|
Post by Sverker on Feb 24, 2017 22:30:37 GMT 1
Svara också gärna på frågan: Vad har blivit bättre? Publiksnittet? Resultaten? Spelet? Räcker det att några ledare blivit nöjda? Räcker det att vissa spelare blivit nöjda?
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 24, 2017 23:14:11 GMT 1
Svara också gärna på frågan: Vad har blivit bättre? Publiksnittet? Resultaten? Spelet? Räcker det att några ledare blivit nöjda? Räcker det att vissa spelare blivit nöjda? 1 Vi har tagit en seger 2 Blandar du in publiksnitt i vem av Molin och Pelle som står i båset? Löjligt. 3 läs nr 1 4 Ja och nej 5 Ja absolut är det en bättre situation. 6. Ja absolut är det en bättre situation. Ingen är större än klubben, det gäller smile Pelle med
|
|
|
Post by noll1 on Feb 24, 2017 23:27:40 GMT 1
Jag hade faktiskt gärna gett Hånberg denna säsongen ut men efter 11 raka förluster och tomt i kassan fanns två val. 1. gör ingenting 2. sparka Hånberg
Inget av dem var en garanterad vinnare och bägge hade fördelar och nackdelar.
I mitt tycke var nummer två det mest rätta valet då man iaf har försökt göra någonting och det *kunde* ha gett en förbättring, vilket så klart hade varit välkommet. Men för mig var den absolut största anledningen att klubben redan hade bestämt sig för att inte förlänga med Hånberg och man på detta sättet får en möjlighet att testa Molin som tränare inför nästa säsong. Utan detta är jag nämligen övertygad om att Molin hade varit vår huvudtränare nästa år och jag tror inte riktigt han är huvudtränar-material och på detta sättet kan klubbem få någon form av känsla för var han står.
Något som talade emot att det skulle bli bättre med Molin som huvudtränare var att det sades att han ändå redan styrde allt så varför skulle det påverka att låta honom ta över? Detta var jag oroad över och hittills verkar det definitivt som om det har infriats. PP är precis lika kass som innan, målskyttet fungerar precis lika illa som innan och försvaret har vid vissa mål varit rent uselt. Belin hade en artikel som undrade varför Madsen spelade i slutminuterna då vi jagar kvittering då han endast gjort ett enda mål under säsongen, håller med där. Jag gilar inte heller vår förstafemma där alla tre verkar vilja snurra med pucken och lägga bakom-ryggen-pass, visst snurras det rätt friskt men det händer väldigt lite framåt. Jag har för mig att denna femman fanns tidigare i serien men har ersatts av andra, verkar som om det var mer korrekt.
Det finns saker som är bättre. Vi fokuserar inte alls på domarna längre vilket gör att vi slutar be om utvisningar och istället fortsätter spela och faktiskt istället får några utvisningar med oss. Detta var tydligt from första matchen då vi inte fick med oss några PP men Molin efter matchen rakt av meddelade att vi inte sätter oss i situationer där det blir utvisningar istället för att skylla på domarna.
Så har det blivit bättre? Nope, det kan man inte påstå. Tror dessutom att vi hade vunnit en av Rögle/Lkp/Lkp-matcherna även med Hånberg som coach så resultatet hade troligen varit liknande eller samma.
Var det ändå rätt att sparka Hånberg? Ja, jag tycker det var det. När det gjordes visste vi inte hur det skulle gå och det *kunde* ha fungerat och kan fortfarande göra det.
Så som jag ser det så fick klubben välja mellan att 'gratis' testa en möjlig tränare under ett tio-tal matcher eller ge Hånberg ett mer värdigt avslut. Klubben valde samma väg som jag skulle gjort men jag räknade inte med att (många?) fans höll Hånberg högre än klubben.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 24, 2017 23:34:02 GMT 1
Kopierar detta inlägg rakt av!! ( ska detta ältas nästa säsong också? Om fem år? Kommer Hånberg tillbaka då?)
|
|
|
Post by Sverker on Feb 24, 2017 23:36:57 GMT 1
Löjliga svar. Klart är publiksnittet viktigt, det ger ju inkomster. Räkna själv 600 (mindre åskådare) * 157 kr * 2. Blir mycket pengar, ca 200 000. Tror man ska ta hänsyn till minskningen, för jag tror/vet att många som köpt biljetter till enskilda matcher inte gör det längre. Jag är en av dem. Tycker du det är löjligt? Men du kanske swishar till insamlingen? Tror med säkerhet att vi tagit en seger även om Pelle varit kvar.
Dina svar börjar bli riktigt löjliga. Har verkligen respekterat din syn och åsikter, men det kommer jag verkligen att ompröva.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 24, 2017 23:45:34 GMT 1
noll 1: bra inlägg! Trots att vi inte tycker lika.
Detta att testa tränare är inget jag köper, en hjälptränare är en hjälptränare. Så för mg har Molin aldrig varit ett alt som tränare i KHK.
