|
Post by Sverker on Jan 13, 2016 14:56:32 GMT 1
Du tycker inte själv att du överreagerat på mitt inlägg? Ingen annan som reagerat som dig över det jag skrev. Någon har reagerat över att jag gett tiggare pengar, någon håller med mig. Nej det tycker jag inte, eftersom tråden inte handlar om hur mycket du donerat till andra organisationer. Du har all rätt i världen att basunera ut hur mycket du gett och till vilka och jag har all rätt i världen att säga att ingen bryr sig. Att du sedan inte klarar av att bli emotsagd är en helt annan sak. Mitt sista inlägg om detta: Om du läser tråden, ska du se att det finns dom som bryr sig. Har inga problem med att bli emotsagd, om det finns substans i det som skrivs. Tyvärr är det sällan det i dina inlägg.
|
|
|
Post by Zäta on Jan 13, 2016 14:59:54 GMT 1
För egen del skulle jag aldrig ge pengar till någon insamling om jag inte visste vad syftet var. Nu är det tydligen ytterligare någon som ska hjälpa till...med ledarskap...går pengarna till honom? Sedan behöver vi nog en coach till honkens privata tränare. Och vi måste ju ha en särskild saftblandare och en klubblindare.... En riktad insamling hade jag gärna stöttat.Till spets eller elitlicens. Men detta verkar jävligt flummigt.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Jan 13, 2016 15:47:47 GMT 1
Nej det tycker jag inte, eftersom tråden inte handlar om hur mycket du donerat till andra organisationer. Du har all rätt i världen att basunera ut hur mycket du gett och till vilka och jag har all rätt i världen att säga att ingen bryr sig. Att du sedan inte klarar av att bli emotsagd är en helt annan sak. Mitt sista inlägg om detta: Om du läser tråden, ska du se att det finns dom som bryr sig. Har inga problem med att bli emotsagd, om det finns substans i det som skrivs. Tyvärr är det sällan det i dina inlägg. Du verkar ju vara full av dig själv. Men med dåligt självförtroende innerst inne, det är därför du till slut börjar tala om intelligens och allt vad det nu är. Det är även en av anledningarna till att forumet är rätt så tomt nu för tiden. För mig får du gärna fortsätta på det sättet som du gör, om det får dig att må bättre som människa.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Jan 13, 2016 15:50:19 GMT 1
Nu är det tydligen ytterligare någon som ska hjälpa till...med ledarskap...går pengarna till honom? Sedan behöver vi nog en coach till honkens privata tränare. Och vi måste ju ha en särskild saftblandare och en klubblindare.... En riktad insamling hade jag gärna stöttat.Till spets eller elitlicens. Men detta verkar jävligt flummigt. Flummigt vet jag inte, om än rätt diffust. I första hand ska väl pengarna gå till förstärkningar till själva laget, om man inte får in tillräckligt med pengar till detta (vilket jag inte tror man gör) så kommer de istället användas för att förbättra ekonomin.
|
|
|
Post by time on Jan 13, 2016 16:47:50 GMT 1
Jag startade tråden för att jag tyckte insamlingen var ett bra initiativ. Ifall nån missat den. Inte för att de som inte tänker bidra skulle behöva motivera varför....
Det är väl bra att extra pengar kommer in till KHK och vill ge en eloge till alla som bidrar. De som inte gör det behöver inte motivera detta.
Likadant med sponsorer. En del bidrar andra inte.
|
|
|
Post by Zäta on Jan 13, 2016 19:38:40 GMT 1
Jag startade tråden för att jag tyckte insamlingen var ett bra initiativ. Ifall nån missat den. Inte för att de som inte tänker bidra skulle behöva motivera varför.... Det är väl bra att extra pengar kommer in till KHK och vill ge en eloge till alla som bidrar. De som inte gör det behöver inte motivera detta. Likadant med sponsorer. En del bidrar andra inte. Jättebra att det kommer in pengar till klubben, absolut. Det behövs. Samtidigt behöver det väl inte vara fel att berätta vad man tycker om idén och sättet den utförs på?
|
|
|
Post by matse on Jan 13, 2016 19:56:30 GMT 1
Det är bra med insamlingen. Kruxet är att det numera behövs så stora summor, för att göra nytta. Ett alternativt sätt att stötta klubben, är att gå på matcherna. Ta med en polare, eller övertyga ngn "nybörjare" att gå. För nu är det prisvärt.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Jan 13, 2016 20:12:23 GMT 1
Insamlingen är just nu uppe i 34 900 kronor.
