|
Post by Zäta on Apr 19, 2014 15:28:18 GMT 1
Enligt Mrmadhawk är Västerås ute efter Nick. Men det lär väl alla andra med vara.....
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 19, 2014 16:03:26 GMT 1
Ja..han tror jag faktiskt inte vill spela i samma serie som KHK och SB.. Om gissningarna är fria så gissar jag på att han avslutar karriären för gott nu.
|
|
|
Post by wodmatte on Apr 19, 2014 17:24:40 GMT 1
han har myckert kvar o ge så svårt o se han sluta nu
|
|
|
Post by Zäta on Apr 19, 2014 17:34:06 GMT 1
Varför skulle han sluta när han precis fått på sig rören igen?
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 19, 2014 18:17:47 GMT 1
Varför skulle han sluta när han precis fått på sig rören igen? Han såg ju ut att ha stora problem att hålla den fysiska formen över en hel säsong så jag vet inte hur motiverad han är?
|
|
|
Post by Zäta on Apr 19, 2014 19:36:34 GMT 1
Jag blir iaf förvånad om han slutar i år igen.
|
|
|
Post by time on Apr 20, 2014 12:28:36 GMT 1
Jag tror han spelar i HA, DEL eller NLA
|
|
|
Post by aloviak on Oct 10, 2014 17:17:06 GMT 1
Vad är fel, förra året tjänade Nick mellan 90-110 tusen/månaden hos oss Nu tjänar han mellan 35-50 tusen i Vik? ?? BESLUT Efter match penalty i match mellan IF Malmö Redhawks och VIK Västerås HK, HockeyAllsvenskan, den 8 oktober 2014, åläggs Nicholas Angell, VIK Västerås IK, följande straff för tackling mot huvudet: 1. Avstängning fr.o.m. den 9 oktober t.o.m. den 16 oktober 2014. Avstängningen avser endast ishockey och gäller deltagande i tävling/uppvisning 2. Böter om 12 000 kr. Böterna ska vara inbetalade inom 30 dagar från dagen för detta beslut. Disciplinnämnden erinrar om att utebliven betalning kan efter anmälan leda till ny bestraffning. Avstängningen bedöms motsvara 5 matcher, varav 2 matcher omvandlas till böter.
|
|
|
Post by vsn on Oct 10, 2014 17:44:24 GMT 1
Yeah, ser ut som det.
Nivå 5 (mån.ink. 35 001 – 50 000) 6 000 kr/för en matchs avstängning
Kanske attraktivare bonusar?
|
|
|
Post by Zäta on Oct 11, 2014 9:11:46 GMT 1
låter väldigt märkligt att han skulle gått ned så mycket i lön....
|
|
|
Post by noll1 on Oct 11, 2014 10:27:48 GMT 1
Om jag har förstått importspelares löner rätt så finns det lite olika varianter, stora delar av detta är dock spekulationer kring saker som jag läst på diverse forum. Ofta består deras löner av två eller tre delar, en sign-on bonus som är en klumpsumma som de får då de skriver på, och eller en pensions-inbetalning, samt slutligen den månatliga lönen. Dessa tre delar kombineras på diverse sätt och har olika för-/nack-delar, om tex en stor del av lönen är en sign-onbonus så kan man inte få tillbaka dessa från spelaren om han sparkas eller tex blir skadad. Fördelen kan tex vara att spelaren kan gå med på mindre pengar eftersom han är garanterad klumpsumman även om han blir skadad eller får sparken. En annan fördel med att ha en lägre månadslön är att eventuella böter vid sådana här straff blir lägre också.
Min *gissning* är att Angell förra året hade större del som lön och mindre eller inget som sign-on-bonus/pensionsinbetalning. Jag tror inte att han tjänar mindre i VIK än han gjorde i KHK, snarare tvärtom.
|
|
|
Post by time on Oct 11, 2014 10:31:34 GMT 1
Om jag har förstått importspelares löner rätt så finns det lite olika varianter, stora delar av detta är dock spekulationer kring saker som jag läst på diverse forum. Ofta består deras löner av två eller tre delar, en sign-on bonus som är en klumpsumma som de får då de skriver på, och eller en pensions-inbetalning, samt slutligen den månatliga lönen. Dessa tre delar kombineras på diverse sätt och har olika för-/nack-delar, om tex en stor del av lönen är en sign-onbonus så kan man inte få tillbaka dessa från spelaren om han sparkas eller tex blir skadad. Fördelen kan tex vara att spelaren kan gå med på mindre pengar eftersom han är garanterad klumpsumman även om han blir skadad eller får sparken. En annan fördel med att ha en lägre månadslön är att eventuella böter vid sådana här straff blir lägre också. Min *gissning* är att Angell förra året hade större del som lön och mindre eller inget som sign-on-bonus/pensionsinbetalning. Jag tror inte att han tjänar mindre i VIK än han gjorde i KHK, snarare tvärtom. Självklart tjänar han mer i VIK. Han kom ju till KHK efter att inte ha spelat säsongen innan o gjorde succe här. Vad gäller böterna så ska ev. pensionsförmåner räknas in när bötesbeloppet fastställs. Vet ej hur det funkar med signon-bonus.
|
|
|
Post by Zäta on Nov 1, 2014 16:32:49 GMT 1
15 matcher 0 mål 9 ass -3
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 1, 2014 17:44:40 GMT 1
Trivs kanske inte så bra? Har ju en jäkla press på sej i VIK
|
|
|
Post by aloviak on Nov 1, 2014 18:05:02 GMT 1
Trivs kanske inte så bra? Har ju en jäkla press på sej i VIK Kollar på Rögle-Vik o Nick, ja tycker att han saknar glöden som han hade hos oss. Är inte riktigt den ledande spelaren/pappan utan bara en i mängden.
|
|