|
Post by matse on May 27, 2015 16:14:14 GMT 1
Vad jag har hört, så blir bygget väldigt försenat.tror inte på en byggstart innan semestern i alla fall.
|
|
|
Post by Zäta on May 27, 2015 19:30:23 GMT 1
Som det ser ut nu blir det väl ca en månad försenad? Rolf sa ju i en intervju att det kan gå några omg in i serien innan det är klart.
|
|
|
Post by matse on May 27, 2015 20:37:18 GMT 1
Tror att det är värre än så. Det kan bli en långdragen process innan de kan börja. Dessutom är det flera månaders leveranstid på vissa delar. Min gissning är att vi får hålla till godo med den hall vi har i år. Alt att bygget pågår större delen av säs.
|
|
|
Post by Zäta on May 27, 2015 20:59:12 GMT 1
Så kan det säkert bli. jag har dålig koll på leveranstider. Men är det flera månaders leveranstid hade det ju blivit försenat oavsett.
|
|
|
Post by vsn on May 27, 2015 21:48:59 GMT 1
Ehh har vi fått ett slutgiltigt beslut angående KHK i SHL? Har för mig att jag läste att det skulle tas beslut i början av juni. Det är väl ingen risk att den här förseningen gör att vi blir tvångsdegraderade till HA?
|
|
|
Post by wodmatte on May 27, 2015 22:35:56 GMT 1
jo rolf sa ju det senast att i fall vi skuter upp tiden me bygget som dom gorde nu att det fins chans vi inte få SHL kontraktet
|
|
|
Post by Zäta on May 28, 2015 6:34:52 GMT 1
Vi kommer spela i SHL. Ta det lugnt.
|
|
|
Post by Sardaukar on May 28, 2015 11:01:20 GMT 1
Ja annars kommer SHL:s ledning få hela hockeysverige emot sig.
|
|
|
Post by gloriel64 on May 28, 2015 11:48:41 GMT 1
Om inte annat kommer Karlskrona kommun åter igen få svarta rubriker, de vill de nog inte.
|
|
|
Post by vsn on May 28, 2015 11:48:42 GMT 1
Ja annars kommer SHL:s ledning få hela hockeysverige emot sig. Javisst, utom SHL-lagen som också hellre hade sett ett annat lag än KHK i SHL. Hur som helst, nån som vet om SHL-licensen utfärdas officiellt i samband med SIFs årsmöte 13 juni, eller om den redan är utfärdad?
|
|
|
Post by gloriel64 on May 28, 2015 12:00:09 GMT 1
Ja annars kommer SHL:s ledning få hela hockeysverige emot sig. Javisst, utom SHL-lagen som också hellre hade sett ett annat lag än KHK i SHL. Hur som helst, nån som vet om SHL-licensen utfärdas officiellt i samband med SIFs årsmöte 13 juni, eller om den redan är utfärdad? Jag tror inte KHK kan få den innan de kan visa på en konkret plan hur de skall uppfylla SHL:s krav, så det hänger på kommunen i första hand ( och det började ju bra )
|
|
|
Post by vsn on May 28, 2015 12:28:23 GMT 1
Javisst, utom SHL-lagen som också hellre hade sett ett annat lag än KHK i SHL. Hur som helst, nån som vet om SHL-licensen utfärdas officiellt i samband med SIFs årsmöte 13 juni, eller om den redan är utfärdad? Jag tror inte KHK kan få den innan de kan visa på en konkret plan hur de skall uppfylla SHL:s krav, så det hänger på kommunen i första hand ( och det började ju bra ) Okej, ja jag tycker att det är lite svårt att hitta någon information om det där. En "handlingsplan" är ju lagom diffust, men jag tror att du har rätt i det du skriver. Det betyder alltså att det fortfarande finns en teoretisk chans att SIF anser att KHKs handlingsplan inte uppfyller kraven? (Om kommunfullmäktige klantar till det igen + stora förseningar på leverans av arena-delar)
|
|
|
Post by khkkrille on May 28, 2015 13:44:04 GMT 1
Räknades inte vi som SHL lag från 1 maj?
|
|
|
Post by gloriel64 on May 28, 2015 15:02:19 GMT 1
Räknades inte vi som SHL lag från 1 maj? Jo, vad det gäller kontrakt, alltså att spelarna räknades som HA spelare innan det, men det har ju inget med att uppleva kraven ifrån SHL.
|
|
|
Post by time on May 28, 2015 16:45:54 GMT 1
Jag tror inte KHK kan få den innan de kan visa på en konkret plan hur de skall uppfylla SHL:s krav, så det hänger på kommunen i första hand ( och det började ju bra ) Okej, ja jag tycker att det är lite svårt att hitta någon information om det där. En "handlingsplan" är ju lagom diffust, men jag tror att du har rätt i det du skriver. Det betyder alltså att det fortfarande finns en teoretisk chans att SIF anser att KHKs handlingsplan inte uppfyller kraven? (Om kommunfullmäktige klantar till det igen + stora förseningar på leverans av arena-delar) Teoretisk risk hoppas jag du menar?
|
|