|
Post by time on Mar 7, 2014 15:47:21 GMT 1
Nej det vet jag att inte du gör! Men hur kan du vara så säker på att KHK spelar i HA nästa säsong? Krävs ekonomi för det också. Har det undgått dig att det startats insamlingar? Har du redan hört så drastiska saker som konkurs? Har inte ens hört något mer drastiskt än personalminskningar. Inte heller nu har det sportsliga ens nämnts, mer än att målet är att INTE dra ner på det Nej. Men jag tar inget för givet. Hur som helst så lär ju inte möjligheterna att ställa ett slagkraftigt lag på isen öka när publiken (intäkter) försvinner i playoff.
|
|
|
Post by time on Mar 7, 2014 15:51:24 GMT 1
Hur kan det vara svårt att fatta att det är som jag sagt och som ksoze upprepar? Det ÄR inte konstigt egentligen. Vi vet att vi spelar i HA även nästa säsong och något annat mål finns inte. Vi är ju inte ensamma om detta. Jag misstänker att man tänker så i Karlskoga också, där det inte ens hjälper att det är billigare. Man måste nog ha en målsättning för att locka ickefanatiker. Det går inte att jämföra detta kval, med ett där vi SKA till ettan, eller HA. Tycker du verkligen att det är så ologiskt? MEN, vi hade haft mer folk om 1. ...inte ekonomin sabbat satsningen (fixat en ny hype med ett par flashiga spelare) Förtroendet är i stort sett förbrukat 2. ..vi inte gått så sjukt bra i början och allt sedan gått neråt, i st f att vi fightats om kvalplatsen Men märkligt att det var 2100 säsongskort när målsättningen var att undvika negativt kval.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Mar 7, 2014 16:04:51 GMT 1
Om vi som är på matcherna såg till att övertala en kompis att hämga på så hade det varit fullt. Rätt enkelt egentligen. Hänger kanske mer på oss än klubben.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 7, 2014 16:09:04 GMT 1
Hur kan det vara svårt att fatta att det är som jag sagt och som ksoze upprepar? Det ÄR inte konstigt egentligen. Vi vet att vi spelar i HA även nästa säsong och något annat mål finns inte. Vi är ju inte ensamma om detta. Jag misstänker att man tänker så i Karlskoga också, där det inte ens hjälper att det är billigare. Man måste nog ha en målsättning för att locka ickefanatiker. Det går inte att jämföra detta kval, med ett där vi SKA till ettan, eller HA. Tycker du verkligen att det är så ologiskt? MEN, vi hade haft mer folk om 1. ...inte ekonomin sabbat satsningen (fixat en ny hype med ett par flashiga spelare) Förtroendet är i stort sett förbrukat 2. ..vi inte gått så sjukt bra i början och allt sedan gått neråt, i st f att vi fightats om kvalplatsen Men märkligt att det var 2100 säsongskort när målsättningen var att undvika negativt kval. Inte alls...för då fanns ändå ett tävlingsmoment, med uttalat mål; att klara sig kvar. Nu spelar vi egentligen inte för någonting. Tror faktiskt att det varit mer nu också, i en kvalmatch neråt. Alla tidigare kval har innehållit klara mål. Nu FINNS ju bara SHL som mål och då detta just nu är orealistiskt och kanske rentav skadligt...
|
|
|
Post by Zäta on Mar 7, 2014 16:15:18 GMT 1
Men märkligt att det var 2100 säsongskort när målsättningen var att undvika negativt kval. Inte alls...för då fanns ändå ett tävlingsmoment, med uttalat mål; att klara sig kvar. Nu spelar vi egentligen inte för någonting. Tror faktiskt att det varit mer nu också, i en kvalmatch neråt. Alla tidigare kval har innehållit klara mål. Nu FINNS ju bara SHL som mål och då detta just nu är orealistiskt och kanske rentav skadligt... Både Janne och SB har ju sagt att man siktar på att ta sig vidare till kvalet. Det är väl en målsättning ?
|
|
|
Post by 31an on Mar 7, 2014 16:15:21 GMT 1
Nä, köper inte resonemanget med målsättningen som orsak. Är inte en spännande kvalmatch med mycket folk och liv på läktarna och hög stämning nog då? Självklart är det det, ingen som var i TAK igår kan väl säga annat??? Och folk kan väl inte vara så knäppa så de på allvar tror att laget inte vill vinna varje match?? Att de skulle förlora mer eller mindre medvetet för att inte gå upp? Måste väl alla fatta att detta är precis vad en idrottsman ser fram emot, det han/hon tränar för att få vara med om!? Visst att vi inte har en uttalad målsättning att gå upp men att tro det ovan...ja då är man fan en...!
