|
Post by Medgångssupportern on Jan 9, 2014 12:52:16 GMT 1
Nej, de vågar inte försöka igen för att det gick dåligt i en match.
|
|
|
Post by moroney on Jan 9, 2014 16:49:11 GMT 1
Tycker det är märkligt att klacken inte reagerar på att de aldrig får med sig sittplats några längre stunder. Inte ens i "De e vi, som e...". Sittplats lägger av att klappa med efter en liten stund, eftersom trumslagarna drar iväg i tempot. Men de kanske vill ha det så, vad vet jag. Fast det låter patetiskt med sång som inte hörs pga trummorna. Men de kanske vill ha det så... Finns inte ord att beskriva hur jävla mycket jag hatar detta. 30 man förstör 3000 andras upplevelse och inlevelse. Men de kanske vill ha det så...
|
|
|
Post by rolgy66 on Jan 9, 2014 23:57:20 GMT 1
Ikväll var det ta mig tusan olidligt. Trumslagaren bad till och med klackledaren att vänta med att dra igång en ramsa eftersom han hade drickapaus. Det är alltså omöjligt att låta sången ljuda otrummad. Och vad fan sjunger de när Bergström gör mål? Ingen hör annat än trumman... Och återigen ska det till och med trummas till musiken som spelas vid avbrotten. Helt övertygad om att trummisarna bankade spelarna ur speltempo ikväll.
En helt seriös fråga: Vem trummas det för? Klacken? Sittplats? Hela arenan? Spelarna?
Skrota trumman.
|
|
|
Trumma?
Jan 10, 2014 13:25:59 GMT 1
Post by moroney on Jan 10, 2014 13:25:59 GMT 1
Helt jävla otroligt. Vad fan är det frågan om?? Om man behöver trumman för att hålla takten åt klacken (vilket måste vara fallet eftersom sittplats taktfasta handklapp körs över varje gång), sätt då en halv rulle gaffatejp på trumjävlen. Det behöver inte dunka i mina öron som sitter 30 meter därifrån. Å vad fan ska ni med TVÅ trummor till? Jag ser det bara som ett tillfälle för två mediokra trummisar (kan inte hålla takten) att få spela inför publik. Jag tänker också på de lite äldre i publiken, om jag får spunk av trumman kan jag bara föreställa mig vad den seniora delen av publiken anser om detta. Ni bidrar - i mina ögon (öron) - till att kraftigt dra ner stämningen i arenan då sittplats aldrig ges tillfälle att "få vara med"
Störst humor var som sagt när trumslagaren hade drickapaus och satte klackledaren on hold...
Dämpa upp trummorna ordentligt så att de enda som berörs av fanskapet är klacken. Eller allra helst, lämna dem hemma.
|
|
|
Trumma?
Jan 10, 2014 15:03:22 GMT 1
Post by Medgångssupportern on Jan 10, 2014 15:03:22 GMT 1
De vågar inte lämna trummorna för att de litar inte på sig själva att de skall lyckas kunna hålla takten. De har blivit så vana vid trumman nu att det måste till en helt ny ledning i BB för att denna skall försvinna, tråkigt nog. Mattias gör det bra som klackledare, mycket bättre än den förra vi hade som blev sur så fort någon kom med kritik. Problemet är dock att man vägrar att lyssna på utomstående. Första 5 minuterna eller vad det nu var, emot Almtuna var mycket bra, även fast trumman användes då också, så tog den inte över sången... efter trumslagarens dryckespaus så tog han dock över i de resterande 55 minuterna. Om trummisen ser detta så har jag ett par länkar till dig. www.karlskrona.se/Se--gora/Kultur/Kulturskolan/www.karlskrona.se/sv/For-dig-som-ar/Ung-i-Karlskrona/Ungkultur/Musik/www.nbv.se/Avd/Sydost/NBV-MusicBox/Replokaler/
|
|
|
Trumma?
Jan 12, 2014 21:07:51 GMT 1
Post by rolgy66 on Jan 12, 2014 21:07:51 GMT 1
Tycker också Mattias gör ett grymt jobb. Synd bara att det han och klacken skriker sig hesa för inte hörs.
|
|
|
Trumma?
Jan 12, 2014 22:34:55 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Jan 12, 2014 22:34:55 GMT 1
Tycker ni inte trumman höll sej lugnare mot Mora? Klar förbättring iaf!
|
|
|
Trumma?
Jan 13, 2014 10:01:22 GMT 1
Post by moroney on Jan 13, 2014 10:01:22 GMT 1
Tycker ni inte trumman höll sej lugnare mot Mora? Klar förbättring iaf! Eh, nä. Tror aldrig det varit värre faktiskt. Ett tag för en fem-sex matcher sen hördes den mindre (hade man kanske dämpat den?), men mot Mora var det galet, där hela klacken tvingades ta time out då trumslagaren hade dryckespaus...
|
|
|
Trumma?
Jan 13, 2014 10:59:59 GMT 1
Post by qALLAHAN on Jan 13, 2014 10:59:59 GMT 1
Jo då, var mycket mer dämpat senast. Inte lika hårt bankande och kanske t o m mindre tid
|
|
|
Trumma?
Jan 13, 2014 12:18:58 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Jan 13, 2014 12:18:58 GMT 1
Ja jag tyckte med de faktiskt..och jag tyckte mig märka att sittplats höll kvar längre med applåderna med faktiskt. Fortsätter de så får de gärna ha kvar trumman för min del
|
|
|
Trumma?
Jan 13, 2014 12:19:44 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Jan 13, 2014 12:19:44 GMT 1
Tycker ni inte trumman höll sej lugnare mot Mora? Klar förbättring iaf! Eh, nä. Tror aldrig det varit värre faktiskt. Ett tag för en fem-sex matcher sen hördes den mindre (hade man kanske dämpat den?), men mot Mora var det galet, där hela klacken tvingades ta time out då trumslagaren hade dryckespaus... Tror du tänker på almtunamatchen?
|
|
|
Trumma?
Jan 13, 2014 14:52:50 GMT 1
via mobile
Post by Medgångssupportern on Jan 13, 2014 14:52:50 GMT 1
Tycker ni inte trumman höll sej lugnare mot Mora? Klar förbättring iaf! Eh, nä. Tror aldrig det varit värre faktiskt. Ett tag för en fem-sex matcher sen hördes den mindre (hade man kanske dämpat den?), men mot Mora var det galet, där hela klacken tvingades ta time out då trumslagaren hade dryckespaus... Nu har du blandat ihop matcherna, det var mot almtuna han tvingade hela klacken att pausa.
|
|
|
Trumma?
Jan 14, 2014 11:03:47 GMT 1
Post by moroney on Jan 14, 2014 11:03:47 GMT 1
Nu har du blandat ihop matcherna, det var mot almtuna han tvingade hela klacken att pausa. Sorry, my bad. Du har helt rätt.
|
|
|
Post by 31an on Jan 15, 2014 0:22:21 GMT 1
Tycker ni inte trumman höll sej lugnare mot Mora? Klar förbättring iaf! De hade flyttat ner trumman från översta till första raden. Kan tänkas att plexit dämpade lite för övriga arenan då. Lät faktiskt lite mindre även på stå tycker jag. Eller inbillning kanske...?
|
|
|
Trumma?
Jan 15, 2014 9:21:21 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Jan 15, 2014 9:21:21 GMT 1
De var en del borta hörde jag..mm kollade in trumslagaren och det var inte den ordinarie utan denna slog mycket mjukare..typ enbart för att höras lite på ståplats
|
|