK att etablera sig så är det faktiskt värt det. I mitt tycke en klockren ersättare för Kevin i det offensiva samtidigt som denna killen faktiskt inte är så värdelös i egen zon.
Till det negativa hör ju naturligtvis ringrostigheten,kanske vi inte ska förvänta oss stordåd första 5-10 matcherna? Negativt och lite överraskande för att vara SB så är det ju en äldre spelare,om han är på väg ner vet jag dock inte,och ingen kille vi kan luta oss mot på sikt.
För att summera,jag tror på det här men först några matcher in i serien.
|
|
|
Post by khkkrille on Jun 26, 2013 17:05:39 GMT 1
Det positiva är ju att Bengtzen har stenkoll på killen och jag tror inte att det hade signats om SB inte trott på honom. Är han i någorlunda form så är han en klockren 1a back för ett lag som KHK som antagligen lär hålla till på undre halvan.För ett lag som västerås som satsar stora pengar på att ta sig uppåt tycker jag det är förståeligt att de inte satsar på Nick. 1.5 mille är väldigt mycket pengar såklart men levererar han det han ska och kan hjälpa KHK att etablera sig så är det faktiskt värt det. I mitt tycke en klockren ersättare för Kevin i det offensiva samtidigt som denna killen faktiskt inte är så värdelös i egen zon.
Till det negativa hör ju naturligtvis ringrostigheten,kanske vi inte ska förvänta oss stordåd första 5-10 matcherna? Negativt och lite överraskande för att vara SB så är det ju en äldre spelare,om han är på väg ner vet jag dock inte,och ingen kille vi kan luta oss mot på sikt.
För att summera,jag tror på det här men först några matcher in i serien.
|
|
|
Post by onetimer on Jun 26, 2013 19:46:59 GMT 1
Jag tror inte vi behöver vara oroiliga faktiskt. Killen har stor erfarenhet och trots att han vilat en säsong så har han hela sommaren och försäsong på sig att komma i form. Det är skillnad mot när vi efter halva säsongen plockat in någon som inte lirat på 1,5 år, då märker man av ovanan på ett helt annat sätt.
Btw, stämmer det att vi tömt budgeten nu med denna värvning? Är detta bara rykten eller är det någon som vet om det stämmer?
|
|
|
Post by Rocket on Jun 26, 2013 21:15:45 GMT 1
Jag tror inte vi behöver vara oroiliga faktiskt. Killen har stor erfarenhet och trots att han vilat en säsong så har han hela sommaren och försäsong på sig att komma i form. Det är skillnad mot när vi efter halva säsongen plockat in någon som inte lirat på 1,5 år, då märker man av ovanan på ett helt annat sätt. Btw, stämmer det att vi tömt budgeten nu med denna värvning? Är detta bara rykten eller är det någon som vet om det stämmer? Tror inte att man tömt budgeten. Tror snarare att SB är iskall och väntar ut vad som finns strax innan seriestart. AHL-spelarnas free agents släpps ju fria from den 1 juli. Har vissa inte fått ett kontrakt i september så kan de få kalla fötter och KHK kan fynda. Det gäller även ligorna i europa. Tror som sagt att SB har is i magen Intressant presskonferens idag. Nick Angell pratar ju i princip flytande svenska Då blir tom. Sune glad khkaren.iblug.com/index.jsp?cn=FP1332B42N0059021
|
|
|
Post by dragkrok on Jun 26, 2013 21:53:15 GMT 1
Welcome mr Angell!
Grym värvning av Bengtzen, en lirare som kommer tillföra laget enormt mycket......ser mycket bra ut nu!
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Jun 26, 2013 23:02:13 GMT 1
Kul att höra honom snacka, detta kommer bli bra oavsett vad mrQ säger!
|
|
|
Post by oneandonly on Jun 26, 2013 23:23:36 GMT 1
|
|
|
Post by Sverker on Jun 27, 2013 18:07:45 GMT 1
Detta tror jag är en kanonvärvning!
|
|
|
Post by time on Jun 27, 2013 18:38:07 GMT 1
Tror jag med. Men så kostar han också en del.
Men viktigt att få in en stabil back.
|
|
|
Post by kaffe on Jun 28, 2013 14:58:52 GMT 1
Visst att han spelat i Sverige ett par år men man hade aldrig trott att han var så bra på svenska!
Det alla väl måste vara överens om är att han är väldigt meriterad. Han har gjort väldigt bra ifrån sig i bra lag i respektabla ligor, t.ex Elitserien (som ett lite sidospår, har Eliteserien bytt namn retroaktivt till SHL? Det jag menar är, visst heter det SHL nu, men när man pratar om t.ex Håkan Loob, säger man då att han spelade i Elitserien eller SHL? Praxis på bloggar verkar i alla fall vara att använda benämningen SHL även för dåtid.)
