|
Post by veteran on Mar 17, 2015 21:59:07 GMT 1
Säkert lite annat också. Sportchef, organisation, satsning inför nästa säsong etc.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 17, 2015 22:10:25 GMT 1
Jag tror att det var längden på kontraktet som var problemet, tryggheten, inte pengarna. Tror du har rätt
|
|
|
Post by time on Mar 18, 2015 0:20:05 GMT 1
Vet inte riktigt vad det har med saken att göra.. Men var kanske inte lika roligt att tänka till lite istället för att skriva inlägg efter inlägg om hur dåligt allting är. För att jag tycker mycket är dåligt? Är väl upp till honom och klubben att bevisa mej fel? Bevisen är överväldigande.
|
|
|
Post by gloriel64 on Mar 18, 2015 6:38:21 GMT 1
Kul att läsa gamla kommentarer då han kom till KHK, eller hur khkkrille
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Mar 18, 2015 7:44:31 GMT 1
Ja, lite dagisnivå.. "Allt är skit tills någon bevisat motsatsen"
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 18, 2015 9:14:21 GMT 1
Ja jag har inget emot att gå tillbaka och läsa de, jag hade fel, so what? Den som trodde att det skulle sluta som de gjort eller en i närheten kan ju räcka upp en hand. Kempe för att ta ett exempel har ju liknande om inte bättre meriter. Pelle hade några år som juniortränare,nåt som asassisterande,10 matcher med AIS, en säsong i italienska andraligan och så hästen ifjol? Imponerande på förhand? Nej
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 18, 2015 9:15:31 GMT 1
För att jag tycker mycket är dåligt? Är väl upp till honom och klubben att bevisa mej fel? Bevisen är överväldigande. Japp och ingen är väl gladare än jag heller
|
|
|
Post by khkregerar on Mar 18, 2015 10:25:09 GMT 1
Ja jag har inget emot att gå tillbaka och läsa de, jag hade fel, so what? Den som trodde att det skulle sluta som de gjort eller en i närheten kan ju räcka upp en hand. Kempe för att ta ett exempel har ju liknande om inte bättre meriter. Pelle hade några år som juniortränare,nåt som asassisterande,10 matcher med AIS, en säsong i italienska andraligan och så hästen ifjol? Imponerande på förhand? Nej Dock så räddade han kvar ett redan avhängt AIS på 10 matcher. Dessutom tog han upp Hästen till allsvenskan som misslyckats hur många år i rad som helst. Imponerande? Ja.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 18, 2015 12:19:07 GMT 1
Ja jag har inget emot att gå tillbaka och läsa de, jag hade fel, so what? Den som trodde att det skulle sluta som de gjort eller en i närheten kan ju räcka upp en hand. Kempe för att ta ett exempel har ju liknande om inte bättre meriter. Pelle hade några år som juniortränare,nåt som asassisterande,10 matcher med AIS, en säsong i italienska andraligan och så hästen ifjol? Imponerande på förhand? Nej Dock så räddade han kvar ett redan avhängt AIS på 10 matcher. Dessutom tog han upp Hästen till allsvenskan som misslyckats hur många år i rad som helst. Imponerande? Ja. Vet inte om jag håller med om att det är så imponerande..
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Mar 18, 2015 17:03:39 GMT 1
Ja jag har inget emot att gå tillbaka och läsa de, jag hade fel, so what? Den som trodde att det skulle sluta som de gjort eller en i närheten kan ju räcka upp en hand. Kempe för att ta ett exempel har ju liknande om inte bättre meriter. Pelle hade några år som juniortränare,nåt som asassisterande,10 matcher med AIS, en säsong i italienska andraligan och så hästen ifjol? Imponerande på förhand? Nej För mig personligen var det mest dina uttalanden om Pelle och hans tidigare medlemskap i Livets Ord jag vände mig mot och inte dina tankar om honom som tränare.
