|
Post by chriande on Jan 14, 2016 15:05:21 GMT 1
Det bor 60 000 i kommunen plus 30 000 i grannkommunen så att säga att det inte finns publikunderlag tycker jag är skitsnack. Och tror inte att vi har mindre eller färre företag här än i tex Övik eller Skellefteå. Det som skiljer är att klubben inte säljer in sin produkt så bra. Sedan vi gick upp i HA tycker jag man märkt mer och mer att vikänslan försvunnit. För egen del fick sej intresset och förtroendet en rejäl törn efter debaclet med MJ och det har inte hundra hämtat sej ännu. Kan ju vara fler som känner så.. Årets produkt (KHK A-laget) är ju inte lätt att sälja i nuläget, så länge segrarna uteblir så dalar naturligtvis varumärket steg för steg.
|
|
|
Post by Zäta on Jan 14, 2016 15:12:45 GMT 1
Finns tyvärr inget som lockar publik förrän kvalet om ens då. Återstående matcher är betydelse lösa publikt sett, ointressant. Bara laget som behöver spela,vinna för att komma in i positiv anda. Så inte lär man få in mycket intäkter på publik. Har försökt värva publik men dom säger. Betalar aldrig så mycket gör att se ett stryklag. Så det kan Rolf o khk glömma att nya hockey entusiaster föds i detta läge. Tyvärr. Har sagt det förut. Första gången för över 5 år sedan. Tror inte det finns underlag för ett SHL-lag i Karlskrona. Varken publikt eller sponsormässigt. Hoppas jag har fel. Hur många inv finns det i Leksands kommun, typ 20.000? Dom har haft ett lag i högsta serien i många många år.
|
|
|
Post by time on Jan 14, 2016 15:24:50 GMT 1
Har sagt det förut. Första gången för över 5 år sedan. Tror inte det finns underlag för ett SHL-lag i Karlskrona. Varken publikt eller sponsormässigt. Hoppas jag har fel. Hur många inv finns det i Leksands kommun, typ 20.000? Dom har haft ett lag i högsta serien i många många år. Du vet lika väl som jag att detta är ett undantag. Leksand har fans i hela landet. KHK har ju inte fans ens 3 mil bort.
|
|
|
Insamling
Jan 14, 2016 15:36:04 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Jan 14, 2016 15:36:04 GMT 1
Bor det 90 000 inom en fem mils radie så kan man knappast påstå att underlaget och potentialen inte finns. När vi gick upp i HA började klubben skita i sin publik, givetvis inte medvetet, det är så jag känner. Det har blivit för stort avstånd mellan publik och klubb.
Chriande// Nej inte lätt att sälja in i detta läget men helt ärligt har det väl inte varit så dött mellan säsongerna som det var nu sist? Man lyckas inte skapa en hajp eller vikänsla, man gör och gjorde överhuvudtaget ingenting för att öka intresset utan trodde nog aningen naivt att SHL skulle locka av sej självt. Tillställningen har hur mycket potential som helst både innan,under och efter match som man inte utnyttjar ett skvatt. Att då slå sej ner och skicka buttra uttalanden om publik som sviker utan att aktivt försöka hindra det är ingen bra taktik. Man måste sälja in det även till dem som inte är hockeyfrälsta!
|
|
|
Post by chriande on Jan 14, 2016 17:13:45 GMT 1
Bor det 90 000 inom en fem mils radie så kan man knappast påstå att underlaget och potentialen inte finns. När vi gick upp i HA började klubben skita i sin publik, givetvis inte medvetet, det är så jag känner. Det har blivit för stort avstånd mellan publik och klubb. Chriande// Nej inte lätt att sälja in i detta läget men helt ärligt har det väl inte varit så dött mellan säsongerna som det var nu sist? Man lyckas inte skapa en hajp eller vikänsla, man gör och gjorde överhuvudtaget ingenting för att öka intresset utan trodde nog aningen naivt att SHL skulle locka av sej självt. Tillställningen har hur mycket potential som helst både innan,under och efter match som man inte utnyttjar ett skvatt. Att då slå sej ner och skicka buttra uttalanden om publik som sviker utan att aktivt försöka hindra det är ingen bra taktik. Man måste sälja in det även till dem som inte är hockeyfrälsta! Hade vi legat i mitten på tabellen i nuläget tror jag intresset varit på topp, med nerv i varje match och kamp om poäng.
