|
Post by Back to Front on Mar 10, 2017 12:34:19 GMT 1
Är det möjligt att Jakob går om Mora går upp? Kan säkert finnas 100 klausuler i ett kiontrakt..
|
|
|
Post by Zäta on Mar 10, 2017 12:37:03 GMT 1
Han har kontrakt med Mora 17/18. Går säkert att bryta för en högre serie. Skulle Mora gå upp är det ingen självklarhet att han lämnar tänker jag. Men som sagt. finns nog mängder med varianter. Mora kanske inte vill ha honom i SHL tex.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 10, 2017 12:53:09 GMT 1
Callahan// Jaha så nu helt plötsligt så är Aronsson ok? För någon vecka sen spydde du väl galla över honom? Bobbo är ingen tänkt spets, vad har du för förväntningar? Är en bättre back än Gartner. Vi ska väl förbättra oss från säsong till säsong?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 10, 2017 13:04:58 GMT 1
Har ingen aning om han är bättre än Gartner...de säger ungefär vad vi säger om honom... Ja, Aronsson har spelat bättre nu än tidigare...är det något konstigt med det?
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 10, 2017 13:21:11 GMT 1
Du har ingen aning men litar mer på en örebrosupporter än Sundlöv? Nä inget konstigt alls merän att du medger att han är ok vilket jag har för mej att du inte gjorde när förlängningen tillkännagavs.
|
|
|
Post by Sverker on Mar 10, 2017 13:33:41 GMT 1
Se till att skaffa en ny tränare först. Jag har ingen tro på Molin, tyvärr. KHK har sen han tog över blandat ok insatser med riktiga bottennapp.
|
|
|
Post by kaffe on Mar 10, 2017 13:43:29 GMT 1
Träffade bobbos farbror i onsdags.. Honom kan vi glömma.. Vad skulle vi med Bobbos farbror till? Spelar han ens hockey?
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 10, 2017 14:52:14 GMT 1
Se till att skaffa en ny tränare först. Jag har ingen tro på Molin, tyvärr. KHK har sen han tog över blandat ok insatser med riktiga bottennapp. Med tanke på vad han fick ta över så..du vill skicka Molin men Pelle skulle varit kvar? Logiken är slående. Riktigt kul att se att KHK kunde spela anfallshockey också istället för 100% enspårigt ultradefensivt spel.
|
|
|
Post by Sverker on Mar 10, 2017 15:07:16 GMT 1
Se till att skaffa en ny tränare först. Jag har ingen tro på Molin, tyvärr. KHK har sen han tog över blandat ok insatser med riktiga bottennapp. Med tanke på vad han fick ta över så..du vill skicka Molin men Pelle skulle varit kvar? Logiken är slående. Riktigt kul att se att KHK kunde spela anfallshockey också istället för 100% enspårigt ultradefensivt spel. Pelle hade väl inte kontrakt för nästa säsong? Att han skulle varit kvar denna säsongen ut, tyckte jag. Tror du man bytte tränare för att bli 11:a? Möjligt KHK hade klarat en topp 10 med Pelle? Vem vet?
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 10, 2017 15:17:43 GMT 1
Det får vi aldrig veta men känner mej ganska övertygad om att vi med Pelle vid rodret inte varit så nära som vi ändå var..
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 10, 2017 15:40:12 GMT 1
lika övertygad krille. Fantastiskt att se att vi KAN spela anfallshockey OCH även ta poäng på det viset. Sånt har man även hört från kommentatorer och experter, att vi nu visar att vi kan annat än spela försvar. Jag vill påstå att den trevliga avslutningen räddade lite av säsongen. Inte minst matchen mot SAIK. Vid tränarbytet var allt bara nattsvart. Brukar lyssna på "puckat" och även Halber ansåg tränarbytet helt rätt, då "det var tvunget att göras något"...en mening man sett förr i dessa sammanhang. Sverker, tro vad DU vill,men jag är nästan säker på att vi slagit förlustradsrekordet med Hånberg...vi ändrade aldrig någonting i spelet. Så förutsägbart, att det var kört. F ö så är det mer DIFs sjuka form som förstört det. Plus att motståndet nästa GETT dem poängen på slutet. Vi har ju tagit en hel del poäng på slutet och hade inte DIF gjort det inte ens topplag brukar göra, vinna sju raka matcher, så hade Molin fixat det
|
|
|
Post by Sverker on Mar 10, 2017 15:51:39 GMT 1
KHK kom 11:a och hade inte blivit sämre placerade om Pelle varit kvar. Låg topp 10 från omgång 2 till 50! De flesta poäng tagna med tråkspel!
DIF är ett bättre lag än KHK, därför kom dom före oss.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 10, 2017 17:48:02 GMT 1
Sverker, tänker inte outa något som vi skriver i PM som är känsligt. Men nån gång innan jul (tror jag) så skrev du till mej ungefär såhär " vilka unga spelare vill spela här med det otroligt defensiva och tråkiga spelet". Det tar jag som ett missnöje hur spelet sett ut, pappa till det spelet var Pelle. När Pelle sedan försvann så blev du tjurig och skulle minsann inte supporta klubben mer. Nu till råga på allt så vill du ha bort nya tränaren, han som vill att laget spelar en mer frejdig hockey. Var finns konsekvensen och logiken i en sådan synpunkt? Känns mest som du är ute efter nån slags vendetta..vem i klubben har trampat dej på tårna?
|
|
|
Post by Sverker on Mar 10, 2017 18:14:06 GMT 1
Det jag skrev om tråkig hockey tror jag är sant ff. KHK hade inte material för annat spelsätt, det hade ju Pelle, Aro och Molins kommit överens om redan i somras. Vilken typ av hockey ska spelas? KHK kommer inte att få hit bättre juniorer med Molin som tränare. Det tror iaf inte jag. Jag tycker ju inte som dig att KHK varit så himla bra, sen Ove tog över. Mot LHC hemma och SAIK hemma var det bra, matchen igår räknar jag inte. Luleå hemma också ok, men de är inte bra heller. Men vad hade hänt om SAIK gjort 1-0 på sitt stolpskott? Mot Leksand borta var KHK utspelade (tyckte även MrC), men några turliga mål gjorde att KHK vann. Mot Brynäs var KHK bra i 10 min och fick ledningen! Vad hände sen? Med spelet KHK haft med Ove från början, tror jag KHK varit på kvalplats. Egentligen vet vi inget, jo att inga bra juniorer väljer KHK som alt 1!
Nu får ju KHK juniorer som inte LHC och andra bättre klubbar inte tror på. Tror du det kommer ändras? Får dom hit spelare som spelat J-VM?
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 10, 2017 19:14:06 GMT 1
Känns inte som att de var så överens om spelsättet riktigt va?
|
|