|
Post by time on Jul 23, 2014 11:42:21 GMT 1
Det som oroar mej mest är att man räknar med 1800 kort, vilket det inte ser ut att bli (hoppas jag har fel). Vad händer med budgeten om det blir 500 kort mindre? Man har ju sålt rabatterade kort och skatteåterbäringen har kommit, så det borde varit 1500 sålda nu, när man budgeterat med 1800, eller? Varför då? Du har ju själv inte köpt ...
|
|
|
Post by Sverker on Jul 24, 2014 8:47:59 GMT 1
Det som oroar mej mest är att man räknar med 1800 kort, vilket det inte ser ut att bli (hoppas jag har fel). Vad händer med budgeten om det blir 500 kort mindre? Man har ju sålt rabatterade kort och skatteåterbäringen har kommit, så det borde varit 1500 sålda nu, när man budgeterat med 1800, eller? Varför då? Du har ju själv inte köpt ... Hur vet du att jag inte köpt? Varit på kansliet och frågat?
|
|
|
Post by time on Jul 24, 2014 9:01:37 GMT 1
Varför då? Du har ju själv inte köpt ... Hur vet du att jag inte köpt? Varit på kansliet och frågat? Haha nej Men när du skrev detta så antydde du att du inte köpt utan att du nog skulle köpa. Men även jag är oroad över var försäljningen av säsongskort ska landa. Om det blir en dålig försäljning så krävs det att det går bra på isen för att få med bl.a. medgångarna och hålla uppe publiksnittet.
|
|
|
Post by time on Jul 24, 2014 9:28:31 GMT 1
Sponsorsintäkterna verkar ju inte vara några problem. Tråkigt om publikintäkterna skulle bli det.
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 24, 2014 10:42:08 GMT 1
Sponsorsintäkterna verkar ju inte vara några problem. Tråkigt om publikintäkterna skulle bli det. Man får väl skylla sej självt
|
|
|
Post by krickan on Jul 24, 2014 15:55:37 GMT 1
Sponsorsintäkterna verkar ju inte vara några problem. Tråkigt om publikintäkterna skulle bli det. Man får väl skylla sej självt Men vilka får lida för det?? Klubben, ja ekonomiskt. Supportrarna, ja, i form av sämre stämning i arenan, i förlängningen billigare lag, helt utan chans att ta in dyrare spelare, och risk att halka ner i ettan. Gå nu o köp era kort o var med o skapa stämning i arenan!
|
|
|
Post by Sverker on Jul 24, 2014 19:46:34 GMT 1
Tyvärr blir inte HA mer intressant än Div 1 nästa säsong.
|
|
|
Post by time on Jul 24, 2014 20:00:44 GMT 1
Tyvärr blir inte HA mer intressant än Div 1 nästa säsong. Nu handlar denna tråd om 2014/2015.
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 24, 2014 22:30:00 GMT 1
Tyvärr blir inte HA mer intressant än Div 1 nästa säsong. Nu handlar denna tråd om 2014/2015. Iofs..men de då/nu ledande oersonerna har sett till så denna säsong med är ointressant..vi gavs inte en ärlig chans..tack Mats!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jul 24, 2014 22:40:51 GMT 1
sjukt att snacka om att de får skylla sig själva! Det är ju bara att skjuta sig själv i foten. Krickan har helt rätt... Blåst eller inte, jag vill ju se så bra hockey som möjligt. Oavsett vad Mats (m fl) är orsak till, så är det givetvis inte medvetet för att blåsa oss och jävlas med företagen. Snarare är det ju tvärt om...att viljan varit för stor. Räcker då inte hjärnan till... SHL eller div 3...jag skulle ALDRIG överge mitt lag! Laget är inte bara de som har hand om pengarna..