|
|
|
Insamling
Jan 14, 2016 19:32:38 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Jan 14, 2016 19:32:38 GMT 1
Där är jag med dig, Chriande, men nu gör vi inte det och jag upplever det som att det inte görs några försök att locka fler. Man kan inte locka med enbart hockey när det ser ut som de gör. Man måste utveckla arrangemangen!
|
|
|
Post by chriande on Jan 14, 2016 19:37:43 GMT 1
Där är jag med dig, Chriande, men nu gör vi inte det och jag upplever det som att det inte görs några försök att locka fler. Man kan inte locka med enbart hockey när det ser ut som de gör. Man måste utveckla arrangemangen! Har du några förslag på dragplåster? Jag kan inte komma på något bättre än att vi börjar vinna matcher.
|
|
|
Insamling
Jan 14, 2016 19:52:49 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Jan 14, 2016 19:52:49 GMT 1
Där är jag med dig, Chriande, men nu gör vi inte det och jag upplever det som att det inte görs några försök att locka fler. Man kan inte locka med enbart hockey när det ser ut som de gör. Man måste utveckla arrangemangen! Har du några förslag på dragplåster? Jag kan inte komma på något bättre än att vi börjar vinna matcher. Det har jag skrivit om innan, det handlar om kringarrangemang och vara lite kreativ, satsa för att vinna. Givetvis är det sportsliga ytterst viktigt men som de ser ut nu ser de ju mörkt ut.
|
|
|
Post by khkmarcus on Jan 15, 2016 7:17:52 GMT 1
Hur många inv finns det i Leksands kommun, typ 20.000? Dom har haft ett lag i högsta serien i många många år. Du vet lika väl som jag att detta är ett undantag. Leksand har fans i hela landet. KHK har ju inte fans ens 3 mil bort. Jodå jag bor & är uppvuxen i Kallinge & har hållt på KHK sedan jag va inne och kollade på Kvalet upp till 1:an :-) Vet flera i Ronneby som håller & tittar på matcher
|
|
|
Post by Sardaukar on Jan 15, 2016 9:42:52 GMT 1
Hur många inv finns det i Leksands kommun, typ 20.000? Dom har haft ett lag i högsta serien i många många år. Du vet lika väl som jag att detta är ett undantag. Leksand har fans i hela landet. KHK har ju inte fans ens 3 mil bort. Jodå det finns, men vi är inte tillräckligt många
|
|
|
Post by Back to Front on Jan 18, 2016 9:25:05 GMT 1
Bor det 90 000 inom en fem mils radie så kan man knappast påstå att underlaget och potentialen inte finns. När vi gick upp i HA började klubben skita i sin publik, givetvis inte medvetet, det är så jag känner. Det har blivit för stort avstånd mellan publik och klubb. Chriande// Nej inte lätt att sälja in i detta läget men helt ärligt har det väl inte varit så dött mellan säsongerna som det var nu sist? Man lyckas inte skapa en hajp eller vikänsla, man gör och gjorde överhuvudtaget ingenting för att öka intresset utan trodde nog aningen naivt att SHL skulle locka av sej självt. Tillställningen har hur mycket potential som helst både innan,under och efter match som man inte utnyttjar ett skvatt. Att då slå sej ner och skicka buttra uttalanden om publik som sviker utan att aktivt försöka hindra det är ingen bra taktik. Man måste sälja in det även till dem som inte är hockeyfrälsta! Kruxet med 1/3 utav dem är att de vi se oss förlora , åka ut alt gå i konkurs...
