|
Post by krickan on Jul 25, 2014 14:46:59 GMT 1
Tyvärr blir inte HA mer intressant än Div 1 nästa säsong. Givetvis försvinner en hel del spänning, men måste ändå säga att jag fortsatt hellre ser allsvensk hockey än div1 hockey här i stan.
|
|
|
Post by krickan on Jul 25, 2014 14:49:00 GMT 1
Nu handlar denna tråd om 2014/2015. Iofs..men de då/nu ledande oersonerna har sett till så denna säsong med är ointressant..vi gavs inte en ärlig chans..tack Mats! Varför ointressant? Är jäkligt sugen på att se vad detta lag kan prestera. Kommer sen mer folk än budgeterat på matcherna finns öppning för mer spelare.
|
|
|
Post by krickan on Jul 25, 2014 14:53:51 GMT 1
Nu handlar denna tråd om 2014/2015. Nu svarade jag på krickans inlägg, där hon/han ser en "risk" i att halka ner i div 1. Nästa säs kanske det är bättre att vara i div 1 rent ekonomiskt? Många derbymatcher och korta resor. Nästa säsong möts 1:an och 2:an i HA i bästa av fem. Vinnaren där möter sista lag i SHL i bäst av 7, vinnaren där spelar i SHL säsongen efter. Tror du ngt HA lag kommer att kunna ta sej upp framöver? Jag har iaf svårt att se det. Tyvärr såg SHL att HA blev för intressant medialt och då såg man till att i princip stänga SHL. Jag är KHK supporter oavsett om de spelar i HA eller Div 1. Risken jag (han) ser är att intresset dalar än mer om vi åker ner i 1an igen. Div1 kan aldrig vara bättre än allsvenskan om man tittar på hockeyn som spelas. Ekonomiskt ja, sportsligt nej. Sent from my D6503 using proboards
|
|
|
Post by wodmatte on Jul 25, 2014 15:52:27 GMT 1
säger mer eller mindre som mister q spela ingen roll vilken serier hkh spelar i jag kommer tycka alla andra serier är o intresanta mena jag ha fan inte ens sneglat på nån mach i elitseriern sen 95 nånting senast kunde inte bryt sig mindre är bara khk för mig i svensk hockey
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jul 25, 2014 19:33:59 GMT 1
Fattar över huvud taget inte snacket om att det blir så svårt att ta sig till SHL och att det därför skulle bli ointressant. Hur kan någon ens tänka tanken, när klubben började i div 3 2001? Det är ju knappast för att vi ska bli svenska mästare, jag går på hockey! För det måste ju vara det som är målet redan nu, när man bara tjatar om chansen att ta sig till SHL? Tänk på Bofors, som ständigt är i toppen. För att aldrig ändå komma nära SHL. De borde ju lagt ner vid detta laget... Hör inte ens att de tjatar SHL så mycket som här
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 25, 2014 21:03:43 GMT 1
Fattar över huvud taget inte snacket om att det blir så svårt att ta sig till SHL och att det därför skulle bli ointressant. Hur kan någon ens tänka tanken, när klubben började i div 3 2001? Det är ju knappast för att vi ska bli svenska mästare, jag går på hockey! För det måste ju vara det som är målet redan nu, när man bara tjatar om chansen att ta sig till SHL? Tänk på Bofors, som ständigt är i toppen. För att aldrig ändå komma nära SHL. De borde ju lagt ner vid detta laget... Hör inte ens att de tjatar SHL så mycket som här För att idrott går ut på att förbättra sej? Har man inte SHL som ett framtida mål så är det väldigt konstigt. Man har ju vision 2020 men den satte man väl när de gamla reglerna gällde och ekonomin var sund , dags att kolla över målsättningen kanske? Jag vill se ett lag med ambition och vilja ( nu snackar jag inte spelare utan klubben). Ett div3 lag kan ha som ambition att förbättra sitt resultat från säsongen innan tex. I HA kan man inte förbättra sej mer än att komma 1a..att avancera är en utopi! I framtiden, för att göra HA intressant, hade jag ju gärna sett ett likadant slutspel som SHL har och att vinnaren ev går direkt upp
|
|
|
Post by Sverker on Jul 25, 2014 22:23:45 GMT 1
Fattar över huvud taget inte snacket om att det blir så svårt att ta sig till SHL och att det därför skulle bli ointressant. Hur kan någon ens tänka tanken, när klubben började i div 3 2001? Det är ju knappast för att vi ska bli svenska mästare, jag går på hockey! För det måste ju vara det som är målet redan nu, när man bara tjatar om chansen att ta sig till SHL? Tänk på Bofors, som ständigt är i toppen. För att aldrig ändå komma nära SHL. De borde ju lagt ner vid detta laget... Hör inte ens att de tjatar SHL så mycket som här För att idrott går ut på att förbättra sej? Har man inte SHL som ett framtida mål så är det väldigt konstigt. Man har ju vision 2020 men den satte man väl när de gamla reglerna gällde och ekonomin var sund , dags att kolla över målsättningen kanske? Jag vill se ett lag med ambition och vilja ( nu snackar jag inte spelare utan klubben). Ett div3 lag kan ha som ambition att förbättra sitt resultat från säsongen innan tex. I HA kan man inte förbättra sej mer än att komma 1a..att avancera är en utopi! I framtiden, för att göra HA intressant, hade jag ju gärna sett ett likadant slutspel som SHL har och att vinnaren ev går direkt upp Klok som vanligt, inte bara det, realistisk också. Du är inte ensam om din syn, bara så du vet. Det finns fler realistiska KHK supporters!
