|
Post by Jens on Oct 1, 2004 17:37:56 GMT 1
Har även med de 2 comebackerna samt Marcus nr7 i och med att han pga skada knappt spelade förra säsongen.
Mikael Åström En målvakt som i bra slag håller hög klass.
Markus Johansson Stabil defensiv back.
Daniel Kjellsson Har förutsättningar att bli mycket bra. Gör nu miltärtjänst. Normalt sett en negativ faktor.
Jonas Ahnlund Har stor potential. Förmodligen den som kan bli bäst av alla backar på sikt.
Henning Fuhrman Stabil säker back som spelar enkelt och effektivt.
Fredrik Petersson Har förutsättningar att bli en av seriens bästa forwards.
Markus Pettersson En riktig grovjobbare och lagspelare bra defensivt.
Andreas Hermansson Kanske lagets kvickaste spelare. Kommer att oroa motståndarlagen mycket i vinter.
Marcus Johansson Ringrostig i de få matcher han spelade förra säsongen. Om han i år får vara hel blir han en gigant i trean.
Mats Kellman Rutinerad som få. Spelar smart och är tung att möta.
|
|
|
Post by Malte on Oct 1, 2004 18:24:09 GMT 1
Håller inte med på vissa punkter.
|
|
|
Post by Jens on Oct 1, 2004 18:26:27 GMT 1
Håller inte med på vissa punkter. Intressant att veta vad ? Annars idiotisk kommentar
|
|
|
Post by Jojkrider on Oct 1, 2004 19:20:01 GMT 1
Intressant att veta vad ? Annars idiotisk kommentar Din är minst lika idiotisk. Håller han inte med så håller han inte med inget mer med det. Vill du ge dina omdömmen om spelarna tycker jag det bara är kul och intressant att läsa men finns de de som inte håller med om dem låt det stanna vid det. Jag ser ingen anledning att behöva motivera varenda åsikt och kommentar en har. Jag gör inte det själv på långa vägar. Det är detta som skapar dessa eviga och meningslösa "fejder" på detta forumet
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 1, 2004 20:06:40 GMT 1
Jo..inte bra att fråga vad som tycks om nyförvärven, eftersom man ju ändå inte får säga något negativt om någon... Bland alla omdömen Jens ger spelarna finns inte EN negativ sak. Har inte sett alla spelare och nog är det bättre att låta bli såna här inlägg än att hyckla bara för att man (helt riktigt) inte ska ge enskilda spelare kritik...
|
|
|
Post by Malte on Oct 1, 2004 20:18:39 GMT 1
Precis det svar jag visste jag skulle få av Jens. Kan tyvärr inte gå in vidare på vad jag grundar mitt tycke på.
|
|
|
Post by Jens on Oct 1, 2004 20:30:32 GMT 1
Jo..inte bra att fråga vad som tycks om nyförvärven, eftersom man ju ändå inte får säga något negativt om någon... Bland alla omdömen Jens ger spelarna finns inte EN negativ sak. Har inte sett alla spelare och nog är det bättre att låta bli såna här inlägg än att hyckla bara för att man (helt riktigt) inte ska ge enskilda spelare kritik... Callahan . SNÄLLA ! Kan du göra ett undantag. Utryck din egen åsikt (utan facit i hand). Kanske VÅGA tippa seriesegrare (innan sista omg) Betygsätta spelarna (innan alla andra gjort det) Lämnär du in stryktipset när matcherna är slut ? ;D
|
|
|
Post by Teddybear on Oct 1, 2004 23:44:43 GMT 1
Callahan . SNÄLLA ! Kan du göra ett undantag. Utryck din egen åsikt (utan facit i hand). Kanske VÅGA tippa seriesegrare (innan sista omg) Betygsätta spelarna (innan alla andra gjort det) Lämnär du in stryktipset när matcherna är slut ? ;D Nu börjar det här gnabbet igen, vad trött man blir! Snälla kan inte någon skriva något intressant? Vad leder detta till?
|
|
|
Post by Staffan on Oct 2, 2004 8:32:04 GMT 1
Jag tycket Fuhrman och Åström har varit dom klart bästa nyförvärven.
