|
Post by Sverker on Dec 13, 2017 17:37:50 GMT 1
Efter att sett Ledin live, kan man börja fundera. 39 år inte spelat på hela säsongen, ändå kan man se att han är bättre än 5-6 fw hos oss! På träning iaf! Är våra fw så dåliga eller är Ledin så bra? Spännande att se.
|
|
|
Post by Zäta on Dec 13, 2017 18:53:59 GMT 1
Tja, våra fw:s är ju inte vassast i serien.....
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 13, 2017 22:58:17 GMT 1
Låter ju bra...eller inte... Var rädd för motsatsen, när första raden innehöll "fundersam"
|
|
|
Post by Sverker on Dec 14, 2017 17:35:25 GMT 1
Varför kan man inte ha klart med Ledin efter 5 träningar innan han åker hem? Vill han ha för mycket betalt? Jag tycker det är konstigt.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 14, 2017 18:28:47 GMT 1
Nu ska ju han fundera tydligen. Förvånar mig inte om det bara är ett PR-trick från honom...och det verkar ha lyckats. Alla pratar om hur mycket han kan tillföra... Blir väl någon annan klubb, som är kan betala mer. Och som är intressantare
|
|
|
Post by Sverker on Dec 14, 2017 18:52:51 GMT 1
Utifrån det jag sett av honom på träning, så är det bara att ta honom. Men inte betala mer än 40 000 - 60 000 + ngn bonus! Han vill nog ha mer och det utan bonus.
|
|
|
Post by raquex on Dec 14, 2017 19:54:17 GMT 1
Läste att han fått fler erbjudanden både i Sverige och utomlands som han och familjen ska fundera på. Känns lite som qALLAHAN skrev att det kan ha vart mest för att få uppmärksamhet. Kanske även för att kolla hur han står sig jämfört med andra SHL-spelare nu när han vart klubblös. Nu fick han väl se att han fortfarande lär klara av SHL och har därmed större möjlighet att komma till ett bättre lag. Så tror tyvärr att risken att han går till nån annan är rätt stor. Dels så har ju Karlskrona ett rätt dåligt läge från Luleå om han inte vill så långt från familjen och om inte hela familjen är beredd att flytta på sig.
Har dock själv inte sett nån träning, bara utgår ifrån vad jag har läst. Men kan ju hoppas att KHK ändå lyckas locka till sig honom. Han lär behövas iaf.
Sen hade det ju vart extra skoj då Per Ledin är ju trots allt Per Ledin. Började intressera mig av hockey i slutet av KIK-tiden och då ville jag hålla på nått lag i Elitserien och då blev det FBK, men har nu helt gått över till KHK då dom spelar i samma serie, men FBK ligger mig ändå rätt nära. Så av den anledningen så gillar jag väl Paulsson en del också. Främst för att han är här ifrån, men samtidigt för att han varit i FBK. Håller dock med om att han borde och kan prestera bättre än vad han gjort. Han har sina stunder då han briljerar, men tyvärr så är dom stunderna för sällan. Hoppas skadan är läkt nu så han kan köra för fullt och kanske komma igång med produktionen.
|
|
|
Post by matse on Dec 15, 2017 17:56:16 GMT 1
Tror inte det blir något. Han dyker upp någon annanstans. Men roligt hade det varit. Det är inte lätt för den som är fattig.
|
|
|
Post by Sverker on Dec 15, 2017 18:17:03 GMT 1
Tror inget annat SHL lag vill ha honom, däremot ngt HA lag. Tror Modo och Björklöven ligger bäst till. Tror inte de erbjuder samma summor som vi gör, men han får närmare hem. Hoppas jag har fel och att han kommer till oss!
|
|
|
Post by Sverker on Dec 16, 2017 20:46:13 GMT 1
Flipp eller Flopp imorgon? Kommer inte Ledin känns det som en Flopp för oss! Man kan ju undra varför han inte kunnat bestämma sig innan på söndag. Personligen tror jag att det handlar om pengar. Tror inte han är så billig som Skarpen enl "initierade källor" säger. Samtidigt tycker jag inte man ska ta honom för över 60 000 i månaden!
|
|
|
Post by Zäta on Dec 16, 2017 23:54:27 GMT 1
Han är 39 år. Hans glansdagar är passerade sedan länge. Ser gärna honom i oranget men knappast ngn vi står och faller med. Men vart tar han vägen om han inte vill hit.... Han har ju höga ambitioner och vill spela på hög nivå.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 17, 2017 0:47:58 GMT 1
Snudd på skandal, om han går någon annanstans. Ingen har velat ha honom, förrän vi visar intresse och ger honom chansen. Ingen anledning att komma hit om han inte var beredd att stanna. Detta luktar mest illa...
|
|
|
Post by noll1 on Dec 17, 2017 1:18:37 GMT 1
Snudd på skandal, om han går någon annanstans. Ingen har velat ha honom, förrän vi visar intresse och ger honom chansen. Ingen anledning att komma hit om han inte var beredd att stanna. Detta luktar mest illa... Nu vet vi inte var detta landar ännu men hela situationen känns jätteunderlig. Jag tycker Karlskrona har tappat lite för mycket självkänsla, en 39-åring som skriker efter comeback skall faan inte få komma hit å få oss att dansa runt. Mer stolthet än så vill jag skall finnas i klubben. Är lite svårt att få fram allt jag menar i text men ogillar medias styrning av oss. Tycker vi skall mer hitta vår egen väg än att göra dem glada.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 17, 2017 18:03:45 GMT 1
O nu har han inte ens lämnat besked! Han kan ju fatta att klubben kan vilja gå vidare med något annat namn. Egentligen har han redan fått för lång tid på sig. Eller är inställningen Ledin, eller ingen alls? Blir mer och mer uppretad på detta. Har aldrig hört att man provspelar någonstans, utan att man stannar om man får kontrakt.
|
|
|
Post by Zäta on Dec 17, 2017 19:14:36 GMT 1
Frågan är om klubben har så många andra att välja på? Spelare som vill till KHK för en förmodad låg ersättning. Det ska ju vara en spelare som kan bidra med ngt. Övriga har vi ju så det räcker.
|
|