Det stora frågetecknet är då istället att han är lite äldre och har ett sabbatsår. Vilken form är han i och hur motiverad är han? Det finns trots allt exempel på båda fallen där spelare mest verkar ha gått in för att tjäna lite pengar och leva på gamla meriter i senare delen av karriären medan andra går helhjärtat in för spelet ända in i 40års-åldern. Den frågan kan förstås inte jag svara på, men däremot litar jag på att Bengtzén känner honom och skulle inte riskera att ta in honom om han hade något som helst tvivel på motivation/form.
|
|
|
Post by Rocket on Jul 5, 2013 11:53:21 GMT 1
Visst att han spelat i Sverige ett par år men man hade aldrig trott att han var så bra på svenska! Det alla väl måste vara överens om är att han är väldigt meriterad. Han har gjort väldigt bra ifrån sig i bra lag i respektabla ligor, t.ex Elitserien (som ett lite sidospår, har Eliteserien bytt namn retroaktivt till SHL? Det jag menar är, visst heter det SHL nu, men när man pratar om t.ex Håkan Loob, säger man då att han spelade i Elitserien eller SHL? Praxis på bloggar verkar i alla fall vara att använda benämningen SHL även för dåtid.) Det stora frågetecknet är då istället att han är lite äldre och har ett sabbatsår. Vilken form är han i och hur motiverad är han? Det finns trots allt exempel på båda fallen där spelare mest verkar ha gått in för att tjäna lite pengar och leva på gamla meriter i senare delen av karriären medan andra går helhjärtat in för spelet ända in i 40års-åldern. Den frågan kan förstås inte jag svara på, men däremot litar jag på att Bengtzén känner honom och skulle inte riskera att ta in honom om han hade något som helst tvivel på motivation/form. Både Battaglia och Brooks hade väl inte spelat på ett bra tag, men kom in i gamet ganska snabbt eller hur ? På tal om det här med svenskan. En intervju med Angell när han spelade i Brynäs www.youtube.com/watch?v=qrHb7BVyejY
|
|
|
Post by kaffe on Jul 5, 2013 14:13:57 GMT 1
Visst att han spelat i Sverige ett par år men man hade aldrig trott att han var så bra på svenska! Det alla väl måste vara överens om är att han är väldigt meriterad. Han har gjort väldigt bra ifrån sig i bra lag i respektabla ligor, t.ex Elitserien (som ett lite sidospår, har Eliteserien bytt namn retroaktivt till SHL? Det jag menar är, visst heter det SHL nu, men när man pratar om t.ex Håkan Loob, säger man då att han spelade i Elitserien eller SHL? Praxis på bloggar verkar i alla fall vara att använda benämningen SHL även för dåtid.) Det stora frågetecknet är då istället att han är lite äldre och har ett sabbatsår. Vilken form är han i och hur motiverad är han? Det finns trots allt exempel på båda fallen där spelare mest verkar ha gått in för att tjäna lite pengar och leva på gamla meriter i senare delen av karriären medan andra går helhjärtat in för spelet ända in i 40års-åldern. Den frågan kan förstås inte jag svara på, men däremot litar jag på att Bengtzén känner honom och skulle inte riskera att ta in honom om han hade något som helst tvivel på motivation/form. Både Battaglia och Brooks hade väl inte spelat på ett bra tag, men kom in i gamet ganska snabbt eller hur ? På tal om det här med svenskan. En intervju med Angell när han spelade i Brynäs www.youtube.com/watch?v=qrHb7BVyejYDet var lite av min poäng med Angell att det som påverkar allra mest är hans inställning och motivation. Om både inställningen och motivationen är på topp kommer inte sabbatsåret märkas nämnvärt. Om han är här bara för att håva in lite pensionssparande innan han lägger grillorna på hyllan för gott är det en helt annan sak. Det är just här jag litar på Bengtzén, som känner Nick. Jag tror knappas att han skulle riskera att ta in Nick om han fann det möjligt att det senare var fallet.
|
|
|
Post by Zäta on Jul 5, 2013 19:24:05 GMT 1
Det haglar hyllningar över Angell och SB överallt. SB tror jag absolut kan vara rätt man att få KHK på väg.
Dock är jag mer tveksam Angell. Men det ska bli mycket spännande att se vad han kan uträtta.
|
|
|
Post by tratofflan on Jul 20, 2013 12:43:00 GMT 1
|
|
|
Post by kaptensvart on Jul 20, 2013 12:57:00 GMT 1
Kan bara hålla med dig, Tofflan! Verkar vara en störtskön kille! Denna värvning känns ännu bättre nu när man läst den intevjun...
|
|