|
Trumma?
Nov 29, 2013 10:55:01 GMT 1
Post by moroney on Nov 29, 2013 10:55:01 GMT 1
Ödmjuk kille Abramsson. Läste twitterduellen, och kan väl bara hoppas på att han hade en dålig dag och verkligen tar sig tid att gå in här och läsa som rolgy66 uppmanar honom till. Att ha mage att framhärda att HAN hör hur dålig sittplats är på att hålla takten... Hur i h-te kan han höra det, med trumman tre meter ifrån sig och plexi som dämpar sittplats??? Låt de leva sitt eget liv där nere på sina höga hästar. Och begär aldrig mer att sittplats ska hjälpa till att höja stämningen när ni är så enkelspåriga och vägrar att ens diskutera saken. Och förresten, varför ska vi som som hatar trumman gå ner och ställa oss i klacken och skrika? Har betalat för att sitta bekvämt och se bra hockey och uppleva en härlig stämning. Men jag har inte betalat för att höra kommunala musikskolan öva trumma på en hockeymatch. Det förstör hela upplevelsen. Fatta! Bränn trumman.
|
|
|
Post by rolgy66 on Dec 5, 2013 22:39:46 GMT 1
Sorgligt att två trumslagare överröstar de fåtal som sjunger. Sorgligt att två trumslagare har replokal i arenan. Sorgligt att ingen vill ha en dialog om det här.
|
|
|
Post by noll1 on Dec 6, 2013 9:43:00 GMT 1
Jag gillar trummorna och tycker snarare att denna tråden är sorglig. Den har blivit en echo chamber för alla som tycker illa om trumman.
Ni har försökt men klacken vill ha trumma.
|
|
|
Post by moroney on Dec 6, 2013 13:19:46 GMT 1
Jag gillar trummorna och tycker snarare att denna tråden är sorglig. Den har blivit en echo chamber för alla som tycker illa om trumman. Ni har försökt men klacken vill ha trumma. Echo chamber? Det enda som ekar är den satans trumman i hallen... Klacken vill ha? Jag vill INTE ha trumman. Är detta en enkelriktad diskussion? Är det så enkelt som att "klacken vill ha trumman och då blir det så". Satan så trångsynta ni är. Det är ju inte direkt så att vi är några få som vill få en chans att driva upp stämningen TILLSAMMANS med klacken. Utan trumman. För vad du inte begriper är att klacken inte kan samspela med sittplats eftersom trummorna bankas på hela tiden. Om sittplats sätter igång en taktfast handklapp, är trummorna genast där och "tar över" med sin egna takt. DET uppfattar aldrig klacken, eftersom den har trummorna ringande i öronen hela tiden. Om du bara visste hur patetiskt det låter när 15 pers sjunger nåt som INGEN hör, eftersom trumslagarna bankar skiten ur trummorna. Dessutom är de för jävla dåliga på att hålla takten. Jag kan tycka att trumman funkar vid några få tillfällen, men då krävs taktkänsla... Om du visste vad jag skäms när jag ser tv-sändningar och hör trumman HELA tiden. Ingen sång. Bara trumma. Och vad jag gillade när rögleklacken sjöng "vi kan sjunga utan trumma". Då trodde jag att klacken skulle ta till sig kritiken, men inte... Tycker slutligen att det är för jävla illa av klackansvariga att inte ens vilja ta en diskussion om detta, utan "När vi är 200 i klacken skippar vi trumman" eller "Kom ner och hjälp till och sjung så skippar vi trumman". Kamma till er och diskutera hur vi kan bära fram laget tillsammans istället.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 6, 2013 13:31:10 GMT 1
Fantastiskt bra skrivet! Om klacken bara kunde fatta vad de förstör stämningen. Som sagt...ska det bankas, så kan ni/de lika gärna hålla truten, för det hörs absolut inget annat än något primitivt jävla bankande! För för helvete dialog med övriga i hallen, för det ska väl vara en GEMENSAM sak att få RÄTT stämning? Skulle vara kul med en omröstning och se hur många promille på sittplats som vill höra skiten. Handklapp är helt överlägset. Det är vi och Mora (enl vad jag hörde på TV), som får stå ut med neanderthalbankande..
