|
Trumma?
Nov 21, 2013 10:45:04 GMT 1
Post by moroney on Nov 21, 2013 10:45:04 GMT 1
Att ni inte inhandlar 2500 vuvuzelor att dela ut till alla på sittplats att dra igång med när trummorna är igång. Läs första inlägget i denna tråd...
|
|
|
Post by rolgy66 on Nov 27, 2013 1:09:24 GMT 1
Nu börjar detta med trumman bli löjligt. Det finns en stark önskan från många på sittplats att ställa trumman hemma, så att vi med gemensamma krafter kan få till det där häftiga trycket som vi vet kan uppstå. Idag var det uppenbart att sittplats inte ville haka på klacken, eftersom det gång på gång saboteras av trumman. Och att trumma till musiken i spelavbrotten och periodpauserna??? Kom igen, det är ingen replokal...
|
|
|
Trumma?
Nov 27, 2013 10:46:51 GMT 1
Post by moroney on Nov 27, 2013 10:46:51 GMT 1
Bränn trumman.
|
|
|
Trumma?
Nov 27, 2013 12:17:07 GMT 1
Post by Zäta on Nov 27, 2013 12:17:07 GMT 1
Helvete vad det trummades igår. Det resulterade i att sittplats klappar med i 5 sekunder. Sen pallar man inte mer.
Bränn trumman..!,
|
|
|
Trumma?
Nov 27, 2013 12:59:51 GMT 1
Post by Medgångssupportern on Nov 27, 2013 12:59:51 GMT 1
Tycker det är för dåligt utav de som har hand om ståplats att inte ta till sig utav kritik. Det kanske låter bra med trumma på ståplats men vi som finns på sittplats hör att så inte är fallet.
Sittplats klappar med i 5-10 sekunder, då tar trumman i ännu hårdare för att höras vilket resulterar i att stora delar utav sittplats slutar. Jag är helt ok med att trumman används i vissa ramsor, men majoriteten skall vara befriade från detta instrument som "trumslagaren" inte behärskar. Vill man lära sig att spela trumma samt spela i ett band finns det andra föreningar och tillfällen att göra detta, ståplats i en hockeyarena är helt fel plats för att öva.
|
|
|
Trumma?
Nov 27, 2013 17:59:52 GMT 1
Post by qALLAHAN on Nov 27, 2013 17:59:52 GMT 1
Det klagades när det var en..nu är det TVÅ!? Och fullständigt hysteriska människor som fått tag på pinnarna! Säger som Zäta...bränn skiten och använd händerna! Inget slår ett taktfast handklappande. Reagerade faktiskt på samma sätt under Moramatchens sändning. Jag tror att de malde på med dunkande i 60 min non stop. Första gången jag blivit trött på en klack under en sändning
|
|
|
Trumma?
Nov 27, 2013 18:35:16 GMT 1
via mobile
Post by Zäta on Nov 27, 2013 18:35:16 GMT 1
Någon som minns Röglematchen hemma? Där kan vi snacka om mäktig klack! Dom sjöng och klappade sjukt mycket UTAN trumma.
Vill ståplats ha en mäktig stämning i arenan,så måste ni får med er sittplats. Det får ni inte så länge ni bankar livet ur trumman.
Obegripligt att ni inte fattat det än. Eller är det så att ni tycker tryck/stämning är på topp redan?
Bränn trumman!!!!!!!!!!!
|
|
|
Trumma?
Nov 28, 2013 15:47:01 GMT 1
Post by moroney on Nov 28, 2013 15:47:01 GMT 1
Fan vad skönt att jag inte är ensam om att tycka detta. Tack!!
|
|
|
Trumma?
Nov 28, 2013 16:22:19 GMT 1
Post by 31an on Nov 28, 2013 16:22:19 GMT 1
Tror att ni ska ta detta på twitter istället. Här verkar ingen lyssna. Dessutom är klacken inte nöjda som läget är heller enligt klackledaren och efterlyser samarbete och goda råd hur vi höjer stämningen och får med fler i ramsor od. Skriv till @blackbugs1 @mabramsson93
Tycker faktiskt att det kan vara dags för en träff även men klubben för att samordna...typ allt. Nu överröstar speakern klacken och Sunes sång, reklamen är felplacerad och dödar stämningen, speaker är helt feltajmad i det mesta, introt är en spillra och höjer kanske på sin höjd ljudnivån inte mer, osv osv osv. Hela arrangemanget verkar vara helt osynkat och det dödar helheten. Krävs ett gemensamt grepp om detta för att höja upplevelsen, som klubben är så mån om!
|
|
|
Trumma?