|
|
|
Post by Sardaukar on Jan 13, 2016 22:42:33 GMT 1
Nu är det tydligen ytterligare någon som ska hjälpa till...med ledarskap...går pengarna till honom? Sedan behöver vi nog en coach till honkens privata tränare. Och vi måste ju ha en särskild saftblandare och en klubblindare.... En riktad insamling hade jag gärna stöttat.Till spets eller elitlicens. Men detta verkar jävligt flummigt. Det är ingen hemlighet att klubben har det tufft ekonomiskt med svikande publikintäkter, så du kan se det som en riktad insamling till att förbättra chanserna till spel i SHL nästa säsong. Har man inte 4 miljoner i eget kapital så spelar det ingen roll om vi skulle spela oss kvar.
|
|
|
Post by Zäta on Jan 14, 2016 8:27:32 GMT 1
En riktad insamling hade jag gärna stöttat.Till spets eller elitlicens. Men detta verkar jävligt flummigt. Det är ingen hemlighet att klubben har det tufft ekonomiskt med svikande publikintäkter, så du kan se det som en riktad insamling till att förbättra chanserna till spel i SHL nästa säsong. Har man inte 4 miljoner i eget kapital så spelar det ingen roll om vi skulle spela oss kvar. Så skulle man kunna välja att se det. Men jag gillar ändå inte upplägget. Fint initiativ som sagt utav Oscar. Men är utsikterna att det inte kommer att finnas 4 mille borde klubben vara tydliga med det och ligga bakom insamlingen, Men det är bara mina tankar.
|
|
|
Post by Bart on Jan 14, 2016 8:53:08 GMT 1
Finns tyvärr inget som lockar publik förrän kvalet om ens då. Återstående matcher är betydelse lösa publikt sett, ointressant. Bara laget som behöver spela,vinna för att komma in i positiv anda. Så inte lär man få in mycket intäkter på publik. Har försökt värva publik men dom säger. Betalar aldrig så mycket gör att se ett stryklag. Så det kan Rolf o khk glömma att nya hockey entusiaster föds i detta läge. Tyvärr.
|
|
|
Post by Sardaukar on Jan 14, 2016 9:05:50 GMT 1
Finns tyvärr inget som lockar publik förrän kvalet om ens då. Återstående matcher är betydelse lösa publikt sett, ointressant. Bara laget som behöver spela,vinna för att komma in i positiv anda. Så inte lär man få in mycket intäkter på publik. Har försökt värva publik men dom säger. Betalar aldrig så mycket gör att se ett stryklag. Så det kan Rolf o khk glömma att nya hockey entusiaster föds i detta läge. Tyvärr. Det är nog så som du säger, men mot Rögle när man kunde gå 2 för 1 så kom det ändå bara 2700 pers. Så frågan är om ens priset på biljetterna spelar någon roll?
|
|
|
Post by time on Jan 14, 2016 11:51:54 GMT 1
Finns tyvärr inget som lockar publik förrän kvalet om ens då. Återstående matcher är betydelse lösa publikt sett, ointressant. Bara laget som behöver spela,vinna för att komma in i positiv anda. Så inte lär man få in mycket intäkter på publik. Har försökt värva publik men dom säger. Betalar aldrig så mycket gör att se ett stryklag. Så det kan Rolf o khk glömma att nya hockey entusiaster föds i detta läge. Tyvärr. Har sagt det förut. Första gången för över 5 år sedan. Tror inte det finns underlag för ett SHL-lag i Karlskrona. Varken publikt eller sponsormässigt. Hoppas jag har fel.
|
|
|
Insamling
Jan 14, 2016 14:31:52 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Jan 14, 2016 14:31:52 GMT 1
Det bor 60 000 i kommunen plus 30 000 i grannkommunen så att säga att det inte finns publikunderlag tycker jag är skitsnack. Och tror inte att vi har mindre eller färre företag här än i tex Övik eller Skellefteå. Det som skiljer är att klubben inte säljer in sin produkt så bra. Sedan vi gick upp i HA tycker jag man märkt mer och mer att vikänslan försvunnit. För egen del fick sej intresset och förtroendet en rejäl törn efter debaclet med MJ och det har inte hundra hämtat sej ännu. Kan ju vara fler som känner så..
|
|
|
Post by time on Jan 14, 2016 14:59:36 GMT 1
Det bor 60 000 i kommunen plus 30 000 i grannkommunen så att säga att det inte finns publikunderlag tycker jag är skitsnack. Och tror inte att vi har mindre eller färre företag här än i tex Övik eller Skellefteå. Det som skiljer är att klubben inte säljer in sin produkt så bra. Sedan vi gick upp i HA tycker jag man märkt mer och mer att vikänslan försvunnit. För egen del fick sej intresset och förtroendet en rejäl törn efter debaclet med MJ och det har inte hundra hämtat sej ännu. Kan ju vara fler som känner så.. Nu syftade jag på storleken på en kärnpublik som stöttar Karlskronahockeyn i med och motgång. Att vi haft bra med publik i en unik framgångsvåg under 10 års tid säger ju inte så mycket. Tex. Växjö har ju ett helt annat sponsorunderlag än oss.
|
|