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Oct 4, 2004 8:02:13 GMT 1
... Bland alla omdömen Jens ger spelarna finns inte EN negativ sak. Han har bara uttalat sig om 10 spelare.... Han kanske sågar resten.... ;D
|
|
|
Post by Jens on Oct 4, 2004 9:13:36 GMT 1
Jo..inte bra att fråga vad som tycks om nyförvärven, eftersom man ju ändå inte får säga något negativt om någon... Bland alla omdömen Jens ger spelarna finns inte EN negativ sak. Har inte sett alla spelare och nog är det bättre att låta bli såna här inlägg än att hyckla bara för att man (helt riktigt) inte ska ge enskilda spelare kritik... Att jag bara tar upp en negativ sak kanske beror på att jag har den åsikten. Hade jag tyckt att nyförvärven varit sämre än de spelare de ersatt hade jag givetvis varit besviken. (Moberg o Marian hade ju platsat. Men de spelar ju inte i KHK längre av andra skäl) Ursäkta att jag är tjatig. Men om nån vill såga mina inlägg så är det helt OK vi tycker olika. Men det hela skulle vara lite mer seriöst om man motiverade. Lite svårt för mig att att någon på allvar som säger att jag är snett ute utan att precisera sig. Påminner mig om en kille på travet för många år sedan. Han gick igenom hela startfältet gav alla mer eller mindre chans att vinna. När loppet var färdigt var hans standardkommentar "Vad var det jag sa. jag sa ju att den skulle vinna" ;D Så är det från vissa här också. Sågar mina o andras inlägg utan att motivera vad som är fel och säga vad man själv tycker. Sen kan man med facit i hand komma o säga som killen på travet...
|
|
|
Post by Brutus on Oct 5, 2004 0:56:42 GMT 1
Finns det någon som har en glad & nice tanke om dessa "förvärv" klubben gjort sista 2 åren. En klar fördel OM dom kan spela ihop som ett lag. Vad jag nu sett sista tränings matcherna så verkar det ganska trögt på den biten. Likadant förra året då frälsaren kom till byn, vissa rosade killen som sköt BAKOM förlängd mållinje & aldrig kunde passa. Visst han var säkert bra vår käre Snabel men hjälpte det laget till något. Nej just det! Killarna som åkte & lät den svarta trissan göra jobbet lurade fler & skapade mer! Konstigt kan tycka då han ju VAR så duktig. Nog om förra årets frälsare. Nya & gamla förmågor måste jobba som ett lag oavsett om dom väger tungt som enskild spelare. Säkert finns det många duktiga spelare i årets trupp & säkert finns det någon som vågar sätta emot och kanske någon kan sätta till en tackling ibland om vi har tur. (tror jag såg ett 10tal förra året som fullföljde) Kanske man inte ska sätta stopp för sin motståndare & få respekt. Behöver inte vara fult men det ska väl kännas att man spelar hockey eller? Hårdare tag utan att för den saken spela fult brukar ju löna sig i alla andra matcher, tröttar ut även dom bästa lag. Spelar tyvärr ingen roll hur förbannat duktig en back är om resten av laget tittar på & förväntar sig att en felvänd kille ska hinna upp en framrusande puckförare. Likväl som att killen på topp inte klarar av att hålla klubban i isen för att ta emot en pass när den nu väl kommer! Bättre har det blivit nu sista TRMatchen som var men kan det räcka till nästa DIV? Kan dom bli så bra som LAG? För det är väl ändå det som är saken i grund & botten, laget ska väl spela som ett lag & inte förlita sig på någon enskild spelare. Vi såg ju alla hur det slutade förra året.
|
|
|
Post by Jens on Oct 5, 2004 12:18:35 GMT 1
Håller med om att fler spelare borde spel fysiskt. En del tittar alldeles för mycket på puck. Annars tror jag årets upplaga har förutsättningar att bli just ett lag som du efterlyser. Hur långt detta räcker återstår att se. Men jag skulle bli förvånad om det inte räcker till kval (för första gången).
|
|
|
Post by holdingthestick on Jan 14, 2005 15:36:49 GMT 1
Hittills är det väl ingen som övertygar men får väl ge att lite mer tid. Det är ju ingen i laget som övertygar än så länge men det kommer också för hoppningvis. Hogan . Nu har de fått mer tid ...
|
|
|
Post by holdingthestick on May 22, 2005 14:19:15 GMT 1
Koffa
Stabil attitydspelare. Blir bäste back. Hög div2-klass.
Hjelm
Snabb spelinteliggent back. Hög div2-klass
Strelert
Snabb irrationell måltjuv. Stort framtidslöfte som utan vidare går in i någon femma.
Oskar
Komplett tvåvägsspelare. Grovjobbare o spelfördelare i en o samma person. God div1-klass. LYFTER KHK
Olof
Komplett spelare som aldrig gör en dålig match. Kan han hålla sig skadefri i år håller han hög div1-klass. LYFTER KHK
|
|