|
Post by sydost on Mar 9, 2014 23:00:19 GMT 1
Förra säsongen när vi kvalade för att hålla oss kvar fanns inga ursäkter. Men nu, när vi kvalar uppåt igen så är ursäkterna lika många som det fanns tomma stolar i matchen mot Mora. Att vissa har dålig ekonomi, visst.. men det såldes väl fler kort förra säsongen jämfört med denna? Ska jag förklara detta en gång till? MÅLET...det REALISTISKA målet att hålla sig kvar i HA! Kontra ett kval till SHL. Hur realistiskt är SHL nu? Folk är nöjda...för vi kommer ändå inte längre nu... Jag kan inte låta bli att gå på hockey, men att INTE FATTA att en del resonerar så, begriper jag inte Och det ekonomiska igen...två matcher på två dagar!? Hur många går på BÅDA? Vilken prioriteras? 500 spänn på två dagar...det kan nog bli under 2500 nu. +1 på det! Mvh //En som tillhör marginalpubliken och har privata åtaganden när vi har hemmamatcher.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Mar 9, 2014 23:06:12 GMT 1
Som sagt...meningslöst att tjata om detta, då vi inte ens är sämre än andra och tendensen är likadan överallt. Att snacka skandaler och kalla folk idioter..? Visst, men det gäller ju överallt. Lite löjligt att sportchef och lagkapten klagar...gör de det på andra ställen också? Som nämns så är det ju lätt för de som har pengar att snacka... Angell kan ju avstå en månadslön..Skulle han nog inte svälta för och det skulle ju kompensera lite för publiktappet OCH det skulle nog faktiskt motivera folk att svälja stoltheten och sluta med fånig bojkott. Givetvis är detta bara vackra sagor...(som Almtunas sportchef) Skulle du avstå en månadslön på ditt jobb för att det helt plötsligt inte kom lika många som det brukar göra? Om inte, sluta föreslå att andra skall göra det.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 10, 2014 0:40:54 GMT 1
det är inte skillnad på månadslön och månadslön? Är 100000 "man ska kunna leva på sin lön"? Han har varit proffs länge och dessutom nu mäklare. Skulle han ha råd tror du? Otroligt fånig jämförelse. F ö tror jag inte Almtunas sportchef heller, hade i närheten av den lönen...
detta resonemang bottnar ju bara i att han tycker det är dåligt att folk inte kommer och han har förmodligen ingen aning om vad det innebär att ha dåligt med pengar...
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Mar 10, 2014 1:04:18 GMT 1
det är inte skillnad på månadslön och månadslön? Är 100000 "man ska kunna leva på sin lön"? Han har varit proffs länge och dessutom nu mäklare. Skulle han ha råd tror du? Otroligt fånig jämförelse. F ö tror jag inte Almtunas sportchef heller, hade i närheten av den lönen... detta resonemang bottnar ju bara i att han tycker det är dåligt att folk inte kommer och han har förmodligen ingen aning om vad det innebär att ha dåligt med pengar... Visst skulle han ha råd, det är dock inte det det handlar om. Bara för att han har en högre månadslön än dig (avis?) så är det inte ok att han ska behöva avstå en månadslön bara för att folk inte har förtroende för styrelsen eller för att de hatar Mats, som inte ens är kvar i klubben. Det är du och jag som trissar upp priserna iom att vi vill se de bästa spelarna i vårat lag på den här nivån och att sedan ha mage att tycka att spelare ska behöva avstå lön är ju så dumt man tar sig för pannan. En eloge till dem som gör det, men inget man kan begära.
|
|
|
Post by Sardaukar on Mar 10, 2014 9:29:44 GMT 1
Fast deras hall var väl lite som Vänthallen Knappast. Växjö ishall tog fortfarande fler än vad TAK gör. Vill minnas att den tog runt 4000 åskådare. Jag tror absolut det finns potential i framtiden att ha ett SHL-lag i staun också. Men då måste man givetvis bygga ut TAK.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 10, 2014 10:40:07 GMT 1
En publikaspekt till..kombinerad med allt annat..hur mkt publik tar TV-sändningarna?
|
|
|
Post by Zäta on Mar 10, 2014 10:44:42 GMT 1
En publikaspekt till..kombinerad med allt annat..hur mkt publik tar TV-sändningarna? Tror ni verkligen att många ser på tv:n istället?
|
|
|
Post by sheriff on Mar 10, 2014 10:57:02 GMT 1
En publikaspekt till..kombinerad med allt annat..hur mkt publik tar TV-sändningarna? Tror ni verkligen att många ser på tv:n istället? Ja.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 10, 2014 11:21:08 GMT 1
Definitivt många. Har man Viasat och kan få en supersändning med kommentator, så... Åter igen, vi helnerdar har kanske svårt att förstå de som inte är det
|
|
|
Post by time on Mar 10, 2014 11:44:15 GMT 1
Fast deras hall var väl lite som Vänthallen Knappast. Växjö ishall tog fortfarande fler än vad TAK gör. Vill minnas att den tog runt 4000 åskådare. Jag tror absolut det finns potential i framtiden att ha ett SHL-lag i staun också. Men då måste man givetvis bygga ut TAK. Önskar att jag kunde hålla med dig. I så fall måste publik o sponsorer inse vad det kostar att spela i SHL. I Växjö kostar det i grundserien 450 kr att sitta på långsidorna Säsongskort 6500-7000 bakom mål o i hörnor. Långsidorna måste du sponsra Lakers för att kunna boka.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 10, 2014 12:22:44 GMT 1
Knappast. Växjö ishall tog fortfarande fler än vad TAK gör. Vill minnas att den tog runt 4000 åskådare. Jag tror absolut det finns potential i framtiden att ha ett SHL-lag i staun också. Men då måste man givetvis bygga ut TAK. Önskar att jag kunde hålla med dig. I så fall måste publik o sponsorer inse vad det kostar att spela i SHL. I Växjö kostar det i grundserien 450 kr att sitta på långsidorna Säsongskort 6500-7000 bakom mål o i hörnor. Långsidorna måste du sponsra Lakers för att kunna boka. Något sådant har jag svårt att se skulle funka här. Prismässigt inga problem men att de bättre platserna skulle tillhöra sponsorer..skulle bli ett jävla liv! Tror med att TV tar mycket..sätter man de i perspektiv så är inte "tvpengarna" så mycket värda egentligen!
|
|
|
Post by time on Mar 11, 2014 8:54:37 GMT 1
time ! Har du inte förstått det innan ? Det är vi i publiken som har skapat KHK och inte tvärt om ! och har man skapat en produkt då vill man fan att dom förvaltar den ! Bojkotten över? 500 mer på läktaren än förra matchen trots att den sändes i viasat.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 11, 2014 9:10:03 GMT 1
en drös ängelholmare hjälpte till
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 11, 2014 9:12:29 GMT 1
en drös ängelholmare hjälpte till Ja, räknar man högt var de väl 200..så en ökning var det iaf..ikväll blir det nog färre
|
|
|
Post by time on Mar 11, 2014 9:19:06 GMT 1
en drös ängelholmare hjälpte till Ja, räknar man högt var de väl 200..så en ökning var det iaf..ikväll blir det nog färre Tror inte de var mer än max 150. Låt säga 2900 KHKare. Vi får se om vi blir fler än 2900 ikväll. Talar emot: Vi förlorade igår, match 2 kvällar i rad För: Viasat sänder ej, en del kommer för att se säsongens ev sista hemmamatch. Mitt tips: 3104
|
|