|
Post by Sverker on Nov 2, 2017 20:54:18 GMT 1
Det känns bara som illa valda plattmatcher. Vi mötte ett halvkasst hv o idag ett halvkasst örebro Halvkasst? Uselt och sämsta mv vi mött!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 2, 2017 21:21:38 GMT 1
Tycker örebro är väldigt intensiva mod hysterisk åkning. Vi hade som vanligt stora problem i egen zon, när de fick press
|
|
|
Post by Sverker on Nov 2, 2017 21:21:53 GMT 1
Kul med vinst! Största överraskningen för mig var Thörnqvist! Rhodin alltid bra. Ska bli kul att se hur man komponerar kedjorna när alla är friska. Kanske var det det tidiga 0-1 målet som banade vägen? Vi spelade exakt likadant som i matcherna mot DIF och Luleå, så vi kan vinna utan Bäverns hockey filosofi.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 2, 2017 21:23:34 GMT 1
Tycker örebro är väldigt intensiva mod hysterisk åkning. Vi hade som vanligt stora problem i egen zon, när de fick press Den pressen missade jag! Dom var usla!
|
|
|
Post by Sverker on Nov 2, 2017 21:29:24 GMT 1
Är hockeyn så idag att det inte spelar någon roll vilka som är borta i laget? Kan man bara åka skridskor och kämpa, så kan man ersätta vem som?
|
|
|
Post by Sverker on Nov 2, 2017 21:55:36 GMT 1
Molin intelligent förklarad i C-More för han satt ihop Rhodins kedja. Vad skulle han göra? Fanns väl inga alternativ? Dessa experter och reportrar.
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 2, 2017 21:58:01 GMT 1
Är hockeyn så idag att det inte spelar någon roll vilka som är borta i laget? Kan man bara åka skridskor och kämpa, så kan man ersätta vem som? Håller med dig, Örebro var usla..inte lika usla som Rögle i period 1 men inte långt ifrån. Om man ska jämföra RBK ÖHK och oss så tycker jag att vår defensiv, alltså backar+målvakt,är överlägsna men däremot har de lägen några offensiva toppar som vi saknar. Riktigt bra insats idag och Joseph som du nämner gör några riktigt bra byten! Kellman tar ansvar och är enligt mej banans gigant. Kämpar sliter och får fram bra pass..hoppas han kan bygga vidare på detta. Den ende jag saknade idag av de som är borta är kolan för defensivt var de lite svajigt ibland. Såg du att idag gick pucken snabbare och rakare från egen zon till anfallszon? Och PPuppställningen med Printz va riktigt bra, varför har man inte använt sej av den taktiken innan? Såg en annan sak i pp som gladde mej mycket, avsaknaden av de förbannade droppassen som endast drar ner tempot. Tror att de var nyttigt för en del spelare att få mer ansvar..Persson åkte runt och gjorde bra saker mest hela tiden och Thörnqvist fick visa framfötterna också! Vart ska Guter och Paulsson in här egentligen? Tror de är nåt på gång med Cruseman..överhörde ett samtal med sportchefen och några stockholmare som så att de skulle snacka med Cruseman imorgon..lät som att de va nån till de "jagade"..kan ha varit media eller så är han på väg bort. Gjorde för övrigt också en bra match.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 2, 2017 22:17:27 GMT 1
Kellman är vår bäste spelare! Vid vårt 2-1 mål såg det ut som ifjol! Var även imponerad av Thörnqvist på vä back plats i PP! Varför har han inte varit där innan? Märkligt att inte Printz haft den positionen innan i PP. Såg tyvärr inte så mycket av Persson, men han måste få fler chanser. Vi kan få en namnkunnig 3:dje lina nu Paulsson, Larsson och Guter. Skicka Cruseman så fort som möjligt, även Söder. Om det är AIK för 49, så tror jag inte han platsar där!
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 2, 2017 22:35:15 GMT 1
Persson var inte överjävlig men syntes mycket mer än innan..verkade va ett bra komplement till Kellman. Söder ska man ge fan i ;-)
|
|
|
Post by matse on Nov 2, 2017 22:42:56 GMT 1
Trevlig och spännande match. Riktigt god underhållning. Printz imponerade på mig matchen igenom. Även offensivt. Rhodin visade klass och hjärta. Helt rättvis seger mot en ganska stabbig motståndare. Visst var det över 4000 i hallen?
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 2, 2017 22:48:27 GMT 1
Trevlig och spännande match. Riktigt god underhållning. Printz imponerade på mig matchen igenom. Även offensivt. Rhodin visade klass och hjärta. Helt rättvis seger mot en ganska stabbig motståndare. Visst var det över 4000 i hallen? Ja de kändes som de va många fler. Publikvärden jag pratade med så att de va 3800 i förköp så något blev nog fel..
|
|
|
Post by Sverker on Nov 2, 2017 23:24:01 GMT 1
Mr C: idag kunde väl se varför Komarek har så mycket minus. Vid deras 1-0 mål vara alla våra fw bakom målet när de fick pucken. Tydligen vår spelidé att ligga på hårt.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 2, 2017 23:47:16 GMT 1
Nu har vi fått en Superkedja en BLT!
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 3, 2017 7:43:44 GMT 1
Nu har vi fått en Superkedja en BLT! Haha lite som i vm när Sverige slår typ Danmark med 6-0 och journalisterna börjar snacka om guld Det såg bra ut men de va mot Örebro och de va bara en match.
|
|
|
Post by khkmarcus on Nov 3, 2017 8:27:55 GMT 1
Dom får gärna fortsätta med den "super Kedjan" för dom har iallafall lite fart & viljan att ta pucken till mål. Tycker att killarna gjorde en bra insats idag förutom vid 0-1
|
|