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 25, 2017 7:32:46 GMT 1
Löjliga svar. Klart är publiksnittet viktigt, det ger ju inkomster. Räkna själv 600 (mindre åskådare) * 157 kr * 2. Blir mycket pengar, ca 200 000. Tror man ska ta hänsyn till minskningen, för jag tror/vet att många som köpt biljetter till enskilda matcher inte gör det längre. Jag är en av dem. Tycker du det är löjligt? Men du kanske swishar till insamlingen? Tror med säkerhet att vi tagit en seger även om Pelle varit kvar. Dina svar börjar bli riktigt löjliga. Har verkligen respekterat din syn och åsikter, men det kommer jag verkligen att ompröva. Jag sa väl inte att det inte var viktigt?! Jag sa att en sviktande publik inte beror vem som står i båset, inte i första hand åtminstone. Varför göra Pelle större än klubben, det är det jag inte förstår, du har ju varit med i svängen själv och borde vara fullt medveten om dess spelregler? Att med säkerhet säga något sådant, det kan du inte för det är enbart spekulation. Vi kanske vunnit alla tre med Pelle men vad tjänar en sådan spekulation för syfte? Och ja, jag har swischat nån hundralapp till insamlingen faktiskt. Du kanske upplever mej som löjlig men jag är så in i helvete trött på lidandet om Hånberg (du är absolut inte den ende) så då klarar jag inte hålla upp nivån. Igår gav jag mej inte ens tid att ge dej ett långt och utförligt svar men tycker noll1 fick sagt mycket av det jag tycker i frågan.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 25, 2017 10:57:03 GMT 1
Vad menar ni med "att göra Pelle större än klubben"? Blir han det för att man tycker klubben agerat fel?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 25, 2017 12:16:08 GMT 1
Vi vet att du tycker de gjort fel! Har läst det 100 ggr nu! Tror alla vet det utan att höra det fler ggr... Berätta vad meningen är att tjata mer om det. Precis lika självklart att skicka Ranieri f ö. Tror knappast beslutet var lätt, men man har väntat på vändning väldigt länge och till slut måste gränsen vara nådd. Kan vi lägga ner detta nu? Eller då du ju inte är intresserad av khk längre, skriv på annan plats
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 25, 2017 12:41:08 GMT 1
Qallahan, va fan alla är väl välkomna att skriva här??!!
Sverker, du gör Pelle större än klubben genom att säga "jag slutar supporta khk pga Pelle fick gå". Du kanske inte varit någon riktig supporter från början vad vet jag? Går jag till mej själv skulle ett sådant agerande vara otänkbart. Jag kritiserar gärna personer i klubben men jag skulle aldrig straffa klubben pga hur de agerar, jag skulle inte sitta hemma och tjura om tex Söder, som är en personlig favorit, inte fick förlängt. Skulle nog inte ens komma på tanken. Men alla är vi olika men din ståndpunkt i frågan begriper jag tyvärr inte.
På tal om ingenting, någon som har Rolfs mailadress?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 25, 2017 13:40:32 GMT 1
Jag har alltid stört mig när folk säger att folk kan sticka...men nu är jag så trött på detta ämne så jag spyr... Ska försöka ignorera om det fortsätter. Jag anser mig ha förklarat min åsikt flera ggr. Sedan vet jag inte varför det inte kan acceptera att åsikterna är olika. Du...jag...även madhawk...m fl tycker ju likadant
|
|
|
Post by noll1 on Feb 25, 2017 16:39:37 GMT 1
Qallahan, va fan alla är väl välkomna att skriva här??!! Sverker, du gör Pelle större än klubben genom att säga "jag slutar supporta khk pga Pelle fick gå". Du kanske inte varit någon riktig supporter från början vad vet jag? Går jag till mej själv skulle ett sådant agerande vara otänkbart. Jag kritiserar gärna personer i klubben men jag skulle aldrig straffa klubben pga hur de agerar, jag skulle inte sitta hemma och tjura om tex Söder, som är en personlig favorit, inte fick förlängt. Skulle nog inte ens komma på tanken. Men alla är vi olika men din ståndpunkt i frågan begriper jag tyvärr inte. På tal om ingenting, någon som har Rolfs mailadress? Sprang på Rolf under matchen så jag kollade rolf.lindberg@khk.se
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 25, 2017 17:22:40 GMT 1
Qallahan, va fan alla är väl välkomna att skriva här??!! Sverker, du gör Pelle större än klubben genom att säga "jag slutar supporta khk pga Pelle fick gå". Du kanske inte varit någon riktig supporter från början vad vet jag? Går jag till mej själv skulle ett sådant agerande vara otänkbart. Jag kritiserar gärna personer i klubben men jag skulle aldrig straffa klubben pga hur de agerar, jag skulle inte sitta hemma och tjura om tex Söder, som är en personlig favorit, inte fick förlängt. Skulle nog inte ens komma på tanken. Men alla är vi olika men din ståndpunkt i frågan begriper jag tyvärr inte. På tal om ingenting, någon som har Rolfs mailadress? Sprang på Rolf under matchen så jag kollade rolf.lindberg@khk.se Tackar!
|
|