|
Post by khkkrille on May 13, 2014 15:58:07 GMT 1
Har inte glömt dom. Tror både Vik och Mif kommer vara bättre. SSK är ju inte i närheten av klara..AIK kan nog dänga in och annan "stjärna" med.
|
|
|
Post by Zäta on May 13, 2014 16:43:19 GMT 1
Har inte glömt dom. Tror både Vik och Mif kommer vara bättre. SSK är ju inte i närheten av klara..AIK kan nog dänga in och annan "stjärna" med. Jadu, dom är väl i nästan exakt samma stadie som både Malmö och Västerås. Vad det gäller utespelare så har Mif och Vik 16 spelare klara. SSk har 15.
|
|
|
Post by khkkrille on May 13, 2014 18:55:59 GMT 1
SSK är ju inte i närheten av klara..AIK kan nog dänga in och annan "stjärna" med. Jadu, dom är väl i nästan exakt samma stadie som både Malmö och Västerås. Vad det gäller utespelare så har Mif och Vik 16 spelare klara. SSk har 15. Jag menade med bomberna..MIF och VIK har ju satt sina producerande spelare och det har ju inte SSK gjort riktigt än..vi får vänta tills det är klart!
|
|
|
Post by Zäta on May 26, 2014 17:28:13 GMT 1
Jens Jakobs klar för Malmö. Tjääääna!!
|
|
|
Post by Zäta on May 27, 2014 18:56:10 GMT 1
Modig till BIK, känns märkligt.
|
|
|
Post by khkkrille on May 27, 2014 19:18:09 GMT 1
Modig till BIK, känns märkligt. Varför? SSK fick in en riktigt vass tjeck idag med..börjar se riktigt vassa ut!
|
|
|
Post by gloriel64 on May 27, 2014 19:39:14 GMT 1
Modig till BIK, känns märkligt. Varför? SSK fick in en riktigt vass tjeck idag med..börjar se riktigt vassa ut! Jag tror det blir årets flopp, laget alltså.
|
|
|
Post by khkkrille on May 27, 2014 19:52:41 GMT 1
Varför? SSK fick in en riktigt vass tjeck idag med..börjar se riktigt vassa ut! Jag tror det blir årets flopp, laget alltså. SSK?
|
|
|
Post by Zäta on May 27, 2014 20:01:59 GMT 1
Modig till BIK, känns märkligt. Varför? SSK fick in en riktigt vass tjeck idag med..börjar se riktigt vassa ut! Jag tycker helt enkelt inte att han är speciellt bra. Sällan det ser tryggt ut när jag sett honom spela. Vad det gäller Michal Gulasi har jag inte en susning om hur pass vass han är. Med tanke på att han verkar vara en defensiv klippa har han en hel del minusstatistik. SSK:s lagbygge imponerar inte ett smack på mig så här långt. Är väl bara Pastrnak och bröderna Ahlström som sticker ut? Tror SSK kan bli säsongens besvikelse faktiskt.
|
|
|
Post by khkkrille on May 27, 2014 20:17:44 GMT 1
Nä Modig är väl inte jättestark men det är något i luften där uppe i Bofors..3 förstamålvakter som gått till SHL senaste 3 åren inger respekt.
Har man lirat i Tjeckiska landslaget är man skicklig och håller SHL klass i mina ögon. Jag tror på SSK..de har lite kvar att värva plus att de har en jävligt bra tränare som kan få ut max och lite till av spelarna. På tränarfronten har vi gjort ett nerköp alla gånger, han är säkert omtyckt men det är inte allt, man måste ha rejält med kompetens också!
|
|
|
Post by Zäta on May 27, 2014 20:24:42 GMT 1
Det som talar för SSK mest är väl om Janne kan få truppen att spela som i trans som han lyckades med här.
Klart man är en duktig hockeyspelare om man spelar/spelat i tjeckiska landslaget. Vad jag förstår har han spelat 9 matcher som senior. Jag antar att det rör sig om träningslandskamper. Om det betyder SHL klass har jag svårt att avgöra. Varför inte stanna i Tjeckien och spela i en högstaliga då?
|
|
|
Post by time on May 27, 2014 22:31:51 GMT 1
Marc Zanetti, IKOs nye försteback känns väldigt tveksam för mig. Men Roger J har väl förhoppningsvis scoutat väl.
|
|
|
Post by Sverker on May 28, 2014 8:01:55 GMT 1
Mats Waltin ny tränare i Björklöven?
|
|
|
Post by gloriel64 on May 28, 2014 8:49:00 GMT 1
Jag tror det blir årets flopp, laget alltså. SSK? mmm, bara en känsla jag har, är mer regel än undantag att en topp-tippat lag varje år floppar, jag gissar SSK, tycker de ser ojämna ut i laget.
|
|
|
Post by Sverker on May 28, 2014 11:58:49 GMT 1
SSK:s nyförvärv Tim Sandberg, mv, Örebro Christoffer Aspeqvist, b, AIK Simon Löf, b, Brynäs David Lidström, b, Djurgården Michal Gulasi, b, Karlovy Vary Oscar Ahlström, f, AIK Victor Ahlström, f, AIK Jonas Djupvik Lövile, f, Nicklas Strid, f, Brynäs Erik Lindhagen, f, Västerås Francois Bouchard, f, Oskarshamn
Detta ser onekligen riktigt bra ut, SSK blir nog att räkna med denna säsongen.
|
|