|
Post by noll1 on Jul 7, 2015 22:31:43 GMT 1
Hoppas dom satt ett slutdatum när bygget skall vara klart och att det blir böter om dom blir försenade!? Så brukar det fungera i en del företag så varför inte här också!? Om inte jag minns fel så har Khk sagt hela tiden att man inte räknar med att bli klara i tid. Den typen av offertförfrågor är inte alltid så bra eftersom man lika gärna kan hamna i ett läge där inget företag tar jobbet pga för stora risker. I det läget är man i ett ännu sämre läge än att förvänta sig lite förseningar och planera för det.
|
|
|
Post by vsn on Jul 8, 2015 12:20:16 GMT 1
www.blt.se/karlskrona/khk-tappar-miljoner/Det senaste beskedet kring ombyggnaden av Karlskrona hockeyarena är att första etappen av bygget, med entrédel och restaurang på andra våningen, blir klar i slutet av december. Etapp två, läktarna, kommer inte att vara färdigbyggd förrän i slutet av februari. Det rapporterar SVT Nyheter Blekinge. – Det här är ju ett annat besked än vad vi hade hoppats på. Det här innebär ju minskade intäkter med ett antal miljoner, säger KHK:s klubbdirektör Rolf Lindberg till SVT Nyheter Blekinge efter att han på onsdagsförmiddagen haft ett avstämningsmöte med Karlskrona kommun. KHK behöver nu se över sin budget. www.svt.se/nyheter/regionalt/blekinge/forsenad-arena-ger-miljontapp-for-khk
|
|
|
Post by kaptensvart on Jul 8, 2015 15:49:12 GMT 1
Märkligt! Skall det ta 8 månader att bygga en läktare??? Nu blir man även orolig för ekonomin igen!! Fan... Aldrig en lugn stund!
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 8, 2015 18:09:27 GMT 1
Ja, det bästa hade ju varit att börja med läktare såklart..hur fan har man räknat nu???
|
|
|
Post by hockeyalskaren on Jul 8, 2015 22:54:37 GMT 1
Trist att arenan kommer se ut som en byggarbetsplats när laget spelar sin första SHL-säsong någonsin!
|
|
|
Post by gloriel64 on Jul 9, 2015 7:30:24 GMT 1
Jag är förvånade att de är förvånade, jag tror många med mig hade räknat med just denna byggnadstid. Jag tycker kommunen kan låna ut ett par miljoner för att hjälpa till, de är lite skyldiga till detta.
|
|
|
Post by Zäta on Jul 9, 2015 10:34:03 GMT 1
Jag skulle tro att vi utan tvekan redan är den klubb i SHL med minst ekonomiska muskler. Detta gör ju inte saken bättre. Fan.
|
|
|
Post by vsn on Jul 9, 2015 12:46:52 GMT 1
Jag är förvånade att de är förvånade, jag tror många med mig hade räknat med just denna byggnadstid. Jag tycker kommunen kan låna ut ett par miljoner för att hjälpa till, de är lite skyldiga till detta. Ytterst osannolikt om du frågar mig. Elitlicensen klar dock.
|
|
|
Post by vsn on Aug 14, 2015 12:33:41 GMT 1
Ytterligare förseningar på arenan, förväntas nu att bli klart först 2016. Frågan är väl varför man inte bara väntar isåfall.. Nu får vi ju MINDRE platser än normalt under i princip hela säsongen..
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 14, 2015 12:46:17 GMT 1
ren dårskap från SHL-idioterna. Vi har (ännu) inte ens pengar till ett SHL-lag (pga av att vi ska ha mindre än andra)..ändå ska det tvingas att bygga en SHL-arena mitt under säsongen...DE borde stå för alla minskade intäkter!
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 14, 2015 19:04:02 GMT 1
ren dårskap från SHL-idioterna. Vi har (ännu) inte ens pengar till ett SHL-lag (pga av att vi ska ha mindre än andra)..ändå ska det tvingas att bygga en SHL-arena mitt under säsongen...DE borde stå för alla minskade intäkter! Här är vi eniga..idioti!
|
|
|
Post by hockeyalskaren on Aug 14, 2015 23:05:40 GMT 1
Bygg om resturangen och entren, men dom borde vänta med läktaren tills säsongen är över!
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Aug 18, 2015 9:58:14 GMT 1
Bygg om resturangen och entren, men dom borde vänta med läktaren tills säsongen är över! Enig.
|
|
|
Post by time on Aug 18, 2015 12:03:09 GMT 1
Bygg om resturangen och entren, men dom borde vänta med läktaren tills säsongen är över! Enig. Instämmer med tillägget att logerna ska byggas snarast också.
|
|
|
Post by time on Aug 18, 2015 21:23:54 GMT 1
ABB Arena
|
|