|
Post by Zäta on May 8, 2015 9:36:18 GMT 1
Man måste förstå andra sidan också lite grann, klart att det sticker i ögonen på de som inte är hockeyfrälsta eller har någon annan anknytning till arenan att kommunen spottar upp dessa summorna när pengarna enligt dem (mej med i vissa fall) kunnat användas bättre i samhället. Vård skola omsorg är ju faktiskt idag instanser som går på knäna och får vända på varenda krona för att få de att funka. Jag tror ju dock att dessa 55-75 miljonerna inte är kastade i sjön utan att de ska ses som en framtida investering som kommer ge mycket tillbaka till kommunen och då kanske inte först och främst i reda pengar. KHK kommer omsätta en väldigt stor summa miljoner som givetvis kommer kommunen till del, Vi kommer få hit miljonärer som betalar sin skatt till kommunen, vi har 450 barn och ungdomar i spel idag och ger dem en meningsfull fritid,vad är inte de värt? KKarlskrona kommer att bli omnämnda i media, företag får enklare att rekrytera (Sunes teori som jag delar). Det positiva med utbyggnad tycker jag överglänste det negativa men som sagt,jag förstår att det sticker i ögonen. Visst måste man förstå dom som saknar hockeyintresse, även om jag direkt blir misstänksamma mot dom människorna Det finns alltid alternativ. Man kan välja att försöka rida på den nu rådande idrottsvågen i kommun och göra allt för att den ska bli permanent. Satsa pengar på Arenor för både handboll och hockey. Få organisationerna att fungera och växa. Hur många anställda har en fungerande SHL organisation? Svår fråga såklart. Men i bara spelartruppen är det ju ca 30 man. Sen är det ju Styrelse,sportchef,klubbchef,materialare,kökspersonal,säkerhetspersonal mm. Det måste generera skatteintäkter. Hur många hotellnätter blir det i Kna under en säsong? Hur många öl och burgare går åt? Hur mycket exponering kommer staden att få i svensk television? Vad är det värt? Allt kostar pengar, ingenting är gratis. Men över tid är jag helt säker på att ett fungerande SHL lag inte kommer att belasta kommunen speciellt mycket. Folk har åsikter om allt. Jag behövde inga näsdukar när kommunen tyckte det va lämpligt att bygga en för mig helt ointressant spansk trappa som knappast bidrar med speciellt mycket. Sen finns det ju såklart ett annat alternativ. Vi tar ett par steg tillbaka. För kommunen tillbaka till stenåldern. Att vi säger nej till utveckling. Kanske vill folk i kommunen försöka få oss kända som kommunen som varken vill eller kan.
|
|
|
Post by vsn on May 8, 2015 10:41:29 GMT 1
Sen finns det ju såklart ett annat alternativ. Vi tar ett par steg tillbaka. För kommunen tillbaka till stenåldern. Att vi säger nej till utveckling. Kanske vill folk i kommunen försöka få oss kända som kommunen som varken vill eller kan. Ronneby?..
|
|
|
Post by Medgångssupportern on May 21, 2015 12:54:23 GMT 1
Mötet angående arenabygget ajournerat.
|
|
|
Post by gloriel64 on May 21, 2015 13:43:44 GMT 1
Vilken cirkus, herregud, jag finner inga ord, politiker är inget yrke.
|
|
|
Post by khkkrille on May 21, 2015 13:56:22 GMT 1
Vad innebär detta rent praktiskt? Att bygget blir försenat?
|
|
|
Post by gloriel64 on May 21, 2015 14:51:20 GMT 1
Antagligen, att de inte låter någon privat bygga istället, dom vet vad dom gör.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on May 21, 2015 18:50:19 GMT 1
Det värsta är ju att de jävlarna visste om att dokumenten inte skickats ut i tid, ändå väljer de att påbörja mötet som kostar 100kkr, allt för att få sina arvoden!!
|
|
|
Post by wodmatte on May 21, 2015 19:53:59 GMT 1
det va spiken i kistan för att jag inte kommer rösta på s nånsin igen i alla fall efter all skit man läst sista tiden e jag inte förvånad dom lyckas kuka deta med
|
|
|
Post by veteran on May 21, 2015 22:06:57 GMT 1
Antagligen, att de inte låter någon privat bygga istället, dom vet vad dom gör. Tycker att man skulle byggt en "egen" ny arena istället. Nu när man bestämde sig för att bygga ut en kommunägd arena ( tidspress ) så vore det ju svårt om inte omöjligt att bortse från kommunens intresse.
|
|
|
Post by gloriel64 on May 22, 2015 5:54:27 GMT 1
DEt skulle vara iskallt om KHK drog sig ur SHL med förklaringen, saknar kommunens stöd, vilket ramaskri det skulle bli, kommunen skulle bli hatad i hela Sverige. Otroligt hur dåligt de agerar, usch
|
|
|
Post by time on May 22, 2015 9:40:27 GMT 1
Antagligen, att de inte låter någon privat bygga istället, dom vet vad dom gör. Tycker att man skulle byggt en "egen" ny arena istället. Nu när man bestämde sig för att bygga ut en kommunägd arena ( tidspress ) så vore det ju svårt om inte omöjligt att bortse från kommunens intresse. Frågan är om man fått dispens för detta?
|
|
|
Post by veteran on May 22, 2015 13:19:09 GMT 1
Tycker att man skulle byggt en "egen" ny arena istället. Nu när man bestämde sig för att bygga ut en kommunägd arena ( tidspress ) så vore det ju svårt om inte omöjligt att bortse från kommunens intresse. Frågan är om man fått dispens för detta? Nä förmodligen inte, därav parantesen tidspress.
|
|
|
Post by Sverker on May 22, 2015 17:16:28 GMT 1
Hur kan KHK förlora 1,5 till 2 milj på att beslutet skjuts upp 2 veckor, som Rolf påstår? Finns inte en chans att det kan röra sej om dessa summor. Är Rolf en gammal bilhandlare? Sen är det uselt att man överhuvudtaget behöver skjuta upp detta, men nu blev det så. Alla gillar inte KHK. Hur kan man överhuvudtaget gnälla när man får hyra detta för 1,6 milj? Resten av hyran betalar vi skattebetalare! Ska KHK bli bolag? Om så, skulle jag inte vilja sitta i styrelsen om vi (jag är KHKare) åker ur SHL. Då kan det bli tufft.
|
|
|
Post by veteran on May 23, 2015 22:59:34 GMT 1
Hur kan KHK förlora 1,5 till 2 milj på att beslutet skjuts upp 2 veckor, som Rolf påstår? Finns inte en chans att det kan röra sej om dessa summor. Är Rolf en gammal bilhandlare? Sen är det uselt att man överhuvudtaget behöver skjuta upp detta, men nu blev det så. Alla gillar inte KHK. Hur kan man överhuvudtaget gnälla när man får hyra detta för 1,6 milj? Resten av hyran betalar vi skattebetalare! Ska KHK bli bolag? Om så, skulle jag inte vilja sitta i styrelsen om vi (jag är KHKare) åker ur SHL. Då kan det bli tufft. Ser fram emot att du svarar på dina egna frågor. Du har ju svaren vi andra suktar efter.
|
|
|
Post by wodmatte on May 23, 2015 23:12:16 GMT 1
vad kosta en biljet nu jag räknade på 250 kr på en match som 2 k platser står tomma skulle kosta 500 k + det man skulle tjöpt på korv o skit säg 600 k per mach - när dom bygger låter rimligt
|
|