|
Post by Fd sponsor on Mar 7, 2014 17:46:35 GMT 1
Qallahan; är Stefan bengtzen chef på Khk och beslutsfattande sedan tidigare chefen avsattes?
|
|
conny
Ungdomslirare
|
Post by conny on Mar 7, 2014 17:54:58 GMT 1
Ang. event och all som sker under matcherna Nu kör jag bil till matcherna men ! folk skrattar åt oss att man inte kan ta en öl i pauserna och då menar jag inte en folköl ! Det var ett år sedan man fick tillstånd och då hade man en naiv inställning att det skulle enbart gälla medlemmar och då fick man ju inte något folk till puben ! Hade man nu i år hängt på Blekinge trafiken (som går 10min efter match)och tänkt till och gjorde en insats på några tusenlappar så att det blev en lite barkänsla i gången så hade man säkert som andra föreningar fått in ett antal goa pengar !
|
|
|
Post by time on Mar 7, 2014 18:31:27 GMT 1
Där har du nog fel ! Vill man ha dit marginalpubliken så får nog du tänka till !!! Räknar du de som köpte säsongskort som marginalpublik?
|
|
|
Post by time on Mar 7, 2014 18:37:26 GMT 1
Men märkligt att det var 2100 säsongskort när målsättningen var att undvika negativt kval. Inte alls...för då fanns ändå ett tävlingsmoment, med uttalat mål; att klara sig kvar. Nu spelar vi egentligen inte för någonting. Tror faktiskt att det varit mer nu också, i en kvalmatch neråt. Alla tidigare kval har innehållit klara mål. Nu FINNS ju bara SHL som mål och då detta just nu är orealistiskt och kanske rentav skadligt... Spelar vi inte för att nå KS? Många påstår ju att denna är häfigare än SHL-slutspelet. Vill inte folk i Karlskrona se KHK i den serien? Tar man sig dit så kanske det kan ge 1,5 - 2 miljoner i intäkter. Vad tror ni detta i så fall skulle innebära för KHK's möjligheter nästa säsong? Är inte detta nog för att stötta laget i playoff så ser det väldigt mörkt ut för hockeyn i staun.
|
|
conny
Ungdomslirare
|
Post by conny on Mar 7, 2014 18:56:35 GMT 1
Marginalpublik är väl knappast dom som köper säsongskort ! hur tänkte du där ? att många säsongskort inte valt att förlänga är det nog som jag har sagt innan och Skarp säger i dagens blogg ! kvalserien till SHL ! Där får nog styrelsen tänka till ! Det är dags att vara ödmjuk ! på alla plan !
|
|
|
Post by time on Mar 7, 2014 18:58:55 GMT 1
Marginalpublik är väl knappast dom som köper säsongskort ! hur tänkte du där ? att många säsongskort inte valt att förlänga är det nog som jag har sagt innan och Skarp säger i dagens blogg ! kvalserien till SHL ! Där får nog styrelsen tänka till ! Det är dags att vara ödmjuk ! på alla plan ! Nej anser att det är stampublik. Därför jag undrade varför i princip inte alla förlängde dem.
|
|
conny
Ungdomslirare
|
Post by conny on Mar 7, 2014 19:04:57 GMT 1
time ! Har du inte förstått det innan ? Det är vi i publiken som har skapat KHK och inte tvärt om ! och har man skapat en produkt då vill man fan att dom förvaltar den !
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 7, 2014 19:07:44 GMT 1
Varför denna iver att förstöra kommande säsonger? KHK förtjänar inte supportrar som dig , Conny , utan något mycket bättre!
|
|
conny
Ungdomslirare
|
Post by conny on Mar 7, 2014 19:11:51 GMT 1
khkrille Utan supportrar och sponsorer som jag hade inte KHK levt...... det är väl dags för dig att snyta näsan och ställa dig i skamvrån !
|
|
|
Post by time on Mar 7, 2014 19:15:15 GMT 1
time ! Har du inte förstått det innan ? Det är vi i publiken som har skapat KHK och inte tvärt om ! och har man skapat en produkt då vill man fan att dom förvaltar den ! Jovisst. Men nu sägs det ju att det är Mats som ställt till det. Nya styrelsen har sparkat Mats och försöker reda ut det hela. Är det inte konstigt sätt att markera sitt missnöje på i så fall? Skjuta sig själv i foten anser jag. Vad tror du det skulle innebära för klubbens framtid om man nådde KS? En massa roliga matcher och kanske 1,5 - 2 millar (betydligt mindre vid fortsatt bojkott förstås) Utgångsläget inför nästa säsong påverkas en del eller?
