|
Post by vsn on May 28, 2015 20:19:35 GMT 1
Okej, ja jag tycker att det är lite svårt att hitta någon information om det där. En "handlingsplan" är ju lagom diffust, men jag tror att du har rätt i det du skriver. Det betyder alltså att det fortfarande finns en teoretisk chans att SIF anser att KHKs handlingsplan inte uppfyller kraven? (Om kommunfullmäktige klantar till det igen + stora förseningar på leverans av arena-delar) Teoretisk risk hoppas jag du menar? Haha, ja självklart. Klantigt formulerat av mig.
|
|
|
Post by gloriel64 on Jun 3, 2015 12:44:35 GMT 1
Suck, miljöpartiet, Sophia Botorp kan inte mycket hockey " tänk om de åker ut om ett halvår "
|
|
|
Post by vsn on Jun 3, 2015 12:57:09 GMT 1
Suck, miljöpartiet, Sophia Botorp kan inte mycket hockey " tänk om de åker ut om ett halvår " Ett gott skratt förlänger livet. Tack! =D Men egentligen är det sjukt vilka gråa fyrkantiga människor som sitter i kommunfullmäktige.
|
|
|
Post by gloriel64 on Jun 3, 2015 13:07:47 GMT 1
En sak är säker, jag skall aldrig mer ta Miljöpartiets parti, i någon fråga.
|
|
|
Post by kaffe on Jun 3, 2015 13:08:26 GMT 1
Suck, miljöpartiet, Sophia Botorp kan inte mycket hockey " tänk om de åker ut om ett halvår " Nu tror jag inte att hon är särskilt kunnig på hockey heller men med seriestart 16 September och sista omgång 8 Mars, skulle man kunna tänka sig att man har förlorat sina matcher mot laget från HA redan mot slutet på Mars och det skulle då innebära att man spelat i 6 månader och nån vecka eller två innan man åkt ut. Jag vet inte om det finns några datum satta än för dessa matcher, men räknar man från spelstart tycker jag inte det är fel att säga att man kan åka ut efter ett halvår. Om det bara felar nån vecka eller två alltså. Kommer inte hända oss dock.
|
|
|
Post by gloriel64 on Jun 3, 2015 13:24:12 GMT 1
Orkar inte lyssna på dem längre, de svävar iväg en del om orättvisor mot ridklubb och kvinnor.
|
|
|
Post by vsn on Jun 3, 2015 13:25:22 GMT 1
Orkar inte lyssna på dem längre, de svävar iväg en del om orättvisor mot ridklubb och kvinnor. Jotack, men det var väl inte så oväntat. Har inte så mycket att göra på jobbet så slölyssnar lite. Blir mest irriterad faktiskt.
|
|
|
Post by gloriel64 on Jun 3, 2015 13:29:03 GMT 1
Orkar inte lyssna på dem längre, de svävar iväg en del om orättvisor mot ridklubb och kvinnor. Jotack, men det var väl inte så oväntat. Har inte så mycket att göra på jobbet så slölyssnar lite. Blir mest irriterad faktiskt. Samma här, på jobbet och lyssnar, blir arg.
|
|
|
Post by vsn on Jun 3, 2015 13:31:43 GMT 1
Bothorp borde ju inte få uttala sig...
Vem har hört om nåt vattenställe i Kristianstad? Inte jag i alla fall...
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Jun 3, 2015 13:52:03 GMT 1
Sköna härskartekniker från kärringen Fries.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Jun 3, 2015 14:09:12 GMT 1
Bothorp borde ju inte få uttala sig... Vem har hört om nåt vattenställe i Kristianstad? Inte jag i alla fall... Troligtvis inte många, men det är många som har varit där utan att ha vetat om det. "Vattenriket" är i stort sett hela Kristianstad kommun, men själva Naturum (det man talade om) är relativt nybyggt.
|
|
|
Post by vsn on Jun 3, 2015 14:10:33 GMT 1
Bothorp borde ju inte få uttala sig... Vem har hört om nåt vattenställe i Kristianstad? Inte jag i alla fall... Troligtvis inte många, men det är många som har varit där utan att ha vetat om det. "Vattenriket" är i stort sett hela Kristianstad kommun, men själva Naturum (det man talade om) är relativt nybyggt. Haha ok. Vilka nötter vi har i kommunfullmäktige. Ett under att Karlskrona ens överlever som kommun... Kräver votering på ett 65 - 8-beslut.. och sen votering på ett 62 - 3-beslut. Jävla idioter i MP.
|
|
|
Post by Sardaukar on Jun 4, 2015 8:43:45 GMT 1
MP är det största hotet för vårt land.
|
|
|
Post by Zäta on Jun 4, 2015 8:44:41 GMT 1
Mycket bra utav Rolf!!