Kan köpa argumentet att eventet är dött, för det är det. Och oavsett vad vi nördar tycker så drar det extra folk med en helhetsupplevelse. Nu är det "bara" en hockeymatch...
Att folk prioriterar annat beroende på sin ekonomi? Visst, absolut. Men varför i år och inte alla andra år?
Tycker även att Callahan har poänger i sina punkter han räknar upp.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Mar 7, 2014 16:25:52 GMT 1
Men märkligt att det var 2100 säsongskort när målsättningen var att undvika negativt kval. Inte alls...för då fanns ändå ett tävlingsmoment, med uttalat mål; att klara sig kvar. Nu spelar vi egentligen inte för någonting. Tror faktiskt att det varit mer nu också, i en kvalmatch neråt. Alla tidigare kval har innehållit klara mål. Nu FINNS ju bara SHL som mål och då detta just nu är orealistiskt och kanske rentav skadligt... Målet just nu måste ju vara att få spela i det "riktiga" kvalet, mot gnagare och järnkaminer. Nej, publiktappet tror jag är ett resultat av hur vi snackar ner vår egen klubb. Vi är bortskämda och ser inte segern vi har tagit. Det räcker inte att hockeysverige förundras över mirakelförvandlingen vi gjort. Vi ska prompt älta bort glädjen och stoltheten med vår besvikelse över att klubben inte kan ge oss en kraftfull satsning på att ta oss rakt in i SHL. Hade vi pratat stolt om vad KHK faktiskt gjort och gör just nu så, varit sådär kaxiga supporters som vi var i ettan, då jädrar hade vi haft både fullt och tryck i hallen. Så, skryt lite över klubben, brösta upp er och dra med en kompis på måndag, oavsett resultat i helgen, så ska vi visa varför man förlorar som gäst i telefonkiosken!
|
|
conny
Ungdomslirare
|
Post by conny on Mar 7, 2014 17:00:14 GMT 1
Eventet är dött ! en styrelse som inte varit på tå ! priser som inte är och varit relevanta ! tror fan att helhetsintresset inte är på topp ! Och när sedan någon kallar oss för idioter...... så kan man bara undra hur det funkar i hjärnan hos dom. Har man följt Karlskrona hockeyn sen 70-talet och haft säsongkort så länge det har funnits så kan man och bör ställa krav att det är inte bara det som sker på isen utan att hela föreningen bör vara hållbar också ! Hur kan en förening med ett eget kapital på två miljoner gå till en förlust på lika mycket pengar ? Vad har fyra miljoner tagit vägen ? Och en styrelse som inte reagerade och agerade på 7 månader ?
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Mar 7, 2014 17:09:22 GMT 1
Där kom det igen, precis det som dödar hockeyintresset hos marginalpubliken. Vill du ha en bra upplevelse så får du hjälpa till. Stjälpa är rätt onödigt.
|
|
|
Post by Fd sponsor on Mar 7, 2014 17:12:05 GMT 1
Eventet är dött ! en styrelse som inte varit på tå ! priser som inte är och varit relevanta ! tror fan att helhetsintresset inte är på topp ! Och när sedan någon kallar oss för idioter...... så kan man bara undra hur det funkar i hjärnan hos dom. Har man följt Karlskrona hockeyn sen 70-talet och haft säsongkort så länge det har funnits så kan man och bör ställa krav att det är inte bara det som sker på isen utan att hela föreningen bör vara hållbar också ! Hur kan en förening med ett eget kapital på två miljoner gå till en förlust på lika mycket pengar ? Vad har fyra miljoner tagit vägen ? Och en styrelse som inte reagerade och agerade på 7 månader ? Vad gjorde styrelsen efter sju månader? Tog bort chefen och tillsatte ingen ny? I ett företag är det fritt fall utan ledning. Trots en massiv sportslig framgång är det med förundran jag ser passivitet och hur alla verkar tagna på sängen för vad som än händer. Dåligt resultat är en överraskning, dålig publiksiffra är en överraskning och enkronamatch vilken skapad en konstig diskussion om publikantal. Detta var vad jag befarade skulle hända när man skickad hem en chef utan att tillsätta någon ny. Nu verkar det hända. Vi som köper Khk som produkt ska dock inte ta bort våra pengar och straffa klubben. Det är ett svek att göra så.
