|
Post by qALLAHAN on Jan 13, 2016 13:05:05 GMT 1
Sverker och qallahan // vet inte om det är ok att föra en tiggardebatt här men jag konstaterar bara att ni tycks vara grymt godtrogna. Tom regeringen har ju sagt att det är organiserat och att man inte bör ge de några pengar. Jag har tiggare i min absoluta närhet och nej,det är inte synd om dem. För någon vecka sedan såg jag ett foto på fb på en av dem där butiksägaren som ägde butiken tiggare satt vid beklagade hennes situation. Där stod bland annat att hon var hemlös och massa påhitt. Sådant blir jag vansinnig på. De lurar folk att skänka pengar. Ska inte ge mig i debatt...för jag ändrar ändå inte åsikt. Även OM det finns organiserat skit, så är jag lika övertygad om att inte allt är det. Det finns så många olika meningar om detta. Du kanske skulle läsa mer än den sida som DU tycker passar bäst...
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Jan 13, 2016 13:16:14 GMT 1
Ja, eftersom du jämt kommer med dina pekpinnar eller inlägg för att ge dig själv en klapp på axeln. Bra att du skänker pengar till vilka organisationer det än är, men vi andra skiter i det. Du är precis som de människorna som skriver på facebook eller twitter. "Om jag får x antal tummen upp/retweets så skänker jag samma summa till x" Ingen vill boosta ditt ego, skänk valfri summa och håll käft. Vari ligger pekpinnen i mitt inlägg? Har inget behov av att få en klapp på axeln, känner mig trygg i mig själv ändå. Du verkar däremot ha det. Hur vet du att andra skiter i vart jag skänker pengar? Verkar ju i tråden som att så inte är fallet. FB och Twitter kan jag överhuvudtaget inte associera till då jag aldrig varit där. Men du gillade väl twitter? Får du många tummen upp/retweets där? Varför ska jag hålla käft? För att jag inte tycker och tänker som dig? Snacka om att inte förstå meningen med mitt inlägg. Men med dig blir man aldrig förvånad när det kommer till det. "Men du då"
|
|
|
Post by Sverker on Jan 13, 2016 13:21:52 GMT 1
Sverker och qallahan // vet inte om det är ok att föra en tiggardebatt här men jag konstaterar bara att ni tycks vara grymt godtrogna. Tom regeringen har ju sagt att det är organiserat och att man inte bör ge de några pengar. Jag har tiggare i min absoluta närhet och nej,det är inte synd om dem. För någon vecka sedan såg jag ett foto på fb på en av dem där butiksägaren som ägde butiken tiggare satt vid beklagade hennes situation. Där stod bland annat att hon var hemlös och massa påhitt. Sådant blir jag vansinnig på. De lurar folk att skänka pengar. Ska inte ge mig i debatt...för jag ändrar ändå inte åsikt. Även OM det finns organiserat skit, så är jag lika övertygad om att inte allt är det. Det finns så många olika meningar om detta. Du kanske skulle läsa mer än den sida som DU tycker passar bäst... Helt överens med dig här MrC.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 13, 2016 13:24:14 GMT 1
Vari ligger pekpinnen i mitt inlägg? Har inget behov av att få en klapp på axeln, känner mig trygg i mig själv ändå. Du verkar däremot ha det. Hur vet du att andra skiter i vart jag skänker pengar? Verkar ju i tråden som att så inte är fallet. FB och Twitter kan jag överhuvudtaget inte associera till då jag aldrig varit där. Men du gillade väl twitter? Får du många tummen upp/retweets där? Varför ska jag hålla käft? För att jag inte tycker och tänker som dig? Snacka om att inte förstå meningen med mitt inlägg. Men med dig blir man aldrig förvånad när det kommer till det. "Men du då" Du har väl inte dom mest intelligenta inläggen, så meningen med ditt inlägg var inte svårt att förstå.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Jan 13, 2016 13:27:22 GMT 1
Snacka om att inte förstå meningen med mitt inlägg. Men med dig blir man aldrig förvånad när det kommer till det. "Men du då" Du har väl inte dom mest intelligenta inläggen, så meningen med ditt inlägg var inte svårt att förstå. Älskar dina översittarfasoner, fortsätt med dem.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 13, 2016 13:36:45 GMT 1
Du har väl inte dom mest intelligenta inläggen, så meningen med ditt inlägg var inte svårt att förstå. Älskar dina översittarfasoner, fortsätt med dem. Jag kommer att fortsätta skriva det jag tycker och tänker gällande KHK. Nu ska det göras en insamling och då skrev jag varför jag inte kommer att delta i den, för jag lägger pengar på det jag tycker är viktigare och informerade om det. Hur kan du få det till översittarfasoner? Du har ju försökt "slå ner" på en del inläggen från mig på slutet, men inte fått medhåll. Är det därför du försöker hitta nåt där du kan få medhåll?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Jan 13, 2016 13:58:46 GMT 1
Älskar dina översittarfasoner, fortsätt med dem. Jag kommer att fortsätta skriva det jag tycker och tänker gällande KHK. Nu ska det göras en insamling och då skrev jag varför jag inte kommer att delta i den, för jag lägger pengar på det jag tycker är viktigare och informerade om det. Hur kan du få det till översittarfasoner? Du har ju försökt "slå ner" på en del inläggen från mig på slutet, men inte fått medhåll. Är det därför du försöker hitta nåt där du kan få medhåll? Tråden handlar dock om insamlingen till KHK och ej om insamlingar i allmänhet. Att då slå sig själv för bröstet och säga att jag har donerat si och så mycket till dessa organisationerna istället är både löjligt och en försök till att få uppmärksamhet, vilket du också fick. Ingen bryr sig om du så donerat en halv miljon till Röda Korset mer än dem. Att jag försökt "slå ner" på en del av dina inlägg får stå för dig, jag har bara gett min åsikt i det hela, men min och andras åsikter (förutom de som håller med dig) är ju mindre värda förstås och i synnerhet min. Det har du gjort klart för från första början.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 13, 2016 14:11:16 GMT 1
Jag kommer att fortsätta skriva det jag tycker och tänker gällande KHK. Nu ska det göras en insamling och då skrev jag varför jag inte kommer att delta i den, för jag lägger pengar på det jag tycker är viktigare och informerade om det. Hur kan du få det till översittarfasoner? Du har ju försökt "slå ner" på en del inläggen från mig på slutet, men inte fått medhåll. Är det därför du försöker hitta nåt där du kan få medhåll? Tråden handlar dock om insamlingen till KHK och ej om insamlingar i allmänhet. Måste man skänka pengar till insamlingen, för att få skriva i tråden utan att bli påhoppad av dig?