Diskussionerna om utbyggnaden av Arena Karlskrona har varit engagerande. Det är med glädje och tillförsikt vi konstaterar att utbyggnaden nu sker. Det finns mindre delar i helheten som vi och kommunen haft intensiva diskussioner kring, intressanta förskjutningar i ansvar, ny praxis för framtida kostnadsfördelningar har utvecklats, hyresnivåer m.m. Detta lägger vi nu bakom oss. Handlingskraft har visats, Karlskrona kommun och dess politiker har på kort tid drivit fram ett beslut och visat att man tror på elitidrottens betydelse för tillväxt och utveckling.
Karlskrona HK har fått förtroendet att visa vad idrott på högsta nivå betyder för Karlskrona och Blekinge. Vi rustar för fullt och kommer med högsta ambitioner göra allt för att leva upp till detta förtroende, bland annat genom:
* vi skapar förebilder och ökar intresset för ishockey/idrott. Bredden har aldrig varit större, kön till att börja spela aldrig varit längre. Elit skapar intresse, visioner, målbilder och framtidstro för unga tjejer och killar.
* nya omklädningsrum, förrådsytor m.m. ger oss bättre förutsättningar att erbjuda våra knappt 500 ungdomarna en kvalitativ verksamhet. Den tid som våra tränare och ledare frivilligt investerar i vår ungdomssida motsvarar arbetstiden för ca 20 heltidsanställda fritidsledare. Lägg till den insats som görs av våra volontärer i samband med våra 26 hemmamatcher.
* fler arbetstillfällen. Karlskrona HK kommer under säsongen 15/16 ha ca. 100 personer på lönelistan. Redan nu har knappt 15 nya arbetstillfällen skapats sedan i mars, fler kommer.
* att köpa mer från lokala leverantörer, ca. 10 miljoner konsumerar vi i närområdet. Lägger vi till våra anställdas konsumtion dubblas siffror. Karlskrona HK konsumerar, direkt eller indirekt, för ca. 20 miljoner kronor och skapar nya arbetstillfällen.
* skatter och avgifter. Klubben beräknas betala in ca 25 miljoner i skatt och avgift för utbetalda löner. Lägg till ca. 2 miljoner i inbetald moms och 3 miljoner i indirekta skatter/avgifter. Totalt förstärker vi den offentliga kassan med 30 miljoner det närmsta året.
* vår publik, ca 100 000 åskådare kommer under vardera 2,5 timma uppleva stämning, spänning – minnen för livet. Detta motsvarar 250 000 timmars upplevelse. Om en person ensam ska uppleva dessa timmar tar det henne 133 år vid 40 timmar per vecka.
* att Karlskrona syns och nämns dagligen i TV, radio, sociala och tryckta medier. Vi bidrar till en marknadsföringsinsats som på andra håll värderas till allt från 5 – 40 miljoner. För svensk TV så är kostnaderna för att visa SHL bland de högsta för idrottsevenemang.
* våra matchevent som regelmässigt besöks av näringslivet, 5 – 10 företag per match, där samarbets-/affärspartners på besök i Karlskrona deltar. Vi erbjuder en unik mötesplats för affärsdiskussioner i kombination med en upplevelse som bygger gemenskap, intresse för Karlskrona och bidrar till nya affärer för vårt lokala näringsliv.
* att utveckla service, möjlighet att äta och skapa en social samvaro i samband med våra matcher. Vi har som mål att vår restaurang verksamhet blir ett hjärta och en motor för att utveckla området kring arenan. Utbyggnaden ger oss förutsättningar att stödja andra arrangemang med en professionell inramning och möjlighet att äta, förfrågningarna har redan börjat komma. Fler är välkomna till arenaområdet! Idag finns idrotten där, samt skolor, friskvård och annat som hör framtiden till. Det finns plats för fler och vår fråga är naturlig – när kommer flerfamiljshusen och affärslivet?
* fler hotellnätter. Vår verksamhet genererar dessutom hotellnätter, konsumtion m.m. genom gästande lag, A- Dam- och ungdomslag, massmedia mm. Föräldrar till gästande lag och gästande publik övernattar. Vi uppskattar att 2 000 hotellnätter kommer att genereras genom vår verksamhet.
I korthet är detta en beskrivning av effekterna/potentialen av gårdagens beslut. Vi har redan börjat förbereda oss och nu ökar vi både fart och kvalitet för att ge avkastning på det förtroende som visats oss. Vi ser oss som en motor för att driva fram en positiv utveckling för Karlskrona och Blekinge, och vi kommer att göra allt för att du inte ska bli besviken!
Rolf Lindberg Klubbchef Karlskrona HK
|
|
|
Post by Sardaukar on Jun 4, 2015 8:49:53 GMT 1
Ja annars kommer SHL:s ledning få hela hockeysverige emot sig. Javisst, utom SHL-lagen som också hellre hade sett ett annat lag än KHK i SHL. Klubbarna vill säkert inte ha KHK i SHL, men majoriteten av supportrarna tror jag vill ha ett sportsligt avgörande. De flesta var ju emot de nya kraven på arenor och ekonomi, även supportrar från storklubbarna.
|
|