|
|
|
Post by hoackii on Mar 18, 2015 17:12:37 GMT 1
Ja jag har inget emot att gå tillbaka och läsa de, jag hade fel, so what? Den som trodde att det skulle sluta som de gjort eller en i närheten kan ju räcka upp en hand. Kempe för att ta ett exempel har ju liknande om inte bättre meriter. Pelle hade några år som juniortränare,nåt som asassisterande,10 matcher med AIS, en säsong i italienska andraligan och så hästen ifjol? Imponerande på förhand? Nej För mig personligen var det mest dina uttalanden om Pelle och hans tidigare medlemskap i Livets Ord jag vände mig mot och inte dina tankar om honom som tränare. Men ska man vara ärlig så är det väl just det där med Livets ord och att en vuxen karl tror på tomten, som gjorde att man kunde ha sina tvivel. Men han verkar ju kunna hålla sin knäppgökssida för sig själv och är ju faktiskt en modern ledare som kör en riktigt modern hockey. Sedan får vi inte glömma att han levererat en säsong hos oss. Det är nog den andra säsongen som är den svåra. Men ingen kan ta ifrån honom att han gjort det bra i år och jag är glad att han ville förlänga.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Mar 18, 2015 17:20:14 GMT 1
För mig personligen var det mest dina uttalanden om Pelle och hans tidigare medlemskap i Livets Ord jag vände mig mot och inte dina tankar om honom som tränare. Men ska man vara ärlig så är det väl just det där med Livets ord och att en vuxen karl tror på tomten, som gjorde att man kunde ha sina tvivel. Men han verkar ju kunna hålla sin knäppgökssida för sig själv och är ju faktiskt en modern ledare som kör en riktigt modern hockey. Sedan får vi inte glömma att han levererat en säsong hos oss. Det är nog den andra säsongen som är den svåra. Men ingen kan ta ifrån honom att han gjort det bra i år och jag är glad att han ville förlänga. Att kalla någon för knäppgök bara för att personen i fråga är religiös är oerhört ignorant enligt mig. Så länge man ej tvingar på sin tro på andra så får man väl vara precis vad man vill? Om tomten ger dig trygghet och svar på jobbiga frågor så är jag knappast rätt person att döma dig för detta.
|
|
|
Post by wodmatte on Mar 18, 2015 17:26:58 GMT 1
tror du e på fel forum i fall du med tror på tomtar vad jag menar då är att jag inte heller gillar nån religon oavset vilken och är osäker på i fall inte alla som tror på gud är galna eller liknande men släper det där då jag inte tycker detta e forum för och ta upp sådant
|
|
|
Post by time on Mar 18, 2015 17:38:59 GMT 1
För mig personligen var det mest dina uttalanden om Pelle och hans tidigare medlemskap i Livets Ord jag vände mig mot och inte dina tankar om honom som tränare. Men ska man vara ärlig så är det väl just det där med Livets ord och att en vuxen karl tror på tomten, som gjorde att man kunde ha sina tvivel. Men han verkar ju kunna hålla sin knäppgökssida för sig själv och är ju faktiskt en modern ledare som kör en riktigt modern hockey. Sedan får vi inte glömma att han levererat en säsong hos oss. Det är nog den andra säsongen som är den svåra. Men ingen kan ta ifrån honom att han gjort det bra i år och jag är glad att han ville förlänga. Ja vore ju märkligt om det inte var svårare andra säsongen när vi avancerat upp i SHL. Personligen var jag impad av Hånberg redan innan han kom hit tack vare hans insatser framförallt i Vita Hästen. De hade försökt gå upp i 18 år innan. Kanske bara tur? Ja i så fall har jag gärna en tränare som för tur med sig. Eller tror nån att det kanske är andra saker som spelar in?
|
|
|
Post by hoackii on Mar 18, 2015 17:58:29 GMT 1
Men ska man vara ärlig så är det väl just det där med Livets ord och att en vuxen karl tror på tomten, som gjorde att man kunde ha sina tvivel. Men han verkar ju kunna hålla sin knäppgökssida för sig själv och är ju faktiskt en modern ledare som kör en riktigt modern hockey. Sedan får vi inte glömma att han levererat en säsong hos oss. Det är nog den andra säsongen som är den svåra. Men ingen kan ta ifrån honom att han gjort det bra i år och jag är glad att han ville förlänga. Att kalla någon för knäppgök bara för att personen i fråga är religiös är oerhört ignorant enligt mig. Så länge man ej tvingar på sin tro på andra så får man väl vara precis vad man vill? Om tomten ger dig trygghet och svar på jobbiga frågor så är jag knappast rätt person att döma dig för detta. Eh, jag sa ju just att han faktiskt höll sin knäppgökssida för sig själv och i det ligger ju att han inte tvingar på någon annan sina stolligheter. Det är möjligt att du inte är rätt person att döma någon för att den tror på tomten, men själv känner jag mig väldigt säker på att göra det och kan med full visshet konstatera att varken tomten eller gud finns på riktigt och om man tror det är man ju per definition en knäppgök. Att man behöver ha en låtsaskompis i sin fantasi för att få trygghet, känns ju inte helt stabilt för en vuxen människa, MEN som jag skrev så verkar han ju hålla det för sig själv och då stör det mig inte. Jag tror snarare att det är bra att andra säsongen kommer i en högre serie, för då behöver man faktiskt inte jämföra. Nu är läget ett helt nytt och att hänga kvar med eller utan kval räknas som succe. Och bara så att jag slipper tjafsa om det i oändlighet. Jag är jätteglad att Hånberg skrev på eftersom han verkar vara en modern och duktig ledare som förespråkar en modern och bra hockey. Jag har väldigt svårt att se att vi skulle kunna få in någon bättre. Men trots detta är det ingen garanti att han kommer att lyckas lika bra nästa år.
|
|