|
Post by Sverker on Dec 3, 2015 20:16:41 GMT 1
Häftigt att se Rögle faktiskt. De har 5 juniorer i laget mot HV! 2 av dom är med i deras första och andra PP uppställningar!
Är Ahnelöv skadad? Eller räckte en miss för att han gjort sitt?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 3, 2015 21:20:13 GMT 1
bra fråga. Hoppas det beror på att man måste skriva kontrakt med honom och inte vågar det pga av att man ev behöver något bättre senare... Har ju målat in sig i ett hörn med alla halvdana backar
|
|
|
Post by Bart on Dec 3, 2015 22:04:50 GMT 1
Aronsson, Westerlund och linder kan bytas ut direkt
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Dec 4, 2015 0:32:05 GMT 1
Häftigt att se Rögle faktiskt. De har 5 juniorer i laget mot HV! 2 av dom är med i deras första och andra PP uppställningar! Är Ahnelöv skadad? Eller räckte en miss för att han gjort sitt? Man behöver skriva rookie-kontrakt med Ahnelöv och tror att man i detta läget hellre sparar pengarna till att eventuellt ta in någon som är mer rutinerad och bättre innan fönstret stänger.
|
|
|
Post by Sverker on Dec 4, 2015 9:17:29 GMT 1
Måste inte Rögle skriva såna avtal med sina juniorer som inte varit med i ursprungstruppen?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 4, 2015 10:11:17 GMT 1
Jag vet inte...det handlade väl om hur många minuter de spelade?
|
|
|
SHL 15/16
Dec 4, 2015 10:35:05 GMT 1
via mobile
Post by Medgångssupportern on Dec 4, 2015 10:35:05 GMT 1
Precis så, juniorer få endast spela x antal minuter, efter det måste kontrakt skrivas. Kommer inte ihåg exakt hur många minuter, men det vet säkert någon annan.
|
|
|
Post by time on Dec 6, 2015 10:11:43 GMT 1
Spelar vi som senaste matcherna så lär inte något HA-lag vinna 4 matcher mot oss såvida inte någon oljeshejk vill vara med o leka.
|
|
|
SHL 15/16
Dec 6, 2015 14:18:42 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Dec 6, 2015 14:18:42 GMT 1
Vad tycker ni om mrmadhawks utspel om back to back matcher? Jag tycker det är ett riktigt roligt koncept om man tar hänsyn till det geografiska. Back to back med Frölunda var ju ganska kass för vår del medan matcherna mot Växjö var klockrena tycker jag..mycket folk och fest måste ju ändå va målet med konceptet?
|
|
|
Post by Sverker on Dec 6, 2015 14:29:36 GMT 1
Vad tycker ni om mrmadhawks utspel om back to back matcher? Jag tycker det är ett riktigt roligt koncept om man tar hänsyn till det geografiska. Back to back med Frölunda var ju ganska kass för vår del medan matcherna mot Växjö var klockrena tycker jag..mycket folk och fest måste ju ändå va målet med konceptet? Jag kan hålla med honom. Tycker alla lag ska möta varandra under första fjärdedelen osv. Man skulle iofs kunna ha back to back i omg 13-14, när det vänder. Mot VF var det inte bra, värst för VF, men dom fixade ju det bra.
|
|
|
Post by Sardaukar on Dec 6, 2015 14:58:41 GMT 1
Spelar vi som senaste matcherna så lär inte något HA-lag vinna 4 matcher mot oss såvida inte någon oljeshejk vill vara med o leka. Precis min tanke. Tycker uppriktigt synd om grabbarna att de inte fick med sig några poäng mot Växjö.
|
|
|
Post by Sverker on Dec 6, 2015 15:39:57 GMT 1
Spelar vi som senaste matcherna så lär inte något HA-lag vinna 4 matcher mot oss såvida inte någon oljeshejk vill vara med o leka.[/ Hoppas du har rätt. Men Leksand hade nog några såna perioder ifjol och vann dessutom fler matcher. Undrar om deras supporters tänkte likadant då?
|
|
|
Post by vlhjohan on Dec 7, 2015 8:50:55 GMT 1
Ett par saker efter helgensmatcher, skoj med back to back med 10 mil mellan lagen, ärligt talat lider jag lite med er, tycker ni gör 2 bra matcher och med lite flyt kunde plockat 3-6 pinnar och hux flux hade ni hade haft känn på lagen ovan. Jag stör mig lite på att vi spelar med en dålig inställning båda matcherna men vi lyckas ändå ta alla pinnarna, läste en blogg i helgen - den bloggaren hade pratat med en spelare i ett annat SHL lag ang detta i helgen och spelaren menade på att bra lag bara gör det dem behöver göra och inte mer,kan kanske vara så men känns ju rätt risky... Tycker det var riktigt skoj med så många KHKare på plats i VIDA i lördags, se fan till att hålla er kvar ! fan så mycket roligare med nästan fullt och massa bortafans än tex AIK med några lokala tuffingar i buren, blev dock tyvärr lite besviken över ABB arena i fredags, man kan tycka att dem borde hunnit lite längre men jag märkte ingen skillnad alls sedan jag var där förra året, Rögle hann ju bygga hela sin arena över sommaren, jeje hoppas den blir bra tills nästa sässe för då kommer vi ner igen och då ska ni spela SHL
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 7, 2015 11:34:27 GMT 1
Känns precis som du säger...alla lag gör bara precis vad som krävs för att slå oss. Det är ju därför vi lyckas förlora alla matcher mot bottenlagen också. De tar bara i lite mer
|
|
|
Post by Sardaukar on Dec 7, 2015 12:53:46 GMT 1
Ett par saker efter helgensmatcher, skoj med back to back med 10 mil mellan lagen, ärligt talat lider jag lite med er, tycker ni gör 2 bra matcher och med lite flyt kunde plockat 3-6 pinnar och hux flux hade ni hade haft känn på lagen ovan. Jag stör mig lite på att vi spelar med en dålig inställning båda matcherna men vi lyckas ändå ta alla pinnarna, läste en blogg i helgen - den bloggaren hade pratat med en spelare i ett annat SHL lag ang detta i helgen och spelaren menade på att bra lag bara gör det dem behöver göra och inte mer,kan kanske vara så men känns ju rätt risky... Tycker det var riktigt skoj med så många KHKare på plats i VIDA i lördags, se fan till att hålla er kvar ! fan så mycket roligare med nästan fullt och massa bortafans än tex AIK med några lokala tuffingar i buren, blev dock tyvärr lite besviken över ABB arena i fredags, man kan tycka att dem borde hunnit lite längre men jag märkte ingen skillnad alls sedan jag var där förra året, Rögle hann ju bygga hela sin arena över sommaren, jeje hoppas den blir bra tills nästa sässe för då kommer vi ner igen och då ska ni spela SHL Hoppas du har rätt. Som älmhultsbo är det perfekt att ha ett par bortamatcher så nära. Tyvärr blir väl nästa bortamatch 30/12 helt betydelselös, och då tänker jag inte gynna er kassa
|
|