|
Post by khkregerar on Mar 18, 2015 18:01:36 GMT 1
Dock så räddade han kvar ett redan avhängt AIS på 10 matcher. Dessutom tog han upp Hästen till allsvenskan som misslyckats hur många år i rad som helst. Imponerande? Ja. Vet inte om jag håller med om att det är så imponerande.. På vilket sätt är det inte imponerande?
|
|
|
Post by hoackii on Mar 18, 2015 18:16:43 GMT 1
Vet inte om jag håller med om att det är så imponerande.. På vilket sätt är det inte imponerande? Klart att det är imponerande, det är ju bara surgnällighet om man inte kan erkänna det. Han har en omvittnat bra ledarstil och verkar verkligen kunna få ihop en grupp vilket är a och o i lagidrott.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 18, 2015 19:34:23 GMT 1
Ja jag har inget emot att gå tillbaka och läsa de, jag hade fel, so what? Den som trodde att det skulle sluta som de gjort eller en i närheten kan ju räcka upp en hand. Kempe för att ta ett exempel har ju liknande om inte bättre meriter. Pelle hade några år som juniortränare,nåt som asassisterande,10 matcher med AIS, en säsong i italienska andraligan och så hästen ifjol? Imponerande på förhand? Nej För mig personligen var det mest dina uttalanden om Pelle och hans tidigare medlemskap i Livets Ord jag vände mig mot och inte dina tankar om honom som tränare. Religiösa fanatiker, japp jag kallar deras anhängare så, har jag fortfarande inte mycket för.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 18, 2015 19:36:07 GMT 1
För mig personligen var det mest dina uttalanden om Pelle och hans tidigare medlemskap i Livets Ord jag vände mig mot och inte dina tankar om honom som tränare. Men ska man vara ärlig så är det väl just det där med Livets ord och att en vuxen karl tror på tomten, som gjorde att man kunde ha sina tvivel. Men han verkar ju kunna hålla sin knäppgökssida för sig själv och är ju faktiskt en modern ledare som kör en riktigt modern hockey. Sedan får vi inte glömma att han levererat en säsong hos oss. Det är nog den andra säsongen som är den svåra. Men ingen kan ta ifrån honom att han gjort det bra i år och jag är glad att han ville förlänga. Exakt så!
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 18, 2015 19:38:45 GMT 1
Men ska man vara ärlig så är det väl just det där med Livets ord och att en vuxen karl tror på tomten, som gjorde att man kunde ha sina tvivel. Men han verkar ju kunna hålla sin knäppgökssida för sig själv och är ju faktiskt en modern ledare som kör en riktigt modern hockey. Sedan får vi inte glömma att han levererat en säsong hos oss. Det är nog den andra säsongen som är den svåra. Men ingen kan ta ifrån honom att han gjort det bra i år och jag är glad att han ville förlänga. Ja vore ju märkligt om det inte var svårare andra säsongen när vi avancerat upp i SHL. Personligen var jag impad av Hånberg redan innan han kom hit tack vare hans insatser framförallt i Vita Hästen. De hade försökt gå upp i 18 år innan. Kanske bara tur? Ja i så fall har jag gärna en tränare som för tur med sig. Eller tror nån att det kanske är andra saker som spelar in? De har inte gjort allvarliga försök att gå upp i 18 år. Den allvarliga satsningen började först när de tog in Sune Bergman.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 18, 2015 19:42:51 GMT 1
På vilket sätt är det inte imponerande? Klart att det är imponerande, det är ju bara surgnällighet om man inte kan erkänna det. Han har en omvittnat bra ledarstil och verkar verkligen kunna få ihop en grupp vilket är a och o i lagidrott. Var ni lika impad av Kempe?? Liknande meriter..Om Sundsvall eller TAIF går upp tokhyllar ni deras tränare med då?? Låter underligt..Tror ni är enögda..lätt att hoppa och studsa när man har facit i hand..
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Mar 19, 2015 7:17:12 GMT 1
Klart att det är imponerande, det är ju bara surgnällighet om man inte kan erkänna det. Han har en omvittnat bra ledarstil och verkar verkligen kunna få ihop en grupp vilket är a och o i lagidrott. Var ni lika impad av Kempe?? Liknande meriter..Om Sundsvall eller TAIF går upp tokhyllar ni deras tränare med då?? Låter underligt..Tror ni är enögda..lätt att hoppa och studsa när man har facit i hand.. Tror nog alla hade lite tvivel och oro över tränarvalet, dels av besvikelse över Jannes flykt, dels av att Hånberg var lite oprövad och ratad (även om den biten redan då kändes konstig). Dock, klubben tog ju inte in honom utan att känna att han var rätt person för jobbet. Vi kunde gott försöka lära oss lita på de som sköter "familjen KHK" lite bättre. Hittills har vi inte mycket att klaga på i efterhand. De små gupp som har uppstått i vägen har man ändå löst och i slutänden på bästa sätt. Så, luta er tillbaka, spänn fast säkerhetsbältena och njut av turen. ...och låt det här forumet sjuda av liv på ett positivt sätt.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 19, 2015 8:02:21 GMT 1
Japp precis,alla kände tvivel men få vill erkänna det.
|
|
|
Post by Sverker on May 8, 2015 9:43:38 GMT 1
Grattis till utmärkelsen ÅRETS COACH!!!!!
|
|
|
Post by vsn on May 8, 2015 10:39:06 GMT 1
Grattis! Jävligt välförtjänt!
|
|
|
Post by khkkrille on May 8, 2015 10:48:25 GMT 1
I vilket sammanhang?
|
|
|
Post by jompa on May 8, 2015 10:57:35 GMT 1
Grattis !!!
|
|
|
Post by vsn on May 8, 2015 11:14:43 GMT 1
|
|
|
Post by Zäta on May 8, 2015 12:55:13 GMT 1
Ska bli väldigt intressant att se Hånbergs ledarskap i SHL. Kan han få våra "HA spelare" att ta ytterligare ett kliv? Om det lyckats så ställer han ju ett antal frågor till övriga elitklubbar i SHL.
|
|
|
Post by khkkrille on May 8, 2015 13:38:26 GMT 1
|
|