|
|
|
Insamling
Jan 18, 2016 11:29:47 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Jan 18, 2016 11:29:47 GMT 1
Bor det 90 000 inom en fem mils radie så kan man knappast påstå att underlaget och potentialen inte finns. När vi gick upp i HA började klubben skita i sin publik, givetvis inte medvetet, det är så jag känner. Det har blivit för stort avstånd mellan publik och klubb. Chriande// Nej inte lätt att sälja in i detta läget men helt ärligt har det väl inte varit så dött mellan säsongerna som det var nu sist? Man lyckas inte skapa en hajp eller vikänsla, man gör och gjorde överhuvudtaget ingenting för att öka intresset utan trodde nog aningen naivt att SHL skulle locka av sej självt. Tillställningen har hur mycket potential som helst både innan,under och efter match som man inte utnyttjar ett skvatt. Att då slå sej ner och skicka buttra uttalanden om publik som sviker utan att aktivt försöka hindra det är ingen bra taktik. Man måste sälja in det även till dem som inte är hockeyfrälsta! Kruxet med 1/3 utav dem är att de vi se oss förlora , åka ut alt gå i konkurs... Då har man ju inte en tillräcklig produkt, hänger vi kvar några år så tror jag det ändrar sej, är man hockeyintresserad så borde man gilla bra hockey. Tex kan jag åka till Kalmar för att se dem mot nåt random lag utan att hålla på något utan för att se så bra fotboll jag kan. Kanske man kan samarbeta lite? Ta någon eller några matcher om året där man får en ståplats på vår match om man köper en sittplats till KRIF tex
|
|
|
Post by time on Jan 18, 2016 11:58:43 GMT 1
Bor det 90 000 inom en fem mils radie så kan man knappast påstå att underlaget och potentialen inte finns. När vi gick upp i HA började klubben skita i sin publik, givetvis inte medvetet, det är så jag känner. Det har blivit för stort avstånd mellan publik och klubb. Chriande// Nej inte lätt att sälja in i detta läget men helt ärligt har det väl inte varit så dött mellan säsongerna som det var nu sist? Man lyckas inte skapa en hajp eller vikänsla, man gör och gjorde överhuvudtaget ingenting för att öka intresset utan trodde nog aningen naivt att SHL skulle locka av sej självt. Tillställningen har hur mycket potential som helst både innan,under och efter match som man inte utnyttjar ett skvatt. Att då slå sej ner och skicka buttra uttalanden om publik som sviker utan att aktivt försöka hindra det är ingen bra taktik. Man måste sälja in det även till dem som inte är hockeyfrälsta! det handlar ju i första hand om hur många som betalar entre. Inte hur många som bor i närheten.
|
|
|
Insamling
Jan 18, 2016 12:31:25 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Jan 18, 2016 12:31:25 GMT 1
Ser det som en självklarhet att chansen ökar om det bor fler runtomkring. Om vi hade fullsatt i Div1 och 2 så vet man ju även att potentialen och intresset finns. Nu har man öppnat en stor fin restaurang tex som man kan vara kreativ runt. Finns väldigt mycket klubben kan göra för att sy ihop en helhetslösning och göra evenemanget mer attraktivt för alla. Enbart hockeyn säljer ju inte. Kanske det tom ska få kosta nån krona för att man ska kunna tjäna på de i längden? Att folk inte vill se laget förlora match efter match förstår ju vem som helst.
|
|
|
Post by time on Jan 18, 2016 13:53:10 GMT 1
Ser det som en självklarhet att chansen ökar om det bor fler runtomkring. Om vi hade fullsatt i Div1 och 2 så vet man ju även att potentialen och intresset finns. Nu har man öppnat en stor fin restaurang tex som man kan vara kreativ runt. Finns väldigt mycket klubben kan göra för att sy ihop en helhetslösning och göra evenemanget mer attraktivt för alla. Enbart hockeyn säljer ju inte. Kanske det tom ska få kosta nån krona för att man ska kunna tjäna på de i längden? Att folk inte vill se laget förlora match efter match förstår ju vem som helst. Precis för liten kärnpublik i motgång. Att det var bra publik när allt gick på räls räcker ju inte.
|
|