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Dec 6, 2013 14:31:41 GMT 1
Jag gillar trummorna och tycker snarare att denna tråden är sorglig. Den har blivit en echo chamber för alla som tycker illa om trumman. Ni har försökt men klacken vill ha trumma. Du vill alltså att sittplats inte skall hänga med i ramsor och klappa med? Ok. Om de som har hand om klacken kom hit och skrev lite vettiga argument om varför de vill banka stup i ett, men ändå tagit till sig utav kritiken så hade väl det varit ok, iallafall för mig. Men som det är nu skiter man i vilket, de gör lite som de vill.. klackledaren frågade hur man skulle kunna höja stämningen i arenan, när han väl fick det så blev han sur och sade han blev trött på att folk vill att truman skall bort. Snart i en arena nära dig.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Dec 6, 2013 14:41:24 GMT 1
|
|
|
Post by noll1 on Dec 6, 2013 16:08:56 GMT 1
Klacken vill ha? Jag vill INTE ha trumman. Är detta en enkelriktad diskussion? Är det så enkelt som att "klacken vill ha trumman och då blir det så". För övrigt är jag inte med i klacken, sitter på sittplats och har inget med dem att göra. Men för att svara på din fråga så är det precis så det är. Vad gäller enkelriktad diskussion så är det ju faktiskt ni som inte godkänner klackens svar.
|
|
|
Post by moroney on Dec 9, 2013 10:15:27 GMT 1
Klacken vill ha? Jag vill INTE ha trumman. Är detta en enkelriktad diskussion? Är det så enkelt som att "klacken vill ha trumman och då blir det så". För övrigt är jag inte med i klacken, sitter på sittplats och har inget med dem att göra. Men för att svara på din fråga så är det precis så det är. Vad gäller enkelriktad diskussion så är det ju faktiskt ni som inte godkänner klackens svar. Vad snackar du om, vaddå inte godkänner svar? Anser du att den twitterkonversationen rolgy66 hade med Abramsson var en konstruktiv diskussion om hur vi skapar bättre stämning i arenan? Är det så vi tar klubben framåt? Faktum är att sittplats inte kan följa klacken pga trumman. Stämningen försvinner. Klacken klagar på att sittplats inte hakar på. Ser du sambandet? Tycker du ff att klackens svar ska förbli obemött??
|
|
|
Post by rolgy66 on Dec 9, 2013 19:20:33 GMT 1
Har svårt att tro att klacken vill bli omsjungna av rögleklacken igen. Därför har jag höga förhoppningar om att slippa trumman på onsdag. Fan vad jag ska hjälpa till å höja stämningen då!!
|
|
|
Trumma?
Dec 9, 2013 19:51:32 GMT 1
via mobile
Post by Zäta on Dec 9, 2013 19:51:32 GMT 1
Har svårt att tro att klacken vill bli omsjungna av rögleklacken igen. Därför har jag höga förhoppningar om att slippa trumman på onsdag. Fan vad jag ska hjälpa till å höja stämningen då!! Kommer det lika många igen lär dom har lekstuga med både klacken och trumman.....
|
|
|
Trumma?
Dec 9, 2013 22:50:00 GMT 1
via mobile
Post by kaffe on Dec 9, 2013 22:50:00 GMT 1
Har svårt att tro att klacken vill bli omsjungna av rögleklacken igen. Därför har jag höga förhoppningar om att slippa trumman på onsdag. Fan vad jag ska hjälpa till å höja stämningen då!! Kommer det lika många igen lär dom har lekstuga med både klacken och trumman..... Med tanke på tabellen är dom nog en aning vingklippta. Med tanke på geografin är dom kanske något mer sugna.
|
|
|
Trumma?
Dec 9, 2013 23:07:43 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Dec 9, 2013 23:07:43 GMT 1
Kan inte klacken släppa sin småbarnsattityd och lämna trumman hemma i EN match??
|
|
|
Trumma?
Dec 10, 2013 5:08:21 GMT 1
via mobile
Post by raquex on Dec 10, 2013 5:08:21 GMT 1
Kan inte klacken släppa sin småbarnsattityd och lämna trumman hemma i EN match?? Är väl inte så konstigt om klacken har en småbarnsattityd när klacken består av mest småbarn? De klipp jag sett så kan det inte vara många över 18 iaf. Då kan man nog tyvärr inte förvänta sig så mycket vuxet beteende.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Dec 10, 2013 8:26:30 GMT 1
Kan inte klacken släppa sin småbarnsattityd och lämna trumman hemma i EN match?? Är väl inte så konstigt om klacken har en småbarnsattityd när klacken består av mest småbarn? De klipp jag sett så kan det inte vara många över 18 iaf. Då kan man nog tyvärr inte förvänta sig så mycket vuxet beteende. Nej det har du rätt i, tyvärr.
|
|