|
Post by khkkrille on Jul 16, 2015 10:00:24 GMT 1
Intressant värvning av Modo i form av Butler, tror de blir ett lag för slutspel i år. Ser lite klenare ut för Brynäs.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jul 17, 2015 13:25:52 GMT 1
Beror på vilka förväntningar du har på han. I Asplöven var han en poängspelare och hos oss mer en grovjobbare.. Han klarar säkert att gnugga i shl på en hyfsad nivå men känns inte som att det är hans favoritfilm. Jag förväntar mig att han kommer bli en hårt gnuggande spelare i typ en tredjelina. Spelar nog bara 5 mot 5. tyvärr ser det ut som 80% 3:e-linare i laget...vi hade inte någon och vi har inte värvat en enda spelare för en normal 1:a-lina på SHL-nivå. Det ser mkt mörkt ut, rent logiskt.
|
|
|
Post by Zäta on Jul 17, 2015 15:36:28 GMT 1
Meritmässigt ser det absolut inte roligt ut på pappret. Men vi har överraskat förr. Förutsättningarna är ju lite annorlunda nästa säsong. Allt över placering 12 är succé i mina ögon. Vi har inga givna stjärnor och många anonyma spelare på denna nivån. Men som sagt. Vi har lurat Hockeysverige förr och kan göra det igen.
|
|
|
Post by time on Jul 17, 2015 16:56:14 GMT 1
Meritmässigt ser det absolut inte roligt ut på pappret. Men vi har överraskat förr. Förutsättningarna är ju lite annorlunda nästa säsong. Allt över placering 12 är succé i mina ögon. Vi har inga givna stjärnor och många anonyma spelare på denna nivån. Men som sagt. Vi har lurat Hockeysverige förr och kan göra det igen. Allt över 13 succe för mig. Skulle inte tveka 1/10 sek om man erbjöds en 12e plats Inför förra säsongen blev vi av med alla poängproducenter utom Bergström. På papperet fick vi ett svagare lag. Men lagkänslan/moralen slog namnen. Hoppas på lite av den effekten även nu. 13/14 www.eliteprospects.com/team.php?year0=2014&status=stats&team=509av top11 tappade vi åtta (8)) !!! 14/15 www.eliteprospects.com/team.php?team=509&year0=2015&status=stats
|
|
|
Post by kaffe on Jul 21, 2015 6:07:58 GMT 1
|
|
|
Post by Zäta on Jul 21, 2015 6:41:32 GMT 1
Spännande. Tror dock inte han kommer spela en minut i SHL nästa säsong.
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 21, 2015 8:25:39 GMT 1
Va??? helt jävla otroligt!
|
|
|
Post by vsn on Jul 21, 2015 13:27:23 GMT 1
McDonell till Malmö...
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 21, 2015 13:37:21 GMT 1
Är det deras spetsvärvning som de snackar om??
|
|
|
Post by vsn on Jul 21, 2015 13:42:41 GMT 1
Är det deras spetsvärvning som de snackar om?? Haha, vem vet.. "– Kent är en spelare som är väldigt etablerad på nivån och som tidigt sade att han ville komma till oss. Han är använderbar i alla spelformer och kommer att bidra med stor erfarenhet. Både Jesper Mattsson och Andreas Hadelöv har spelat med honom och de har bara superlativ att säga om honom, säger Malmö Redhawks sportchef, Patrik Sylvegård." www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/malmo/article21148109.abMattsson och McDonell spelade ihop i FBK säsongen 09-10. Hadelöv och McDonell spelade ihop i SAIK säsongen 08-09. Lite märkligt. Det var ju en stund sen.
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 21, 2015 17:48:59 GMT 1
Ja en ganska konstig värvning. När han var här såg man ju att han har bra skiljs men tror han kräver ganska mycket av spelarna runt omkring för att komma till sin rätt. Lhc fans hyllar honom dock lite men har svårt att se vad han skulle tillföra som inte deras andra spelare kunde gjort. Sedan sänker han inte direkt medelåldern..ska Malmö återigen satsa på ett ålderstiget lag med falnande stjärnglans?
|
|
|
Post by Zäta on Jul 21, 2015 22:43:13 GMT 1
Mcdonell är en briljant hockeyspelare med en fantastiskt attityd. Stora lungor och tuff i sitt spel. Kan mycket väl bli den spelaren som drar Malmö under säsongen. Hade gärna sett honom hos oss. Ålder är bara en siffra. Han har varit riktigt bra när jag sett honom spela Linköping.
Tycker inte alls det är en konstig värvning om man ser till vissa spelare i KHK som fick följa med upp. Kent är iaf en etablerad spelare på SHL nivå.
|
|
|
Post by thebeast on Jul 22, 2015 10:07:56 GMT 1
Mcdonell är en briljant hockeyspelare med en fantastiskt attityd. Stora lungor och tuff i sitt spel. Kan mycket väl bli den spelaren som drar Malmö under säsongen. Hade gärna sett honom hos oss. Ålder är bara en siffra. Han har varit riktigt bra när jag sett honom spela Linköping. Tycker inte alls det är en konstig värvning om man ser till vissa spelare i KHK som fick följa med upp. Kent är iaf en etablerad spelare på SHL nivå. Bara att instämma.
|
|
|
Post by vsn on Jul 22, 2015 15:41:03 GMT 1
Han var jävligt bra första säsongen med LHC, men jag tycker inte att han övertygade förra säsongen.
Återstår väl att se om han får en nytändning med Malmö eller inte.
|
|
|
Post by Zäta on Jul 22, 2015 16:28:01 GMT 1
Han var jävligt bra första säsongen med LHC, men jag tycker inte att han övertygade förra säsongen. Återstår väl att se om han får en nytändning med Malmö eller inte. I vilket fall känns han på förhand som en säkrare värvning än cruset, söder, lövet, larsson,trucken, nilsson, maksim och granlund tex. så jag tycker det är lite märkligt att man från khk håll tycker det är en konstig värvning. se bara vad ex tjärna gjorde i malmö förra säsongen. Kents roll bör väl till en början bli den samma.
|
|