|
Post by qALLAHAN on Feb 7, 2016 23:51:08 GMT 1
ja, det känns som otroligt små intäkter hela tiden. Det presenteras "ny samarbetspartner" både nu och då...men vad fan ger dessa för intäkter? Vad innebär samarbetspartner? Väntar på ordet "storsponsor". Inga företagsgrupper...ingenting nu...det var tydligen roligare för företagen i div 1? (nu vill jag med detta inte säga att jag inte uppskattar alla småsponsorer som gör vad de kan!)
|
|
|
Post by Zäta on Feb 8, 2016 8:26:34 GMT 1
Förmodligen är det så att kostnaderna för att kunna bli partner är så pass hög att det kanske inte finns utrymme för satsningar under säsongen? För dom flesta företagarna.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 8, 2016 9:16:07 GMT 1
Precis...och jag efterlyser ju just jättarna och inte "dom flesta företagarna"...
|
|
|
Post by chriande on Feb 8, 2016 10:42:55 GMT 1
Min maggropskänsla säger att det kommer ytterligare en spelare Hoppas att det är en center som ligger på 70% i tekningarna.
|
|
|
Post by Bart on Feb 8, 2016 10:55:02 GMT 1
Spets är mycket dyrt o khk är black. Chad Kolarik lämnar kloten men såna spetsar till khk är blott en våt dröm. ?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 8, 2016 12:57:52 GMT 1
Min maggropskänsla säger att det kommer ytterligare en spelare Hoppas att det är en center som ligger på 70% i tekningarna. Ja, nu kändes det hopplöst igen, mot Linköping...vad hamnade statsen på i den matchen? Kändes som de hade en utpräglad taktik att bara gå in och låsa motståndaren, medan någon annan tog pucken.
|
|
|
Post by time on Feb 8, 2016 13:17:05 GMT 1
jo, men att ha pengarna och ÄNDÅ ramla ner, känns inte tilltalande...visst är det ett stort dilemma och man upphör aldrig att fråga sig vad storföretagen i stan är...synd att ABB mest verkar intresserade att få namnet uppläst i form av ABB arena. Att också kliva in o hjälpa till att få laget kvar i SHL verkar inte intressant. Vad vore t ex en miljon för dem? Nu när det är akutläge och fara för existensen... SAAB ??
|
|
|
Post by vsn on Feb 8, 2016 13:32:08 GMT 1
Hoppas att det är en center som ligger på 70% i tekningarna. Ja, nu kändes det hopplöst igen, mot Linköping...vad hamnade statsen på i den matchen? Kändes som de hade en utpräglad taktik att bara gå in och låsa motståndaren, medan någon annan tog pucken. 29-31 totalt. Kellman 7-7 Holzapfel 8-7 Larsson 9-8 Söder 2-5 + Bergström 2-3 Guter 1-0 Cruseman 0-1
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 8, 2016 14:10:47 GMT 1
oj...var det så jämnt?? Otroligt så fel man kan uppfatta det =)
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Feb 8, 2016 23:47:48 GMT 1
oj...var det så jämnt?? Otroligt så fel man kan uppfatta det =) Jag tycker faktiskt tekandet har sett riktigt ok ut de senaste matcherna, ungefär samma som med PP.
|
|
|
Post by gloriel64 on Feb 9, 2016 15:22:32 GMT 1
Hade hoppats på tvillingarna till nästa år men de har idag förnyat sina kontrakt, inga khk hjärtan där alls verkar det som. Nu ser jag det så att det vore skönt att slippa se de i khk dress framöver, samma känsla som jag har för Jensen.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 9, 2016 15:28:37 GMT 1
Vi kan ju knappast dra i dom, innan vi vet var vi spelar...men visst är det sorgligt om de har så bråttom att signa nytt...
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 9, 2016 16:56:00 GMT 1
Vi kan ju knappast dra i dom, innan vi vet var vi spelar...men visst är det sorgligt om de har så bråttom att signa nytt... Här håller jag med dig,vi vet inte vart vi spelar. Såklart de vill ha sina kontrakt så fort som möjligt. Det vill nog alla spelare och klubbar
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 9, 2016 17:10:53 GMT 1
Jo, men de riskerar väl knappast att bli kontraktlösa?! Och de kan väl tjäna mer om det blir konkurrens om dem?
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 9, 2016 17:45:03 GMT 1
Jo, men de riskerar väl knappast att bli kontraktlösa?! Och de kan väl tjäna mer om det blir konkurrens om dem? De kanske trivs i Brynäs? De vet vad de får
|
|