|
Post by qALLAHAN on Apr 1, 2015 16:38:25 GMT 1
Hoppas jag faktiskt inte alls...var ju helt väck halva säsongen! Och det var INTE i SHL...
|
|
|
Post by gloriel64 on Apr 1, 2015 16:53:02 GMT 1
Jimmy A kritar på kontraktet närsomhelst Lihagen och Bergström snart också, vad bra, då har vi alla i stort sett klara förutom en forward till, suck.
|
|
|
Post by benderman on Apr 1, 2015 17:44:07 GMT 1
Bara klagomål, klagomål......inget nytt på den fronten o lik förbannad ska vi spela i SHL.
9 backar 15 forwards Finns gott om plats att fylla med spets, riktigt bra spets. Dom som ligger på plats 14,15 kommer säkert att lånas ut.
Jag kan hålla med om Cruseman o J.Andersson men jag tror att dom killar har ännu mer att ge, däremot är jag skeptiskt när det gäller Lövstedt. Fast han är en målskytt o kan kanske blixtra till i SHL.......lex McDonald. Söder o Larsson, vet inte men kultbärare har dom blivit. Dom trodde nog inte att dom skulle spela i SHL när dom kom med Kempe från Skövde för 4 år sen.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 1, 2015 18:05:17 GMT 1
Bara klagomål, klagomål......inget nytt på den fronten o lik förbannad ska vi spela i SHL. 9 backar 15 forwards Finns gott om plats att fylla med spets, riktigt bra spets. Dom som ligger på plats 14,15 kommer säkert att lånas ut. Jag kan hålla med om Cruseman o J.Andersson men jag tror att dom killar har ännu mer att ge, däremot är jag skeptiskt när det gäller Lövstedt. Fast han är en målskytt o kan kanske blixtra till i SHL.......lex McDonald. Söder o Larsson, vet inte men kultbärare har dom blivit. Dom trodde nog inte att dom skulle spela i SHL när dom kom med Kempe från Skövde för 4 år sen. Ja, allt är som vanligt. Tyst som i graven under matchserien med Västerås och några veckor därefter men nu har de vaknat till liv igen.
|
|
|
Post by veteran on Apr 1, 2015 18:24:52 GMT 1
Kellman står på kontrakt och där är alla säkra på att han kan bryta. Ingen som tror att klubben har rättighet att säga upp kontrakt iom avancemanget? Muppar...
|
|
|
Post by gloriel64 on Apr 1, 2015 19:04:58 GMT 1
Bara klagomål, klagomål......inget nytt på den fronten o lik förbannad ska vi spela i SHL. 9 backar 15 forwards Finns gott om plats att fylla med spets, riktigt bra spets. Dom som ligger på plats 14,15 kommer säkert att lånas ut. Jag kan hålla med om Cruseman o J.Andersson men jag tror att dom killar har ännu mer att ge, däremot är jag skeptiskt när det gäller Lövstedt. Fast han är en målskytt o kan kanske blixtra till i SHL.......lex McDonald. Söder o Larsson, vet inte men kultbärare har dom blivit. Dom trodde nog inte att dom skulle spela i SHL när dom kom med Kempe från Skövde för 4 år sen. Man måste väll få prata om truppen på detta forum under silly season? Annars kan vi lika gärna lägga ner hela forumet. Nu är det så att produkten KHK blir 50% dyrare att se på, då vill man ju ha lite valuta, eller? Jag litar helt på att Sundlöv fixar det här, men vi kan inte skrika på kontrakt åt allt och alla, även om vi kan låna ut en del får vi säkert stå för huvudparten av lönen. Jag tycker att det är viktigt att låta många gå som inte tar en plats, redan nu, ge de chansen att hitta en ny klubb, det duger inte att vissa kan blixtra till, nu är det krig i varje byte mot jävligt bra spelare, då måste vi ha spelare som håller, inte " kanske håller ". Det spelar ingen roll hur bra spelare vi har i första/andra line om inte alla krigar/håller klass nog att freda vårat mål eller skapa chanser eller energi åt andra. Antingen tar vi vår SHL plats seriöst eller också skiter vi i det, inget halvdant likt Kempes första bygge till HA.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 1, 2015 19:23:06 GMT 1
Efter ditt senaste inlägg Gloriel blir man ännu mer oförstående när du babblar om Fredrik Hetta och Palmberg..
|
|
|
Post by gloriel64 on Apr 1, 2015 19:50:24 GMT 1
Efter ditt senaste inlägg Gloriel blir man ännu mer oförstående när du babblar om Fredrik Hetta och Palmberg.. Ironi, det vet du mycket väl, eller missnöjesironi Henrik Hetta vill jag ha dock
|
|
|
Post by veteran on Apr 1, 2015 20:11:28 GMT 1
Att jämföra årets lag med Kempes gäng är ju bara löjligt. Vi hade flera år med massvis av värvningar av spelare som peakat. Sista 2 åren har "alla" utvecklats i klubben en jävla skillnad det. Vi behöver dock ett dussin nya kvalitetsspelare för att toppa. Men ännu finns väl ingen mening med att gapa rakt ut?
|
|
|
Post by gloriel64 on Apr 1, 2015 20:28:43 GMT 1
Att jämföra årets lag med Kempes gäng är ju bara löjligt. Vi hade flera år med massvis av värvningar av spelare som peakat. Sista 2 åren har "alla" utvecklats i klubben en jävla skillnad det. Vi behöver dock ett dussin nya kvalitetsspelare för att toppa. Men ännu finns väl ingen mening med att gapa rakt ut? 12 nya? Med de kontrakt som vi har nu och Jimmy, Lihagen och Bergström så blir det över 30 spelare, hur tänker du då? Japp, kanske löjligt att jämföra, steget är enormt mycket större till SHL, skillnaden är inte jämförbar, 10 ggr svårare steg alla plan, juniorer, organisation, spelare.
|
|
|
Post by aloviak on Apr 1, 2015 20:38:14 GMT 1
Troligen blir målvakterna kvar enligt vad Hånberg sa på Aftonbladet prod
|
|
|
Post by veteran on Apr 1, 2015 20:45:12 GMT 1
27 gubbar i truppen. En knippe av dem du kallar klara försvinner, inte jättesvårt. Organisationen och junisverksamheten hör väl knappast hemma här? Men visst kan Asplöven bryta ner SSK finns det nog en möjlighet att vi kan växa in i en högre nivå på alla plan. Tror knappast Sundlöv flyttat ner hit på 4 år utan en plan, på vinst eller förlust liksom? Vad tror du?
|
|
|
Post by gloriel64 on Apr 1, 2015 20:54:14 GMT 1
Som jag sa, jag litar helt på Sundlöv, men jag säger igen, vi kan inte behålla alla, jag tror ett tiotal måste få tack och hej.
|
|
|
Post by gloriel64 on Apr 1, 2015 20:59:23 GMT 1
Om jag skall vara ärlig så blir J20 nästan lika spännande att följa, hoppas de ruckar lite på garantin bara, som bävern påpekade.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 1, 2015 21:05:06 GMT 1
Efter ditt senaste inlägg Gloriel blir man ännu mer oförstående när du babblar om Fredrik Hetta och Palmberg.. Ironi, det vet du mycket väl, eller missnöjesironi Henrik Hetta vill jag ha dock Då är jag med och håller med om Henrik!
|
|