|
|
conny
Ungdomslirare
|
Post by conny on Mar 7, 2014 17:12:12 GMT 1
Där har du nog fel ! Vill man ha dit marginalpubliken så får nog du tänka till !!!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 7, 2014 17:14:19 GMT 1
Där kom det igen, precis det som dödar hockeyintresset hos marginalpubliken. Vill du ha en bra upplevelse så får du hjälpa till. Stjälpa är rätt onödigt. Precis...vi har nått en drömnivå och för att andra betett sig som idioter, gör ju knappast att man själv måste bete sig som en...dvs inte vara bättre själv. Sedan skiter jag fullständigt i "eventet" personligen. Tänker bara på 3x20 min hockey och har ingen aning om man verkligen går till hallen och betalar såna summor för något annat... En annan sak att locka med saker till "gratis"-event
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 7, 2014 17:19:08 GMT 1
Eventet är dött ! en styrelse som inte varit på tå ! priser som inte är och varit relevanta ! tror fan att helhetsintresset inte är på topp ! Och när sedan någon kallar oss för idioter...... så kan man bara undra hur det funkar i hjärnan hos dom. Har man följt Karlskrona hockeyn sen 70-talet och haft säsongkort så länge det har funnits så kan man och bör ställa krav att det är inte bara det som sker på isen utan att hela föreningen bör vara hållbar också ! Hur kan en förening med ett eget kapital på två miljoner gå till en förlust på lika mycket pengar ? Vad har fyra miljoner tagit vägen ? Och en styrelse som inte reagerade och agerade på 7 månader ? Vad gjorde styrelsen efter sju månader? Tog bort chefen och tillsatte ingen ny? I ett företag är det fritt fall utan ledning. Trots en massiv sportslig framgång är det med förundran jag ser passivitet och hur alla verkar tagna på sängen för vad som än händer. Dåligt resultat är en överraskning, dålig publiksiffra är en överraskning och enkronamatch vilken skapad en konstig diskussion om publikantal. Detta var vad jag befarade skulle hända när man skickad hem en chef utan att tillsätta någon ny. Nu verkar det hända. Vi som köper Khk som produkt ska dock inte ta bort våra pengar och straffa klubben. Det är ett svek att göra så. Det var väl självklart att inte sätta till en ny klubbchef i detta läget??? Tror allmänheten hade retat sig ännu mer då! Det finns ju andra som klarar sig utan klubbchef och jag är övertygad att Stefan klarar en kombinerad roll! Känns som ganska logiskt att vara sportchef/klubbchef, eller tycker du vi ska fortsätta med jättepersonalen? På vilket sätt hade en ny klubbchef gjort skillnad nu? Hur hade han dragit in 100000 i månaden till sig själv, PLUS allt annat?
|
|
|
Post by ksoze on Mar 7, 2014 17:20:38 GMT 1
Nä, köper inte resonemanget med målsättningen som orsak. Är inte en spännande kvalmatch med mycket folk och liv på läktarna och hög stämning nog då? Självklart är det det, ingen som var i TAK igår kan väl säga annat??? Och folk kan väl inte vara så knäppa så de på allvar tror att laget inte vill vinna varje match?? Att de skulle förlora mer eller mindre medvetet för att inte gå upp? Måste väl alla fatta att detta är precis vad en idrottsman ser fram emot, det han/hon tränar för att få vara med om!? Visst att vi inte har en uttalad målsättning att gå upp men att tro det ovan...ja då är man fan en...! Kan köpa argumentet att eventet är dött, för det är det. Och oavsett vad vi nördar tycker så drar det extra folk med en helhetsupplevelse. Nu är det "bara" en hockeymatch... Att folk prioriterar annat beroende på sin ekonomi? Visst, absolut. Men varför i år och inte alla andra år? Tycker även att Callahan har poänger i sina punkter han räknar upp. Tror ingen är så knäpp att de tror att spelarna förlorar medvetet.. tror inte ens att du tror att någon tror det. Att folk prioriterar ekonomi i är och inte andra år, väldigt enkelt.. dyraste året någonsin. Förra året var kvalseriekortet mer eller mindre halva priset på.. och då var det en enorm spänning i HA överlevnad på programmet. Alle man på däck, för nu ska vi klara det.. typ. I år har vi klarat målet, vi spelar i HA nästa säsong.. Vet inte om det är så men det är vad jag tror. Sen är jag rent generellt emot dessa trams playoff-matcher som finns bara för ett enda syfte och det är att suga ut mer pengar från oss supportrar. Likadant i HA som i SHL, där alla lag ska spela någon forma av kval.. pinsamt! Kan man inte överleva på grundserien så bör man verkligen se över sin produkt!
|
|
conny
Ungdomslirare
|
Post by conny on Mar 7, 2014 17:28:10 GMT 1
Verkligen ! kan man inte överleva på grundserien så bör man verkligen se över sin produkt !!!
|
|