Nov 28, 2013 18:18:28 GMT 1
Post by rolgy66 on Nov 28, 2013 18:18:28 GMT 1
Tror att ni ska ta detta på twitter istället. Här verkar ingen lyssna. Tog det på twitter med de du uppgav för en timme sen ( rolgy66), med förhoppningen att trumman skulle lämnas hemma idag för att få med sittplats. @mabramsson93 svarade "Kommer inte att hända! Enda chansen att sittplats ens skulle få för sig att klappa är när de klappar i takt med trumman". Sen blev det mest pajkastning om att klacken bestämmer takten (som jag påstod att trummisen inte klarar av att hålla), och att jag skulle gå ner i klacken själv istället. Hänvisade till denna tråden, hoppas verkligen att vi kan få med klackrepresentanter i diskussionen här.
|
|
|
Trumma?
Nov 28, 2013 18:25:42 GMT 1
via mobile
Post by Zäta on Nov 28, 2013 18:25:42 GMT 1
Då är det väl lämpligt att ståplats kör sin takt och vi som sitter kör vår.
Det känns som om ståplats har lite för höga tankar om sig själva.
Ståplats blir jävligt bleka utan sittplats.
|
|
|
Trumma?
Nov 28, 2013 23:05:36 GMT 1
Post by Zäta on Nov 28, 2013 23:05:36 GMT 1
Saxat från Dif:s forum. "Har coco-klacken en såndär "klapp-lampa"(som tänds/släcks när man klappar händerna)? För deras klack blinkar lika otakt som deras vidriga trumma."
Fri tolkning på den......
|
|
|
Trumma?
Nov 28, 2013 23:20:05 GMT 1
Post by Medgångssupportern on Nov 28, 2013 23:20:05 GMT 1
"Gå ner i klacken själv" Ok, hoppas att han aldrig klagar på något utan att göra det själv efteråt.
Trumma är för amatörer, när man inte har några sånger eller inte har någon form utav taktkänsla så man är tvungen till att använda trumma för att höras.
"Vi har prövat och det har inte fungerat..." ok, ni prövade i en match och det funkade inte, troligtvis för att ni är för bekväma med trumman och känner trygghet i den, vågar inte ta i utan att någon står och bankar. I början skulle det troligtvis vara lite sämre tryck, men i det långa loppet skulle alla vinna på att trumman försvinner.
|
|
|
Trumma?
Nov 28, 2013 23:38:04 GMT 1
Post by 31an on Nov 28, 2013 23:38:04 GMT 1
Tror att ni ska ta detta på twitter istället. Här verkar ingen lyssna. Tog det på twitter med de du uppgav för en timme sen ( rolgy66), med förhoppningen att trumman skulle lämnas hemma idag för att få med sittplats. @mabramsson93 svarade "Kommer inte att hända! Enda chansen att sittplats ens skulle få för sig att klappa är när de klappar i takt med trumman". Sen blev det mest pajkastning om att klacken bestämmer takten (som jag påstod att trummisen inte klarar av att hålla), och att jag skulle gå ner i klacken själv istället. Hänvisade till denna tråden, hoppas verkligen att vi kan få med klackrepresentanter i diskussionen här. Tråkigt svar du fick Ingen tjänar ju på att kasta skit fram å tillbaka. Alla vill vi ju stämningens bästa även om vägen dit kan diskuteras. Tycker man kan prova sig fram om man nu är oense Bra att du ändå tog upp saken:). Anledningen att jag själv inte tar tag i det är att jag känner att jag står nånstans mittemellan. Vill bara höja stämningen sen skiter jag i hur det görs.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 29, 2013 1:45:30 GMT 1
Bränner ingen annan trumjäveln, så går jag själv snart och sätter foten i den! Någon som har kontakt med klacken, kan framföra det! Blir mer och mer förbannad på skiten!
|
|