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 7, 2014 19:16:24 GMT 1
Nej skamvrån är som gjord för "supportrar" som dig som inte tänker längre än näsan räcker! Det är i motgång vi ska vara starka och stötta och inte som du som kör till närmsta bonne, lassar bilen full med skit för att slänga på klubben! Kan man inte se storheten och framförallt vara stor själv så fattar man nog inte vad man sponsrar heller.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 7, 2014 19:17:55 GMT 1
time ! Har du inte förstått det innan ? Det är vi i publiken som har skapat KHK och inte tvärt om ! och har man skapat en produkt då vill man fan att dom förvaltar den ! Jovisst. Men nu sägs det ju att det är Mats som ställt till det. Nya styrelsen har sparkat Mats och försöker reda ut det hela. Är det inte konstigt sätt att markera sitt missnöje på i så fall? Skjuta sig själv i foten anser jag. Vad tror du det skulle innebära för klubbens framtid om man nådde KS? En massa roliga matcher och kanske 1,5 - 2 millar (betydligt mindre vid fortsatt bojkott förstås) Utgångsläget inför nästa säsong påverkas en del eller? Du ska få ett sånt här till: WOOOOORD!!
|
|
conny
Ungdomslirare
|
Post by conny on Mar 7, 2014 19:29:45 GMT 1
En styrelse som inte agerar efter så lång tid ! vad hände där ? Och khkkrille ! en kille som har åsikter om allt men fattar inte ett dyft om allt och ett dille ;-)
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 7, 2014 19:50:46 GMT 1
En styrelse som inte agerar efter så lång tid ! vad hände där ? Och khkkrille ! en kille som har åsikter om allt men fattar inte ett dyft om allt och ett dille ;-) Aoutch! Lol
|
|
|
Post by ksoze on Mar 7, 2014 20:51:54 GMT 1
Tror nog med lite eftertanke att Mr C (tror jag det var) har rätt i att soppan och uteblivna målsättningar har med saken att göra. KHKs målsättning utåt var även när de låg topp 3 efter typ 30-40 omgångar att klara sig kvar.. och inga nyförvärv plockades in i avgörande läge pga av ekonomiska trubbel, detta har nog oxå med saken att göra. Finns ingen hajp kring playoffen.. målet är ju uppfyllt! Har ingen målsättning att gå upp i SHL.. Klart de säger sig ha det, men det lurar nog inte många. Ni som kallar folk idioter och annat när de inte löser biljetter måste nog inse att den stora massan ligger inte sömnlösa efter en KHK förlust, och de allra flestas vardag påverkas minimalt om KHK vinner eller förlorar, de flesta har ett liv som funkar alldeles utmärkt både med och utan KHK. För den stora massan är det underhållning, som man inte alltid prioriterar, oavsett om det är positivt kval eller ej.. de flesta prioriterar kanske att lägga pengarna på stundande semestrar eller annat.. svårt och förstå för vissa kanske. Självklart är det så. Finns massor av folk i kommunen som aldrig varit på en hockeymatch. Personligen har jag aldrig legat sömnlös pga hockeyn och mitt liv fungerar alldeles utmärkt utan den. Men den är stort intresse. Försöker gå på så många matcher jag kan. Så trodde jag det fungerade för nästan alla med säsongskort. Jag tycker i alla fall det är märkligt att en del prioriterar grundserien högre än playoff. Två har sagt till mig att de inte skulle köpa playoffkort av ekonomiska skäl. Ett svepskäl i båda fallen när man skrapade lite på ytan. Nej, Time.. inget konstigt alls. Som sagt det är underhållning, vilket grundserien står för under de allra mörkaste månaderna, när det är som allra tråkigast. Då är det riktigt skönt och gå på hockey och få underhållning, spänning osv.. en annan fördel med säsongskort är att man vet vart man ska sitta, man slipper "krabbet" med lösbiljetter och sitta på olika ställen varje gång. Du kan köra hemifrån en halvtimme innan pucken släpps, du vet vart du skall sitta, du känner dina bänkgrannar.. osv. En så där skön social grej.. Du har något att se fram emot varje vecka, ibland har man tur att det är hockey ett par dagar i veckan och den veckan blir lite extra rolig att se fram emot, hjälper en igenom den tråkiga, mörka perioden på året. Har nog missat cirka 5 matcher i år pga av sjukdom och jobb, så jag skulle nog tjänat på att lösa lösbiljetter. Men för mig är det en skön känsla att jag vet att stolen jag har är "min". När det sen blir ett playoff, likt årets, så får man ställa den kostnaden mot andra kostnader. Jag har alltid löst ALLA kort de senaste 6-7 åren, men i år blev det inget av den enkla anledningen att jag inte har lust att lägga pengar på ett förkval till kvalet. Och har jag inte löst mitt kort till förkvalet så får jag inte lösa min plats till kvalet (om vi skulle gå dit). Hade jag haft en obegränsad "hockeybudget" så hade jag gladeligen lagt dessa pengar, både för min egen underhållnig samt att KHK behöver pengarna. Men min ekonomi går före KHKs i alla lägen.. Sen kanske det blir en enstaka match i det riktiga kvalet om vi skulle ta oss dit..
|
|