|
|
|
Post by time on Jul 26, 2014 9:53:28 GMT 1
Fattar över huvud taget inte snacket om att det blir så svårt att ta sig till SHL och att det därför skulle bli ointressant. Hur kan någon ens tänka tanken, när klubben började i div 3 2001? Det är ju knappast för att vi ska bli svenska mästare, jag går på hockey! För det måste ju vara det som är målet redan nu, när man bara tjatar om chansen att ta sig till SHL? Tänk på Bofors, som ständigt är i toppen. För att aldrig ändå komma nära SHL. De borde ju lagt ner vid detta laget... Hör inte ens att de tjatar SHL så mycket som här Instämmer. Det absolut viktigaste nu är att få en stabil ekonomi o en stabil plats i HA. Förstår noll när vissa tycker det är lika intressant att spela i ettan och samtidigt vill att man ska ha SHL som mål ....
|
|
|
Post by time on Jul 26, 2014 9:54:43 GMT 1
För att återgå till trådens ämne.
1002 sålda nu (minst)
|
|
|
Post by Zäta on Jul 26, 2014 10:58:17 GMT 1
Det tar sig.
|
|
wolfe
Ungdomslirare
Uffe Sj?gren
|
Post by wolfe on Jul 26, 2014 11:05:11 GMT 1
sjukt att snacka om att de får skylla sig själva! Det är ju bara att skjuta sig själv i foten. Krickan har helt rätt... Blåst eller inte, jag vill ju se så bra hockey som möjligt. Oavsett vad Mats (m fl) är orsak till, så är det givetvis inte medvetet för att blåsa oss och jävlas med företagen. Snarare är det ju tvärt om...att viljan varit för stor. Räcker då inte hjärnan till... SHL eller div 3...jag skulle ALDRIG överge mitt lag! Laget är inte bara de som har hand om pengarna.. Och HA är inte intressantare än div 1? Nähä...kommer alltid att vara MKT bättre hockey! F ö så tycker jag att div 1 vara fantastiskt efter alla år i underjorden Kunde inte sagt det bättre själv Så talar en sann supporter! Håller helt med.
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 26, 2014 11:36:18 GMT 1
För att återgå till trådens ämne. 1002 sålda nu (minst) Mm och en vecka kvar att handla ungefär..jävla vilken rusning som måste till..fast såklart, det är publiken det är fel på och inte produkten såklart..
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 26, 2014 11:43:30 GMT 1
Fattar över huvud taget inte snacket om att det blir så svårt att ta sig till SHL och att det därför skulle bli ointressant. Hur kan någon ens tänka tanken, när klubben började i div 3 2001? Det är ju knappast för att vi ska bli svenska mästare, jag går på hockey! För det måste ju vara det som är målet redan nu, när man bara tjatar om chansen att ta sig till SHL? Tänk på Bofors, som ständigt är i toppen. För att aldrig ändå komma nära SHL. De borde ju lagt ner vid detta laget... Hör inte ens att de tjatar SHL så mycket som här Instämmer. Det absolut viktigaste nu är att få en stabil ekonomi o en stabil plats i HA. Förstår noll när vissa tycker det är lika intressant att spela i ettan och samtidigt vill att man ska ha SHL som mål .... Japp, håller med att det viktigaste är ekonomin, tyvärr tyckte ju inte förra och delar av nuvarande ledningen det.. Det kortsiktiga målet som du nämner är ju helt riktigt men det BORDE vara något helt annat. Detta borde vara säsongen där vi skulle varit med och attackerat på allvar men det kan vi inte.. Att du inte förstår att framtida Allsvenskan kommer bli ointressant får stå för dig, kan inte hjälpa dig med det. Tycker man det är roligt och intressant när en 52 omgångar lång serie är avgjord för många lag redan i omgång 20 så är ju allsvenskan anno 15/16 verkligen något för dig och övriga 1100 i publiken.
|
|
|
Post by darthvader on Jul 26, 2014 16:38:55 GMT 1
Fan vad folk gnäller. Vi kommer att hamna i SHL en vacker dag, det tror jag. Men nu är jag glad för att vi lirar i HockeyAllsvenskan och jag har inga problem med att vi gör det ett bra tag till för att bygga upp organisationen och allt runtomkring.
Och en annan sak, KÖP SÄSONGSKORT!!!
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 26, 2014 17:04:58 GMT 1
Fan vad folk gnäller. Vi kommer att hamna i SHL en vacker dag, det tror jag. Men nu är jag glad för att vi lirar i HockeyAllsvenskan och jag har inga problem med att vi gör det ett bra tag till för att bygga upp organisationen och allt runtomkring. Och en annan sak, KÖP SÄSONGSKORT!!! Mm fast då rekommendera jag twitter..där gnäller tydligen ingen utan där är allt klubben gör oklanderligt. .
|
|