|
Post by khkkrille on Aug 3, 2016 12:30:08 GMT 1
Antagligen ganska dyr ja..
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 3, 2016 15:51:51 GMT 1
angående 59...så måste vi väl ha NÅGON spelare med SHL-pris...i SHL??? Åtminstone vår bästa back borde väl vara värd det?
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 3, 2016 16:54:34 GMT 1
angående 59...så måste vi väl ha NÅGON spelare med SHL-pris...i SHL??? Åtminstone vår bästa back borde väl vara värd det? För en back som visat att han klarar europeisk hockey samt kan spela 20-25 minuter per match så höjs ju värdet säkert ganska markant. Andra året brukar ju också vara dyrare sägs det. Jag hade dock hellre haft honom kvar än tagit in kolan. Handlar troligen om ungefär samma pengar
|
|
|
Post by Zäta on Aug 3, 2016 21:28:30 GMT 1
Frågan är hur pass intresserad han va utav att stanna? Han visste ju inte hur det skulle bli med skörden hemma eller vad han gafflade om. Dessutom är vi en klubb vars största ambition är att hålla oss kvar i ligan. Inte så konstigt om man vill till lag som har chansen att vinna något.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 4, 2016 8:12:31 GMT 1
angående 59...så måste vi väl ha NÅGON spelare med SHL-pris...i SHL??? Åtminstone vår bästa back borde väl vara värd det? För en back som visat att han klarar europeisk hockey samt kan spela 20-25 minuter per match så höjs ju värdet säkert ganska markant. Andra året brukar ju också vara dyrare sägs det. Jag hade dock hellre haft honom kvar än tagit in kolan. Handlar troligen om ungefär samma pengar Precis...vi vet vad vi hade...och det gäller Kähkönen också. Även här var ju intresset väldigt ljummet. Fantastisk defensiv och rörlig över hela banan. "Vi tar in Deilert och Printz istället"...
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 4, 2016 10:03:03 GMT 1
Mm fast undra om inte Kähkönen var rejält dyr? Han var väl tänkt som en ledande offensiv spelare men slutade som defensiv back (vilket resa!). Där är nog både Printz men framförallt Deilert ett billigare alternativ
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 4, 2016 11:06:31 GMT 1
ja, men menar du att du tror att de är hälften så bra? Bra spelare är dyr, sämre är billig....enkel ekvation... En orörlig Prinzt jämfört med en snabb tvåvägsback. En Deilert som under TRE tidigare tillfällen visat att han inte duger i SHL, jämfört med en spelare som ligger på grym +/- i ett "soplag". De går ju liksom inte att jämföra över huvud taget! Som jag sa innan...vi kan knappast etablera oss i SHL med BARA billiga spelare som ingen vill ha. Dessutom tar Sundlöv bara in "gamlingar". En sak som en på Brynäsforumet tog upp. Jämförde med Rögle som hade unga, spännade spelare. Såna som är på väg ner, brukar inte göra mkt succe...dit får t o m Paulsson räknas...
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 4, 2016 11:37:12 GMT 1
En offensiv spetsspelare som tomi väl var tänkt att vara drar ju in mycket mer betalt än en defensiv back, som han visade sig vara. Summan av de hade ju blivit att man överbetalt honom å de grövsta och det är inte heller försvarbart, eller hur? Deilert tror jag inte på och inte Printz heller för den delen men så mycket sämre än Kähkönen tror jag inte att de är. Att var topp 3 bland backarna förra säsongen är ju knappt nån merit och personligen så höll jag Julien, Persson och Gunnarsson högre. Så i det fallet ger jag nog klubben rätt..som sagt..man har en annan strategi nu
|
|
|
Post by Bart on Aug 4, 2016 21:13:46 GMT 1
Risk för ett segt tungt försvar som är saktfärdiga.
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 4, 2016 21:27:07 GMT 1
Risk för ett segt tungt försvar som är saktfärdiga. Japp, lär bli tunt med snabba omställningar skulle jag tro..
|
|
|
Post by Zäta on Aug 4, 2016 22:12:17 GMT 1
Risk för ett segt tungt försvar som är saktfärdiga. På plussidan ett försvar som kan göra ont att möta. Sundlöv sa väl att Honken vill ha lite Size på sina backar? Sundlöv och Hånberg bör ju ha en tanke med detta. Eller är det helt enkelt så att man gått på Honkens önskemål och hoppas på det bästa?
|
|
|
Post by time on Aug 5, 2016 11:36:31 GMT 1
Ville Kähkönen vara kvar i KHK som back??
Nu kommer han till en toppklubb i Finland som forward
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 5, 2016 18:48:45 GMT 1
Konstigt om honken ska bestämma...
|
|
|
Post by Zäta on Aug 5, 2016 20:45:02 GMT 1
Men inte otänkbart. Sundlöv har sagt att Honken föredrar storlek på sina försvarare. Sen tror jag inte att han bestämt vila backar som ska in. Men kanske värvade herr sundlöv så att det skulle falla honom i smaken? Det vore inte det konstigaste som har hänt i denna föreningen.
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 5, 2016 21:19:45 GMT 1
Näe det är de ju inte men de kanske säger mer om föreningen? En målvakt bör inte bestämma nåt morän att han ska hålla nollan..det får ju följder för hela spelet. Som sagt, tycker man har en bättre defensiv strategi i år men kan ju bli jäkligt segt och långsamt
|
|