Och HA är inte intressantare än div 1? Nähä...kommer alltid att vara MKT bättre hockey! F ö så tycker jag att div 1 vara fantastiskt efter alla år i underjorden
|
|
|
Post by Zäta on Jul 24, 2014 23:04:24 GMT 1
Nu handlar denna tråd om 2014/2015. Iofs..men de då/nu ledande oersonerna har sett till så denna säsong med är ointressant..vi gavs inte en ärlig chans..tack Mats! På vilket sätt är denna säsongen ointressant? Förra säsongen va väl ingen superhit på förhand. Men den blev ju ganska kul eller? Helt plötsligt verkar alla tro att det är en självklarhet att vi ska vara med i toppen och kriga, att allt annat är en katastrof. Samma man som tog oss högt upp förra säsongen har byggt denna säsongens lag. Målet är topp 8. det är väl inte helt jävla omöjligt.
|
|
|
Post by time on Jul 25, 2014 10:21:06 GMT 1
sjukt att snacka om att de får skylla sig själva! Det är ju bara att skjuta sig själv i foten. Krickan har helt rätt... Blåst eller inte, jag vill ju se så bra hockey som möjligt. Oavsett vad Mats (m fl) är orsak till, så är det givetvis inte medvetet för att blåsa oss och jävlas med företagen. Snarare är det ju tvärt om...att viljan varit för stor. Räcker då inte hjärnan till... SHL eller div 3...jag skulle ALDRIG överge mitt lag! Laget är inte bara de som har hand om pengarna.. Och HA är inte intressantare än div 1? Nähä...kommer alltid att vara MKT bättre hockey! F ö så tycker jag att div 1 vara fantastiskt efter alla år i underjorden Kunde inte sagt det bättre själv Så talar en sann supporter!
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 25, 2014 10:44:03 GMT 1
Iofs..men de då/nu ledande oersonerna har sett till så denna säsong med är ointressant..vi gavs inte en ärlig chans..tack Mats! På vilket sätt är denna säsongen ointressant? Förra säsongen va väl ingen superhit på förhand. Men den blev ju ganska kul eller? Helt plötsligt verkar alla tro att det är en självklarhet att vi ska vara med i toppen och kriga, att allt annat är en katastrof. Samma man som tog oss högt upp förra säsongen har byggt denna säsongens lag. Målet är topp 8. det är väl inte helt jävla omöjligt. Det har jag egentligen sagt innan. För att sammanfatta lite: Denna säsongen är den stora chansen att gå upp i SHL och det kommer vi troligtvis (jag är 100 på de) inte att göra pga att ekonomin är som den är. Vi har inte kunnat vara med alls och hugga på de lite bättre lirarna. Topp 8 är fullt möjligt, skulle sbnarare bli lite besviken om man inte blev det. Efter denna säsongen stängs mer eller mindre SHL och kvalserien skrotas. Det i sin tur gör juatt KHK nått vägs ände även om man säkert kommer ha SHL som ambition så kommer detinte vara realistiskt att något lag tar sej dit
|
|
|
Post by Sverker on Jul 25, 2014 12:58:54 GMT 1
Tyvärr blir inte HA mer intressant än Div 1 nästa säsong. Nu handlar denna tråd om 2014/2015. Nu svarade jag på krickans inlägg, där hon/han ser en "risk" i att halka ner i div 1. Nästa säs kanske det är bättre att vara i div 1 rent ekonomiskt? Många derbymatcher och korta resor. Nästa säsong möts 1:an och 2:an i HA i bästa av fem. Vinnaren där möter sista lag i SHL i bäst av 7, vinnaren där spelar i SHL säsongen efter. Tror du ngt HA lag kommer att kunna ta sej upp framöver? Jag har iaf svårt att se det. Tyvärr såg SHL att HA blev för intressant medialt och då såg man till att i princip stänga SHL. Jag är KHK supporter oavsett om de spelar i HA eller Div 1.
|
|
|
Post by time on Jul 25, 2014 13:15:44 GMT 1
Nu handlar denna tråd om 2014/2015. Nu svarade jag på krickans inlägg, där hon/han ser en "risk" i att halka ner i div 1. Nästa säs kanske det är bättre att vara i div 1 rent ekonomiskt? Många derbymatcher och korta resor. Nästa säsong möts 1:an och 2:an i HA i bästa av fem. Vinnaren där möter sista lag i SHL i bäst av 7, vinnaren där spelar i SHL säsongen efter. Tror du ngt HA lag kommer att kunna ta sej upp framöver? Jag har iaf svårt att se det. Tyvärr såg SHL att HA blev för intressant medialt och då såg man till att i princip stänga SHL. Jag är KHK supporter oavsett om de spelar i HA eller Div 1. Ja det tror jag. Men helt klart blir det svårare än i en mer chansartad kvalserie
|
|