|
Post by bullen on Apr 28, 2015 0:07:58 GMT 1
Om jag uppfattat ritningarna korrekt blir alltså ståplatserna, hemma respektive borta "bredvid" varandra eller? Alltså på samma kortsida?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 28, 2015 15:19:58 GMT 1
Om jag uppfattat ritningarna korrekt blir alltså ståplatserna, hemma respektive borta "bredvid" varandra eller? Alltså på samma kortsida? Nej det har du uppfattat fel, borta respektive hemmastå kommer att finnas på samma plats, dock kommer sektionerna bredvid hemmastå byggas om till ståplats.
|
|
|
Post by bullen on Apr 28, 2015 18:39:21 GMT 1
Om jag uppfattat ritningarna korrekt blir alltså ståplatserna, hemma respektive borta "bredvid" varandra eller? Alltså på samma kortsida? Nej det har du uppfattat fel, borta respektive hemmastå kommer att finnas på samma plats, dock kommer sektionerna bredvid hemmastå byggas om till ståplats. Puhh, Tack för det!
|
|
|
Post by noll1 on Apr 28, 2015 19:05:08 GMT 1
Om jag uppfattat ritningarna korrekt blir alltså ståplatserna, hemma respektive borta "bredvid" varandra eller? Alltså på samma kortsida? Nej det har du uppfattat fel, borta respektive hemmastå kommer att finnas på samma plats, dock kommer sektionerna bredvid hemmastå byggas om till ståplats. Är du verkligen säker på det? Jag har bara sett lågupplösta bilder som varit lite svåra att tyda men jag tycker det ser ut som om hela gamla bortastå blir sittplatser. så nya bortastå blir gamla c eller e sektionen.
|
|
|
Post by aloviak on Apr 28, 2015 19:23:32 GMT 1
Nej det har du uppfattat fel, borta respektive hemmastå kommer att finnas på samma plats, dock kommer sektionerna bredvid hemmastå byggas om till ståplats. Är du verkligen säker på det? Jag har bara sett lågupplösta bilder som varit lite svåra att tyda men jag tycker det ser ut som om hela gamla bortastå blir sittplatser. så nya bortastå blir gamla c eller e sektionen. Borta stå blir kvar fast man tar dom översta 2rader till en gång. Hemmastå har vi önskat till en av sektionerna bredvid för att komma högre upp och blir mer samlade och för att slippa isoleringen ovanför
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 28, 2015 21:55:44 GMT 1
Nej det har du uppfattat fel, borta respektive hemmastå kommer att finnas på samma plats, dock kommer sektionerna bredvid hemmastå byggas om till ståplats. Är du verkligen säker på det? Jag har bara sett lågupplösta bilder som varit lite svåra att tyda men jag tycker det ser ut som om hela gamla bortastå blir sittplatser. så nya bortastå blir gamla c eller e sektionen. Bombsäker.
|
|
|
Post by noll1 on Apr 29, 2015 5:58:36 GMT 1
Vad bra då är jag åxå lugn.
|
|
|
Post by aloviak on Apr 29, 2015 8:01:49 GMT 1
Är du verkligen säker på det? Jag har bara sett lågupplösta bilder som varit lite svåra att tyda men jag tycker det ser ut som om hela gamla bortastå blir sittplatser. så nya bortastå blir gamla c eller e sektionen. Bombsäker.
|
|
|
Post by vsn on May 7, 2015 14:19:08 GMT 1
Börjar bli riktigt jävla trött på alla som kritiserar arenabygget i BLT utan att ta i betraktning vad SHL skulle kunna göra för staden i marknadsföring och exponering...
Troligtvis ganska mycket mer än vad Karlskrona SS, Socialnämnden och alla andra liknelser gör tillsammans.
|
|
|
Post by Zäta on May 7, 2015 14:48:33 GMT 1
Det är samma firma som ritat arenan som ska gjort ritningarna till utbyggnaden.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 7, 2015 14:57:57 GMT 1
|
|
|
Post by veteran on May 7, 2015 16:53:05 GMT 1
Skulle tro att bara skatteintäkterna från ett företag som omsätter 100M täcker både amortering och räntor med råge..
|
|
|
Post by wodmatte on May 7, 2015 18:42:34 GMT 1
orka bry sig va folk som inte är hockey intreserade vill dom få ju endå inte som dom vill
|
|
|
Post by Sardaukar on May 8, 2015 7:24:14 GMT 1
Det går över...
|
|
|
Post by khkkrille on May 8, 2015 8:28:03 GMT 1
Man måste förstå andra sidan också lite grann, klart att det sticker i ögonen på de som inte är hockeyfrälsta eller har någon annan anknytning till arenan att kommunen spottar upp dessa summorna när pengarna enligt dem (mej med i vissa fall) kunnat användas bättre i samhället. Vård skola omsorg är ju faktiskt idag instanser som går på knäna och får vända på varenda krona för att få de att funka. Jag tror ju dock att dessa 55-75 miljonerna inte är kastade i sjön utan att de ska ses som en framtida investering som kommer ge mycket tillbaka till kommunen och då kanske inte först och främst i reda pengar. KHK kommer omsätta en väldigt stor summa miljoner som givetvis kommer kommunen till del, Vi kommer få hit miljonärer som betalar sin skatt till kommunen, vi har 450 barn och ungdomar i spel idag och ger dem en meningsfull fritid,vad är inte de värt? KKarlskrona kommer att bli omnämnda i media, företag får enklare att rekrytera (Sunes teori som jag delar). Det positiva med utbyggnad tycker jag överglänste det negativa men som sagt,jag förstår att det sticker i ögonen.
|
|