|
SHL 15/16
Dec 1, 2015 16:04:51 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Dec 1, 2015 16:04:51 GMT 1
Inget mer än Hånbergs sätt att uttrycka sej och hur spelet sett ut. Han står ju laget närmast ändå. Kanske man håller på att få ihop laget lite bättre? Inte fan vet jag egentligen, jag bara hoppas utan förhoppning Ja vi är nog på väg upp, vi tog ju poäng av Örebro som slog VF borta. Haha precis, de måste innebära att vi typ är bäst i Sverige nu va? Att det räcker och att det är nog hoppas jag att de tycker,om de är förmögna att ändra det är dock en annan femma.
|
|
|
Post by Sverker on Dec 1, 2015 19:58:17 GMT 1
Finns ingen HA tråd, så jag skriver här. Intervjun med VIKs sportchef. "Vi tränar hårt nu (som Malmö ifjol), vi har som mål att vinna HA och få möta KHK. Vi är revansch sugna. Där var han säker, han sa inte att "få möta sista laget i SHL" Jag är inte säker på att vi tar dem i ett playoff, trots att de förlorar mot vilka som helst i HA.
|
|
|
Post by Sverker on Dec 1, 2015 20:28:45 GMT 1
Finns ingen HA tråd, så jag skriver här. Intervjun med VIKs sportchef. "Vi tränar hårt nu (som Malmö ifjol), vi har som mål att vinna HA och få möta KHK. Vi är revansch sugna. Där var han säker, han sa inte att "få möta sista laget i SHL" Jag är inte säker på att vi tar dem i ett playoff, trots att de förlorar mot vilka som helst i HA. Det som oroar mig är bl.a att en spelar som Sorkin bara blir bättre och bättre, han var ju oduglig i början. Idag saknar de sina tre bästa cf mot VH och är ändå överlägsna.
|
|
|
Post by Bart on Dec 1, 2015 20:42:43 GMT 1
Överlägsna ? 2-2 i paus hemma mot VH. Har sett Västerås ett antal matcher och man får inte skrämsel hicka. Skulle nu vik komma topp två så får laget ta det då. Största hotet o motståndare är KHK själva.
|
|
|
Post by Sverker on Dec 1, 2015 21:01:47 GMT 1
Överlägsna ? 2-2 i paus hemma mot VH. Har sett Västerås ett antal matcher och man får inte skrämsel hicka. Skulle nu vik komma topp två så får laget ta det då. Största hotet o motståndare är KHK själva. Kan man inte vara överlägsna i spelet för att det står 2-2? Menar du att vi är överlägsna alla HA lag? Tyvärr är jag inte lika övertygad.
|
|
|
Post by Bart on Dec 1, 2015 21:03:46 GMT 1
Inte överlägsna HA lagen men i bäst av sju. Och varför oroa sig för vik dom blir ej topp två.
|
|
|
Post by Bart on Dec 1, 2015 21:29:59 GMT 1
Så ja. Nytt poäng tapp för vik. Likadant som mot khk i kvalserien. Skjuter mängder av skott men till vilken nytta 47-17 i skott men dom skjuter ta mig fan på allt även bakis rån förlängd målinje likt ifrån sarghörn. Jag njuter av att dom tappar poäng.
|
|
|
Post by Sverker on Dec 1, 2015 22:03:21 GMT 1
Inte överlägsna HA lagen men i bäst av sju. Och varför oroa sig för vik dom blir ej topp två. Så du ser det? Blir dom inte topp 2 slipper vi dom?
|
|
|
Post by Bart on Dec 1, 2015 22:45:08 GMT 1
Helt rätt. Den som lever får se sen hoppas att khk löser eventuellt kval. Och om det går vägen har klubben 4 milj i eget kapital nästa år. Blir nog svårt med svikande publik och uteblivna restaurang inkomster.
|
|
|
Post by Zäta on Dec 2, 2015 7:51:21 GMT 1
Helt rätt. Den som lever får se sen hoppas att khk löser eventuellt kval. Och om det går vägen har klubben 4 milj i eget kapital nästa år. Blir nog svårt med svikande publik och uteblivna restaurang inkomster. Jag hade inte räknat bort Västerås. Dom ligger inte speciellt långt efter. Kortare väg upp än ner för deras del och en jävla massa poäng att spela om.
|
|
|
Post by time on Dec 2, 2015 8:41:16 GMT 1
Av det jag sett HITTILS av VIK så skall det till en mental kolaps av KHK om de ska förlora 4 matcher mot dem. MEN mycket kan hända fram till playoff.
|
|
|
Post by Zäta on Dec 2, 2015 9:37:32 GMT 1
Precis, Nu är det inte kval. Vi blir förhoppningsvis bättre. Men förmodligen lagen underifrån med. Det går inte att underskatta någon i ett kval!
|
|
|
Post by Sverker on Dec 2, 2015 14:06:29 GMT 1
Av det jag sett HITTILS av VIK så skall det till en mental kolaps av KHK om de ska förlora 4 matcher mot dem. MEN mycket kan hända fram till playoff. Vem kunde tro att Rögle vid den här tiden ifjol skulle kunna ta sig till SHL?
|
|
|
Post by time on Dec 2, 2015 14:17:56 GMT 1
Av det jag sett HITTILS av VIK så skall det till en mental kolaps av KHK om de ska förlora 4 matcher mot dem. MEN mycket kan hända fram till playoff. Vem kunde tro att Rögle vid den här tiden ifjol skulle kunna ta sig till SHL? Nej precis. Pratar bara om nuläget.
|
|
|
SHL 15/16
Dec 2, 2015 15:31:02 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Dec 2, 2015 15:31:02 GMT 1
Av det jag sett HITTILS av VIK så skall det till en mental kolaps av KHK om de ska förlora 4 matcher mot dem. MEN mycket kan hända fram till playoff. Vem kunde tro att Rögle vid den här tiden ifjol skulle kunna ta sig till SHL? Eller KHK
|
|