|
|
|
Post by Zäta on Jan 13, 2016 14:11:27 GMT 1
För egen del skulle jag aldrig ge pengar till någon insamling om jag inte visste vad syftet var.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Jan 13, 2016 14:15:32 GMT 1
Tråden handlar dock om insamlingen till KHK och ej om insamlingar i allmänhet. Måste man skänka pengar till insamlingen, för att få skriva i tråden utan att bli påhoppad av dig? Nej, men man behöver inte använda den som en ego-boost heller.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 13, 2016 14:28:13 GMT 1
För egen del skulle jag aldrig ge pengar till någon insamling om jag inte visste vad syftet var. Nu är det tydligen ytterligare någon som ska hjälpa till...med ledarskap...går pengarna till honom? Sedan behöver vi nog en coach till honkens privata tränare. Och vi måste ju ha en särskild saftblandare och en klubblindare....
|
|
|
Post by Sverker on Jan 13, 2016 14:29:10 GMT 1
Måste man skänka pengar till insamlingen, för att få skriva i tråden utan att bli påhoppad av dig? Nej, men man behöver inte använda den som en ego-boost heller. Har du problem med att jag skänkte 2600 kr igår till annat än KHK? Hade du tyckt att jag använt det som en "ego-boost" om jag skänkt det till KHKinsamligen också?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Jan 13, 2016 14:37:00 GMT 1
Nej, men man behöver inte använda den som en ego-boost heller. Har du problem med att jag skänkte 2600 kr igår till annat än KHK? Hade du tyckt att jag använt det som en "ego-boost" om jag skänkt det till KHKinsamligen också? Nej, även jag har skänkt pengar till andra insamlingar än denna, dina pengar, gör vad du vill. Om du inte fattat det än så handlar denna tråden om insamlingen som Marcus Boström startat för dem som vill bidra med mer pengar till KHK, det är varken något tvång att donera eller att redovisa om heller hur mycket man donerat. Om detta varit en tråd till förmån för något helt annat, låt oss säga Röda Korset så hade jag inte gått in där och skrivit att detta stödjer minsann inte jag, jag har donerat 1000 spänn till insamlingen till KHK, 2500 spänn till Barncancerfonden och sedan brukar jag ibland ge tiggare några hundralappar när jag kan. Om du fortfarande inte förstår så kan jag tyvärr inte hjälpa dig ytterligare.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 13, 2016 14:43:52 GMT 1
Har du problem med att jag skänkte 2600 kr igår till annat än KHK? Hade du tyckt att jag använt det som en "ego-boost" om jag skänkt det till KHKinsamligen också? Nej, även jag har skänkt pengar till andra insamlingar än denna, dina pengar, gör vad du vill. Om du inte fattat det än så handlar denna tråden om insamlingen som Marcus Boström startat för dem som vill bidra med mer pengar till KHK, det är varken något tvång att donera eller att redovisa om heller hur mycket man donerat. Om detta varit en tråd till förmån för något helt annat, låt oss säga Röda Korset så hade jag inte gått in där och skrivit att detta stödjer minsann inte jag, jag har donerat 1000 spänn till insamlingen till KHK, 2500 spänn till Barncancerfonden och sedan brukar jag ibland ge tiggare några hundralappar när jag kan. Om du fortfarande inte förstår så kan jag tyvärr inte hjälpa dig ytterligare. Du tycker inte själv att du överreagerat på mitt inlägg? Ingen annan som reagerat som dig över det jag skrev. Någon har reagerat över att jag gett tiggare pengar, någon håller med mig.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Jan 13, 2016 14:49:07 GMT 1
Nej, även jag har skänkt pengar till andra insamlingar än denna, dina pengar, gör vad du vill. Om du inte fattat det än så handlar denna tråden om insamlingen som Marcus Boström startat för dem som vill bidra med mer pengar till KHK, det är varken något tvång att donera eller att redovisa om heller hur mycket man donerat. Om detta varit en tråd till förmån för något helt annat, låt oss säga Röda Korset så hade jag inte gått in där och skrivit att detta stödjer minsann inte jag, jag har donerat 1000 spänn till insamlingen till KHK, 2500 spänn till Barncancerfonden och sedan brukar jag ibland ge tiggare några hundralappar när jag kan. Om du fortfarande inte förstår så kan jag tyvärr inte hjälpa dig ytterligare. Du tycker inte själv att du överreagerat på mitt inlägg? Ingen annan som reagerat som dig över det jag skrev. Någon har reagerat över att jag gett tiggare pengar, någon håller med mig. Nej det tycker jag inte, eftersom tråden inte handlar om hur mycket du donerat till andra organisationer. Du har all rätt i världen att basunera ut hur mycket du gett och till vilka och jag har all rätt i världen att säga att ingen bryr sig. Att du sedan inte klarar av att bli emotsagd är en helt annan sak.
|
|